Reiste selv på recovery sertifikat. Viste kun registrert PCR på helsenorge + brev fra legen. Ingen problemer hverken ved innsjekk eller ved innreise USA.
Registrerer du positiv test i helsenorge, må du i tillegg ha legeerklæring på at du er frisk etter Covid. Da trenger du ikke test før avreise. Hvis du ikke registrerer deg, må du ta test før avreise som vanlig.
Tilbys av enkelte kommuner. Men det har ingen innvirkning på helsenorge, kun for statistikk. Det er kun pcr som gir "gjennomgått" i sertifikatet. Dette, kombinert m legeerklæring, gir fritak fra test v innreise.
For de fleste som har brukt testifly så har det sikkert fungert helt fint med utskrift/digital kopi. Men jeg ble nysgjerrig på corona warn appen (som er EU sin coronaapp?), og det fungerte helt fint å få lastet inn testresultatet, ser ut til å fungere litt på samme måte som helsenorge.
Noen som har dårlig erfaring med bruk av testifly hos SAS? Vurderer å bruke det når vi skal mellomlande i Miami
Testifly skrevet ut på papir virker glimrende med SAS i retning USA. Noen har sagt at CPH er strengere, men på OSL virker det helt fint.
Spennende... Skulle egentlig fly BGO-CPH-MIA-PTY i et, men grunnet ruteendringer blir det overnatting i København. Så da gjenstår det å se om det holder å vise testresultatet i Bergen på lørdag, eller om de også vil se noe på søndag i København.
De sier jo 1 dag før første leg, og siden det er en sammenhengende flybillett så skal nok det være ok.
Fikk PDFen i en e-post som jeg printet ut. Bare en liten heads up, og nå blir det teknisk: Eposten de sendte til meg hadde PDFen lagt med som multipart/alternative, ikke multipart/mixed, så ikke alle epostprogrammer vil vise at det er en PDF vedlagt. Så hvis mailen ser ut til å mangle vedlegg, prøv å åpne den i et annet epostprogram/webmail/på mobilen/etc. Jeg tipset de naturligvis om dette, så det kan være at det allerede er løst
Vi brukte Testifly igår, ruten er OSL-CPH-IST-SFO. Sas første leg og TK resten. Hun på innsjekk i sas var veldig skeptisk og jeg fikk inntrykk av at hun egentlig ikke ville godkjenne. Men så snakket hun med en kollega som sa at det var ok (sas har oppdatert hjemmesidene sine 18. mai der de har kopiert fra CDC sine hjemmesider og det står spesifikt at teletest er ok). I CPH, med TK, kastet han bare et blikk på utskriften og sa ingenting.
Ikke enig i testtidspunkt eller testifly? Jeg fikk godkjent Testifly på TRD i dag for en tur til CPH i dag og videre til LAX i morgen. Har boardingkortet hele veien frem, men den er ikke stemplet ‘USA OK’ som det ble de forrige to turer. Skal møte opp litt tidlig i morgen tenker jeg.
Den gjennomgående billetten fikk plutselig en med overnatting på Kastrup, da holdt det ikke at vi tok testen dagen før vi forlot Norge. Selv om reisen vår startet da. Fikk tatt en ny i sentrum i København i dag, så skal være greit i morgen.
Har cirka samme opplegg om ikke lenge - kan jeg spørre hvor i København du testet deg og hvilken type?
Hvis man plutselig må ta en test i København, så kan man jo fortsatt bruke Testifly og printe ut en ny attest på hotellet. Med mindre det er veldig rimelig med test i København. Sist vi reiste til USA hadde vi med oss et par ekstra tester i håndbagasjen samt et par ekstra koder for Testifly, sånn i tilfelle.
Hvis det er flyselskapet som krever at dere må testes på nytt ved transitt CPH ville jeg enten argumentert med CDC.gov sine retningslinjer eller sendt krav på refusjon i etterkant. https://www.cdc.gov/coronavirus/201...national-air-travelers.html#anchor_1635127083 Jeg har selv sendt krav virgin atlantic som krevde at vi tok ny antigen test på lhr da vi ble rutet om. Vi ankom sendt på kvelden og orket ikke argumentere mot, selv om cdc er klare på at det ikke kreves ny test så lenge forsinkelse er innenfor 24t av opprinnelige avgang. Venter fortsatt på svar, men regner med det skal gå i orden.