Bakgrunnen for turen var å prøve å korte ned vinteren litt og vi landed tilslutt på at vi ville prøve oss på Maldivene. Vi la rimelig fort forsøkene om bonusbilletter på hylla og gikk for fullpris hos QR for da heller å budsjettere litt ned på overnatting, det gikk heller ikke helt knall får en vel si så nå er bortforklaringen «internt» at dette er å blir en engangsting. Turen er som nevnt med QR, business på en A350 til DOH og videre i F på en B777 som tidligere var hos Cathay. Pristillegget for F på flighen DOH-MLE-DOH lar seg nesten forsvare med tilgang til F loungen på DOH Hotell ble omsider bestilt hos Conrad så planen om all incl utgikk, likeså planen om overnatting under 15k per natt. Det blir nok ingen tett oppfølging men skal prøve å legge ut litt underveis.
Fullt kaos i passkontrollen da automatene var stengte, det så en stund meget mørkt ut for å rekke første flight. Men sjefsbestyrerinnen hos QR ordnet opp, gikk på besøk hos grensekontrollørene og vips så kunne vi bruke automatene og vi er på gate i rett tid
Første stopp på loungen ble sushibaren, funker jo greit men det er jo samme meny som på businessloungen så her får vi komme oss videre;
Henger i baren mens venter på at soverommet blir ledig, fortsatt 6 timer til boarding så rekker litt soving;
Episode #2 i middagssalen etter noen velfortjente timers søvn. Sushi; Tilbake til kamskjellene; Fruen gikk for barnevarianten; Bare 75 min igjen til boarding nå.
Sikkert til @Eddie47 store forargelse, men jeg holder meg til Hennessy fremfor Armagnac, men denne desserten satt fint;
Boarding på QR676 unnagjort. Ikke rart det var «billig», vi har hele F cabinen på 6 seter for oss selv. Virker for å være OK seter så langt; Legg merker til eget setebelte for gjest, kan spise middag sammen men noen en reiser sammen med; Sjampis er servert, LPGS;
Det ble null wifi på flighten til Malé, retroaktiv oppgradering. Påfyll av LPGS etter take-off: Startet så klart med kaviar, vanskelig å stå over når det er tilgjengelig. Hoppet over middag og gikk for ost til dessert; Da var det straks på tide med soving, rakk nesten 2 timer. Veldig behagelig seng;
Immigrasjon gikk overraskende greit, fant fram til Conrad sin skranke på flyplassen hvor de hjalp oss med innsjekk hos Trans Maldivian Airways før vi ble kjørt til Conrad sin lounge på sjøflyterminalen.