Svaret har eg ikkje i hovudet, men du verda kva Internett veit! Du trigga sjølvsagt nerden i meg og eg trur eg har funne delar av eit slags svar:
Sovjetunionen rykka inn i Noreg som ein del av framrykkinga til området som tidlegare hadde utgjort ein del av den finske korrido. Etter 1. verdskrigen hadde Finland ei stripe land nordover og ut til Barentshavet. Her ligg m.a. Petsjenga (rus.:
Печенга; fin.:
Petsamo).
Etter ein våpenkvileavtale i 1940 mista finnane denne korridoren tilbake til Sovjetunionen.
For tyskarane var det sentralt å få tatt Murmansk fordi dette er ei av få isfrie hamner Sovjetunionen hadde tilgang til. Her danna det som lokalt blir kalla
Litsa-fronten eller Murmansk-fronten, som for alle praktiske føremål utgjorde ein del av den berykta austfronten. Krigshandlingane ved Litsa-fronten i tidsrommet 1941–1944 blir skildra som blant
dei blodigaste med fleire titusen døde soldatar.
Den raude armé rykka fram og inn i Noreg i oktober 1944, dette var den norske regjeringa i London informert om. Same månad vart det sendt regulære norske soldatar til Finnmark,
den såkalla Finnmarksbrigaden. Dei norske styrkane stod under sovjetisk leiing til februar 1945.
På ettersommaren 1945 sendte den norske regjeringa
formelle førespurnader til Sovjetunionen om når dei sovjetiske troppane skulle trekkjast ut av Noreg. Etter elleve månader, 25. september 1945, hadde den siste sovjetiske soldaten trekt seg ut av Noreg. Det er òg skrive at
Sovjetunionen aldri hadde nokon tanke om å bli verande i Finnmark.
Til slutt mine eigne tankar:
Etter 2. verdskrigen var Sovjetunioen mørbanka og hadde lidd store tap. Det viktigaste målet var nådd: dei hadde trygga den isfrie hamna i Murmansk. Finnmark, eit 'nedbrent øydeland' var kanskje ikkje på prioreteringslista i Moskva.
Dersom det stemmer at Kreml ikkje ein gong hadde tenkt tanken om å bli ståande i Finnmark, så er det i alle fall ikkje rart at dei trekte seg ut.
Gitt Noregs nære relasjonar til USA og Storbritannia, Sovjetunionens allierte, så vil eg tru at dette òg kunne forklåre kvifor dei sovjetiske styrkane trekte seg ut av Finnmark, kanskje ville det bli bråk om dei vart ståande.
No ser eg at to av bøkene mine som kunne ha gitt eit betre svar på spørsmålet ditt,
@RoadKing, er lånt ut til ein kamerat, så dette er det beste eg går til i skrivande stund.
Vis alt...