Rolig nattskift på jobb, så vi kjører et lite reisebrev fra Vegas. Reisende: Fruen og undertegnede. Billetter SAS Fly premium. 120.000 poeng brukt. Reiserute: Kveldsfly: Trf-Cph + overnatting på Clarion hotel Copenhagen. Morgenflygning: Cph-LAX A350-900 biz 3 timer transfer, så LAX-LAS med Alaskan Airlines. . 6 netter på Encore at Wynn. 5* luxushotell. Retur: LAS-SFO med United Airlines. SFO-CPH SAS A350-900 biz
Ruta Torp-Køben var WF standard. Sete på første rad. Clarion Airport hotel: Brukt 20.000 NCC poeng. Fikk et pent, stort rom i topp etasjen. Ble "tiltalt" med Platinium status ved innsjekk, så det var jo hyggelig å bli anerkjent. 125 DKK på kupong, som ble brukt i baren. Ikke noe gnål om at det måtte spises i tillegg til drikka.
Frokost på hotellet var bra. Friske og uthvilte om morgenen var det 3 min å gå til terminal 3. Innsjekk av bagasje, pass osv gikk på skinner. Rakk en liten morrapils på gullstua.
Champis kom brennkvikt. Hyggelig dansk voksen dame. Skjønner jo nesten ikke dansk, så jeg sa JA til alt hun sa
Forretten var en vinner her. Kyllingmiddagen var so so.. Mener det var tre ostetyper tidligere? Nuvel, nå var det to og portvinen var go
Filmutvalget var slakkt, fikk sett Batman, blæh.. Spiste et znorkedrops, og sov 4 timer etter mat. Fikk deilig frokost. Roastbeef og Bailys med is til kaffen
Vi hadde ca 3 timer fra landing, til neste fly skulle gå. Måtte bytte terminal fra international, Tom Bradley, til terminal 6. Var lett bekymret over tiden her. Vi begynte med å gå til imimgration- de ansatte her hadde verdens beste tid. Det hadde ikke vi. Masse omdirigering, og dårlig bemannet ift folkemengden.
Etter 55 min var vi igjennom- fant heldigvis bagasjen lett. Det var omtrent 15-20 min å gå til terminal 6. Litt virvar å finne veien, men det gikk greit.
Vi fant til og med en Alaska lounge hvor de serverte champis. Rakk et par, før boarding. "First class" var vel å ta i. Vi fløy Embraer ERJ 175 med 1-2 config. Rad tre- med to bagasjer hver inkludert. Vi betalte 258 dollar for billettene en måned i forveien. Veldig dynamisk prising, når jeg sjekka rett før flygningen hadde prisen for to pers steget til ca 550 dollars