Kan starte med at dette er ett lavterskel reisebrev som nok har særs liten verdi for den stolte leser av IF. Men, det er lenge mellom reisebrevene for tiden så jeg gir det ett forsøk. Reisen er i jobbsammenheng og går til Ljubljana via Frankfurt med LH som transportør. Fikk heldigvis C hele veien. Pakking vel gjennomført og Bikkjn begynte smått å innse at det var tur for første gang siden returen fra TYO 12mars. Som dere ser, den var ikke fornøyd med det;
Framme på OSL, meget romslig; LH gruppen hadde stengt C innsjekk, men de samarbeider tydeligvis på kryss av alt så så fikk sjekke inn hos SAS bagdrop. Ikke noen nyhet akkurat, men SAS loungene på OSL er stengte; Det meste annet var stengt også og oversikten fra Avinor stemte ikke i det hele tatt.
Boarding foregikk som forventet med AF, så BE og tilslutt CD. Med 2C var jeg da heldig og kom bortimot sist ombord, helt greit siden jeg ikke har noe ønske om å sitte med denne maska noe lengre enn høyst nødvendig;
Og til alle dere som ikke bruker maske i hverdagen ... 1 blå side ut. 2 klem metallet som skal forme seg over nesen til en fin bue over nesen og ut langs kinnene. 3 brillene over kanten av masken. 4 trekk underkanten av masken godt ned over haken og helt ut så ikke filteret ligger dobbelt i bretten som er der når masken er ubrukt. 5 nyvaskede hender før du tar på maske. 6 ikke pille på maske eller under masken under bruk. Juster til den sittet godt når du tar den på, og la den sitte til du tar av. da får du både komfort og effekt. god tur @Wiolenze
Så var det flighten OSL-FRA da. Fungerte fint. Ganske så stappa egentlig men jeg fikk 2ABC for meg selv; Serveringen på M var en flaske vann. Er vel greit nok det, men på C var det fra juli innført vanlig oppdekning; GT og rødvin passet fint til; Ellers så var de-boarding med alle på C ut, hva som skjedde etterpå vet jeg ikke
Så var det loungen da. Åpen i den minste. Det er minimal servering. Jeg håpte på maskefrihet her, glem det.
Selv i «disse tider» hvor terminalen i FRA går på 12% var det altså behov for buss; Er det ikke mulig å boarde en CRJ på gate i Frankfurt? Forøvrig, trygt plassert i 2A, 2C naturlig nok ledig. 2F er tatt, så vi er 2pax på 10(5) seter i C.
FRA-LJU; Fikk mat. Også 2 GT som ikke ble fotografert, men de serveres heldigvis uten sitron fortsatt; Før landing spurte jeg så pent som bare en utflyttet trønder kan om en liten tår, det gikk fint; Det er heldigvis noe over skyene enda altså;
Innsjekk gikk greit, hotellet åpnet i dag(post Covid). Ikke noen Club innsjekk, både pga at jeg kom seint og at CL er stengt for tiden. Oppgradering til executive suite funket fint;
Plasserte meg på takterrasen i 20ende for en «nightcap», dobbel Botanist med Fever Tree av rett farge slår aldri feil; For de som har barn i Mummi alder, Hufsa truer i bakgrunnen;
Frokost. Som nevnt så er Club Lounge coronastengt. Det samme er bufé’en Enkel og grei meny; Gikk for omelett og kalde kutt. Eggene smakte ingenting, noe som vel er skummelt å si for tiden
Tror de fleste her inne, inkludert meg selv, har tørstet etter reisebrev de siste månedene. Lavterskel eller ikke, dette er helt perfekt Spennende å se hvordan det faktisk er å reise i disse tider.
Flytur med servering og et bedre hotellrom, et perfekt reisebrev etter de siste månedene. Takk for at du skriver!