Reisebrev: Osl-Ams-Mad med KLM Economy

Tråd i 'Reisebrev' startet av Darkcho, 06. april 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Måtte en liten tur til Madrid med jobben, og valget falt denne gang på KLM som "reisepartner" grunnet pris. Fra Oslo kan man faktisk komme ned i priser på 1400kr tur retur, noe som må kunne kalles meget respektabelt for et "legacy" selskap, og 4 legs.

    Har personlig aldri flydd KLM før, til tross for noe sånt som 400 flyturer siden 2007. En del av mine reiser foregår som regel i Norge, så noen status i Flying Blue hadde jeg heller ikke, men som den bonusjegeren jeg er, meldte jeg meg selvsagt inn.

    Avreise fra Oslo, første stop Amsterdam. KLM flyr ruten ofte med 737-x varianter, kjedelig for oss som allerede er godt vant med denne modellen, hehe. Kabinen fremstår som lys og luftig, samt delt med gardin for Business pax.

    [​IMG]
    Denne gang med KLM, ikke vante SAS.

    Servering er hakket mer generøst enn SAS har det, med litt gratis snacks og drikke for de som flyr i Economy. På denne korte flyvningen ble det en Cola og en pose crackers for min del.

    Landet on-time i Amsterdam.

    Fant fort frem til korrekt gate for videre tur til Madrid, samtidig som jeg fikk sett litt i butikker og tatt en liten matbit. Liker egentlig Schippol ganske godt som flyplass. Stor og luftig, mye vinduer det kan tittes ut av, samt greit tilbud mtp servering og butikker. Alt i alt fornøyd :)



    Videre flight gikk også ontime. Pri boarding ble faktisk håndhevet på samtlige legs denne turen, imponerende. Vel ombord var det greit med sitteplass, men ikke veldig mye mer enn det bør være:

    [​IMG]

    Turen til Madrid tar vel 2t40min og byr på litt mer servering enn Osl-Ams. Fikk utdelt en sandwich med valgfri drikke til, som selvsagt ble en Cola :)

    [​IMG]

    Utsikt et eller annet sted over Frankrike antar jeg:

    [​IMG]

    Landet også her on-time, godt fornøyd.

    Alt i alt syns jeg KLM var et hyggelig bekjentskap. Minner mye om SAS, men har gjerne en liten ting ekstra i Economy, feks gratis drikke og en liten snack. Det settes pris på. Bare synd Flying Blue er et alt for dårlig bonussystem i mine øyne. Disse flightene totalt gav meg forresten 830miles.
     

Del denne siden