Reisebrev SIN-HKG-ICN Cathay Pacific

Tråd i 'Reisebrev' startet av TravelManBiz, 26. juni 2017.

  1. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takk igjen for strålende rapport. Har ordnet meg en flight med Cathay om ettermiddagen 26 juli fra Hong Kong til Singapore med F Boeing 777. De har mange daglige direkte flyvninger men kun en flight hvor de tilbyr F. Gleder meg. God tur videre.
     
    TravelManBiz liker dette
  2. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Da er jeg fremme i loungen til Cathay Pacific på ICN. Helt ok lounge med utsikt over flyplassen, men det ble veldig varmt ved vinduene så bedre å sitte lenger inn. De har ikke egen dusj så jeg ble sendt videre til noen fellesdusjer som er åpne for alle passasjerer. Fikk håndkle, såpe og shampoo av Cathay lounge damene siden dette ikke var tilgjengelig i den felles dusjen. Ikke helt optimal løsning men bedre enn ingenting når man har gått hele dagen ute i Seoul.

    Jeg kom ikke i seng før 0230 i natt og bråvåknet 1130 i dag. Fikk pakket og ordnet meg så jeg hadde da 3.5t til sightseeing i Seoul. Byen er ganske kompakt så ikke noe problem å komme seg rundt til fots. Jeg fikk med meg 2 museumer og palasset som dere ser på de vedlagte bildene. Fikk også med meg den seremonielle skifte av vaktene som var veldig gøy å få med seg. Ellers har jeg bare gode inntrykk av Seoul og menneskene der. Kom i kontakt med flere av dem den korte tiden jeg var her. Jeg har min første CT tur i oktober med kona og da får vi 22t her og det gleder jeg meg til.

    Tok Airport express toget til flyplassen. Veldig lett å ta det fra Seoul station og det er ingen stopp underveis. I tillegg har de gratis internett. Det var konsert på flyplassen av 3 koreanske jenter og de var veldig flinke. Sjekk inn åpnet 3t før avgang.

    Sender et nytt innlegg seinere fra turen iCN - HKG
     

    Attached Files:

    FFlyer, Eddie47, geddi and 11 others like this.
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Vil bare takke alle som har lest dette reisebrevet og kommet med kommentarer eller likes:) Mellom ICN og HKG så hadde Cathay Pacific en gammel 2-2-2 config og jeg må si at disse setene nå begynner å bli utdaterte etter min mening. Dårlig recline er det på disse setene men servicen var som vanlig bra.

    Så vil jeg komme med et tips angående loungene i HKG. Som dere vet har Cathay flere lounger i HKG. Jeg prøvde The Pier, Cabin og The Wing. Det er The Pier som er den beste loungen i min mening. Cabin var veldig liten og det var veldig mye mennesker der. Men utvalget av drikke og mat var bra, men det føltes litt klaustrofobisk. The Wing var egentlig kun et rom med veldig dårlig utvalg av drikke og mat. Var kun 1 hvitvin og 1 rødvin. Ingen annen alkohol og maten var en curry gryte som ikke smakte noe godt. Men dusjen var bra på The Wing. På The Pier hadde de både dusj, egen noodle bar, bartender og bra utvalg av drikke og annen mat. Så jeg anbefaler helt klart The Pier.

    Neste reisebrev blir i oktober da jeg skal på min første CT tur med kona der vi skal ha 5 F flyginger:D
     
    Eddie47, geddi, snartur and 14 others like this.
  4. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for et fint reisebrev! :D CX C og ICN ser helt fantastisk ut! Gleder meg allerede til reisebrevet ditt i oktober :rolleyes:
     
    TravelManBiz liker dette
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ha, ha, ha, årets understatement :D Du må ha LANGE ben :p

    Ellers takk for et supert reisebrev!
     
    TravelManBiz liker dette
  6. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter forrige taler her....Seoul er en STOR by:)
    Artig å høre at du tok turen opp til DMZ, men virket ikke som du hadde noen minneverdig opplevelse du heller.
     

Del denne siden