Reiseforsikring, award booking og forsinkelser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 16. nov 2019.

  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vet ikke om dette er riktig sted å stille dette spørsmålet, men jeg prøver.

    Jeg, min mann og 2 barn har booket CT billetter i biz til Thailand i februar med avreise på en fredag.
    Nå ser det ut som om jeg muligens skal på en jobb reise til Houston rett før, og at jeg kommer hjem dagen før vi reiser til Thailand.

    Dersom jeg mot formodning blir forsinket og ikke rekker flyvningen til Thailand, hvordan vil en evt reiseforsikring funke?
    - må mann og barn reise uten meg, eller får vi alle nye billetter på reiseforsikring sin kostnad?
    - vil reiseforsikring normalt dekke samme booking klasse som vi har booket? Eller er det innhenting av reiserute som gjelder opp til en viss sum?
    - dersom vi mister avreise, så fungerer vel ikke hjemreisen eller? Da må reiseforsikring dekke det også?

    Er det noen som har peiling/erfaring som har lyst å dele?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Mister du utreisen, så mister du hjemreisen og. Dessverre.
    Hva reiseforsikringen dekker må du nesten spørre dem om. Forsikringsselskapene har forskjellige vilkår.
    På generelt grunnlag vil jeg spekulere i at om du ryker på en saftig forsinkelse på jobbturen, så stiller du svakt. Forsikringer er i utgangspunktet knyttet til den enkelte reise.
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,258
    Bonuspoeng:
    113
    Tommel opp for RoadKing her. Det er vel kun ved sykdom at forsikringen har noen gyldighet før avreise. Innhenting av reiserute gjelder vel også kun for en spesifikk reise, og ikke på tvers av bookinger. Så det er vel bare å krysse fingrene for at du rekker hjem i tide.
     
    Last edited: 16. nov 2019
    RoadKing liker dette
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis dette er en jobbreise hvor du er pålagt å reise, altså ikke en valgfri konferanse eller sosial tur, ville jeg tatt saken opp med arbeidsgiver, og egentlig forventet at de bidrar hvis du skulle bli forsinket.
     
    milehigh liker dette
  5. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Det er en valgfri konferanse, så det er nok jeg som står for risikoen ja...
     
  6. Trykkern

    Trykkern Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    28
    Normalt er det fungerende reiseforsikring inkludert når man betaler minst halve reisen med kredittkort, men hvordan er dette ved bonusreiser og CT-reiser der man betaler selve reisen med poeng og kun betaler gebyrer og avgifter med kortet? Må man ha en egen reiseforsikring utenom da?
     

Del denne siden