Reiseforsikringer dekker som regel ikke noe ved forsinket bagasje på hjemreise, men hvordan er det når hjemreisen ikke går dit man faktisk bor? Jeg har for tiden feriert litt uten mål og mening, og når det dukket opp mulighet for å fly Lufthansa F til Rio hoppet jeg på en tur. Akkurat da befant jeg meg på Nordmøre og bestilte t/r fra Kristiansund. I kveld returnerte jeg hit (hvor jeg har tatt inn på hotell), men SAS klarte ikke å sende kofferten min på flyet fra Oslo til Kristiansund tydeligvis. I stedet har de sendt den til Bergen i følge Trakdot-en jeg har liggende i kofferten. Hvordan de har klart det er for meg ubegripelig, men det er nå på siden av saken. Noen som har erfaringer med noe lignende? Det er begrenset hva jeg har av klær i håndbagasjen, og jeg har planlagt å reise videre med bil i morgen formiddag. Kan jeg handle på forsikringsselskapets regning? Han i skranken på Kvernberget var forøvrig ikke i stand til å lage en rapport på det, og ba meg bare om å fylle ut et skjema. Referansenummer har jeg derfor ikke ennå.
Uansett så må du vel ha en rapport på det eller så gjør vel ikke forsikrings selskapet noe . http://www.vg.no/forbruker/reise/lu...rettigheter-ved-forsinket-bagasje/a/23262734/
Om reisen ikke går (non stop) til ditt hjemsted (der du bor til vanlig) bør du legge fram saken som om dette var et planlagt stopp. Da skal reiseforsikringen gjelde.