Reiseforsikring - forsinket bagasje på hjemreise?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av vegardg, 30. juli 2015.

1. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Reiseforsikringer dekker som regel ikke noe ved forsinket bagasje på hjemreise, men hvordan er det når hjemreisen ikke går dit man faktisk bor?

Jeg har for tiden feriert litt uten mål og mening, og når det dukket opp mulighet for å fly Lufthansa F til Rio hoppet jeg på en tur. Akkurat da befant jeg meg på Nordmøre og bestilte t/r fra Kristiansund. I kveld returnerte jeg hit (hvor jeg har tatt inn på hotell), men SAS klarte ikke å sende kofferten min på flyet fra Oslo til Kristiansund tydeligvis. I stedet har de sendt den til Bergen i følge Trakdot-en jeg har liggende i kofferten. Hvordan de har klart det er for meg ubegripelig, men det er nå på siden av saken.

Noen som har erfaringer med noe lignende? Det er begrenset hva jeg har av klær i håndbagasjen, og jeg har planlagt å reise videre med bil i morgen formiddag. Kan jeg handle på forsikringsselskapets regning? Han i skranken på Kvernberget var forøvrig ikke i stand til å lage en rapport på det, og ba meg bare om å fylle ut et skjema. Referansenummer har jeg derfor ikke ennå.

2. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er du usikker bør du ringe selskapet ditt, men de fleste har vel allefall 2000kr..

3. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
  4. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Om reisen ikke går (non stop) til ditt hjemsted (der du bor til vanlig) bør du legge fram saken som om dette var et planlagt stopp. Da skal reiseforsikringen gjelde.

5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Som andre kommenterer over, ring selskapet :)

Del denne siden