Det er jo helt unødvendig at flere sender mail til dem. - De har en oppdatering ifm bonus utfordringen og er veldig klar over "problemet". Tror nok alle får alle reisene tilbake, etterhvert.
Mistet 2 flights i dag (2/3 segmenter).13.1. og 15.1. EB systemet har visst fått en "Bingo"- plugin ;-)
Da har jeg også mistet ytterligere to segmenter (13. januar). SAS IT strikes again...? Det ordner seg sikkert til slutt.
Nå er alle reiser fra 8. januar og senere borte for meg og, bør f#%*$ med komme tilbake snarest, har kvalifiseringsperiode som slutter om 9 dager, og hadde passert 90k poeng med god margin, er 15k poeng som er borte... Er vel pga. dette at man beholder status 3mnd etter endt kvalifiseringsperiode... ;-) Vet ikke om jeg tør å melde meg på bonus challenges i fremtiden ;-)
Samme har skjedd med meg. Jeg nådde akkurat 90 flights og fikk diamond status. Mista 2 legs 2 dager senere. Men står fortsatt at jeg er diamond når jeg logger meg på..
Har nok ikke noe med bonus challenge og gjøre. Jeg fikk ikke tilbud om bonus challenge, men har "mistet" flere reiser / poeng for reiser utført i forrige uke og denne uken. De kommer nok tilbake skal man se. Det er ikke alltid at oppgraderinger av IT systemer går slik man vil...
Kan vel ha sammenheng med bonus challenge at de oppdaterer systemet. Da vil det nødvendigvis gå ut over alle flights i perioden, også for de som ikke deltar..
Synes det er rart SAS ikke har lagt ut noe informasjon om dette på nettsidene sine, facebook eller twitter. Regner med de får ganske mange henvendelser rundt dette nå. Hadde jeg ikke sjekket her først hadde jeg sendt mail og klaget. Registrerte at jeg hadde mistet en tur i går. I dag tidlig så jeg at en tur til var borte. Like etterpå forsvant en tredje. Virker også som det går litt tregt med å få registrert nye reiser. Har ikke fått poeng for reisene mine på mandag enda og føler ikke det vanligvis tar så lang tid. Jeg er for god kunde til å bli invitert med på bonus challenge så jeg stiller meg bak at dette ikke er noe som kun gjelder de med bonus challenge.
Jeg reiste på samme PNR som en kompis. Ja er påmeldt challengen, det er ikke han. Jeg har mistet reisene, det har ikke han.
SAS -> Facebook: "Hej ! Just nu har vi en del tekniska problem angående detta. EuroBonus support jobbar på att lösa det så fort som möjligt. Dina poäng kommer att läggas tillbaka på ditt konto inom kort. Med vänliga hälsningar EA"
Hej Tack för ditt email. I samband med en felsökning av systemet behövde man tabort några registrerade flygningar. Detta har gjort att några av våra medlemmar saknar en eller två resor som genomförts under januari månad. Dom flygsegment som tagits bort kommer att läggas tillbaka inom dom närmaste dagarna. Ha en trevlig dag. Rart at det er såpass mangelfull informasjon..
Må uansett følge med på at det faktisk skjer, og at poengene kommer tilbake. Jeg har også mistet en t/r reise på samme PNR, men en annen en fra denne uka dukka plutselig opp i kveld.
.Jeg prøvde meg på en etterregistrering av poeng for en av strekningene og fikk opp følgende melding:
Synes dette er helt ELENDIG av SAS. Imorgen sender jeg også en mail, en sint mail. For mange har dette innvirkning på opptjening av EBD og EBG. Å forvente at vi bare skal vente flere dager, eller til og med uker, på å få tilbake flighter som plutselig blir borte mener jeg er helt urimelig!