Problemet her er mangel på kommunikasjon rundt dette. Alle kan godta at noe skjer, men da må vi få beskjed.
Nei, det kan vi ikke akseptere... Tenk hvis de tar så lett på slike ting som jo ikke koster noe å ha orden på, hva da med vedlikehold av fly, opplæring av personalet, osv. som jo koster mye..
Regner med de betaler i EB poeng for vedlikehold og opplæring av personal noe som forklarer grunnen for de poengene som er forsvunnet
Det var ikkje informasjonen i eposten eg tenkte, men dei såkalte oppgraderingene. Kvifor kan man ikkje varsle slik på førehand, for å unngå mange av henvendelsene?
Jeg har fått returen fra CPH registrert fra 19. januar, men ikke turen 18. januar. Merkelig at det skal ta så voldsomt med tid dette.
Mangler seks flighter ennå. Fire som lå inne og så forsvant, og to som ikke er kommet inn ennå. Men har fått inn to segmenter fra forrige uke som normalt. Mangler da kun fra perioden mellom 12.01 til 18.01 P.
Dette vil nok løse seg i den forstand at de kommer tilbake til konto, selv om det fort kan ta litt tid. Det jeg er mer nervøs over, er hvorfor dette skjer. Jeg frykter at det kan være endringer på hvordan bonus challenge teller tur/retur-reiser. Tre legs forsvant fra min konto, i det tidspunkt det ville vært naturlig at den 6. flyturen i kvalifiseringsperioden til Bonus Challenge skulle ha blitt postet. Kan godt være et tilfeldig sammentreff, men jeg er ikke sikker lengre om at jeg får 30k EB-poeng når de 5 flyturene jeg har utestående blir postet...
Jeg tar i utgangspunktet dette med knusende ro, forutsatt at SAS holder styr på hva som er opptjent (segmenter/poeng) og får det hele riktig til slutt. Dersom jeg imidlertid rent faktisk mister eller går glipp av segmenter eller poeng pga dette, eller rettere sagt nødes til å gå gjennom egen reisehistorikk og legge inn EB-retrorequests manuelt, så blir jeg sur. Men SAS bør vel ha backupløsninger for dette. Segmenter kommer og går hver dag hos meg; nye registreres og gamle forsvinner, og motsatt. Det er nok åpenbart noe de sliter med.
Tror ikke det er fare for om poengene registreres til slutt. Tenker nok også at dette kan ha noe å si for hvordan bonus challenge regnes ut, men ettersom det har blitt bekreftet opp og ned at det regnes tur/retur får de neppe gjennomslag for dette denne gang. Jeg har sendt min kone ut på "mr" for å samle nok segments som hun manglet på toppen for å dra inn 30k poeng.
Synes det drøyer ut litt nå.. Mangler fortsatt 7 segment pluss de siste reiser. Har ingen SAS reiser siden 3. januar registrert nå..
Har vært "heldig" og unngått å miste poeng, frem til i går da jeg mistet en returreise fra 19.jan som allerede var registrert. Jeg fikk ikke noen challenge siden jeg hadde over 20 segmenter allerede booket da den kom. Det er greit at ting noen ganger går galt IT-teknisk sett. Det som jeg imidlertid IKKE synes er greit er at problemet fortsetter på tross av at man har vært kjent med hva som forårsaker problemet i flere dager.
Samme standard mail tilbake: "Hei Yukho Tack för ditt mail till SAS EuroBonus Tyvärr har vi i dagarna haft ett systemfel vilket gjort att ett antal medlemars registrerade flygningar fallit bort. Vi är mycket väl medvetna om problemet och arbetar nu med att återställa de flygningar som saknas. Jag kan bara beklaga det inträffade. Du kommer att få tillbaka dessa flygningar inom ett par dagar. Ha en bra dag Med vennlig hilsen"
Jeg ville tatt dette med knusende ro. SAS IT er notorisk for å klabbe ting til, for deretter å ordne alt( det meste ) igjen..... Det faktum at de som ikke har fått challenge også har mistet( og fått gjeninsatt ) flighter og poeng sier for meg at EDB-gjengen hos SAS kun har bedrevet feilsøk og div. Kun en "glitch in the matrix"