God tirsdag fra Tokyo Wander Shibuya.
Far og sønn har kommet frem til dagens mål - etter enkelte spennende, men også gledelige intermezzoer.
Avreise fra havstrilelandet kl 7ish med snøggbåt til Flesland.
Avgang med SK cityjet til CPH var helt uten spenning.
Avgangen til FRA med Luftwaffe ble imidlertid bortimot 40 min forsinket, og da ble plutselig den tilsynelatende greie transfers tiden i FRA nokså snau. Det hjalp ikke at vi fikk buss-gate. Dermed ble det Frankenstein halvmaraton med innlagt terminalbytte. Da vi endelig kom frem til riktig gate og skulle forsøke å svelge lungene, hersket det til vår forbløffelse stoisk ro deromkring. For Londonflyet var også forsinket..... Og det som verre var : der hadde jeg mistanke om nytt terminalbytte!
Men før vi kom så langt at vi virkelig begynte å kave, stod det en kar fra ground service med våre navn på en I pad.
Han loste oss gjennom security, ned til en av disse flyplass-geriatrisk-avdeling-sbilene, og kjørte oss til ANA-gaten.
Der hadde de også forsinkelse, så vi ble oppfordret til å besøke United-loungen.
Vi rakk akkurat en GT før vi kunne stille oss opp..... -og vente på bording.
Men når vi først slapp inn hadde vi det fortrinnlig!
Maten (japanske menyer) var nydelig, ogsom sedvanlig lekkert presentert, og smake godt.
Setene er store, men harde, og lakenet/overmadrassen klarer ikke å kompensere for dette.
Men alt i alt et bra produkt, synes jeg.
Vi fikk kjøre et noe aldersstegent monorail mot Sentrum, og presterte å få på express-metro som kjørte oss alt for langt før vi fikk snudd
Last edited: 07. nov 2023