Reisetirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Wiolenze, 12. aug 2025.

1. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, på vei mot OSL så altfor tidlig.

Det er utreise mot SAT, denne gangen med OW og med mellomlanding på LHR og DFW. BA til LHR og AA på de 2 siste, hvor jeg forhåpentligvis skal prøve AA first for første gang.

Sier forhåpentligvis siden det ikke går å sjekke inn med AA på nett, de 2 vennene i OW bruker ikke samme bookingsystem. Får prøve å fikse på OSL nå, ellers så er siste forsøk på LHR hvor jeg har en knapp time uten terminalbytte

Edit; null stress å få boardingkort i skranke. Nå rolig start på loungen;
    IMG_5302.jpeg

Last edited: 12. aug 2025
    EndreD, Spielhaug, Calling and 18 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen.
    Drikker kaffe, og feirer 10-årsdagen min på IF.
    Takk for mye moro, glede, latter og tårer. Herlige reisebrev, dumme krangler, og endeløst med kunnskap om poeng, fly og lounger. Uten IF hadde jeg nok ikke kommet meg på utallige reiser i eleverte klasser. (Eller hatt ørten kredittkort og brukt alt for mye penger?? :rolleyes:)

Gleder meg til de neste 10. :D

Straks avgang til kontoret, hvor dagen starter med en treningsøkt.

Ha en fin en!

Flymunda, McBuljo, EndreD and 21 others like this.
  3. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,123
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Flesland.

Reisesesongen er i gang og kursen settes mot Stavanger. Første kaffekoppen er snart tømt, men kompenserer neppe for søvnmangel etter å bli vekket opp midt på natten. Merket at rutinene ikke er helt tilbake, glemte å stramme en nesten tom vannflaske som lå i håndbagasjen…

Det kommer seg. Ha en flyvende en!

IMG_0632.jpeg

EndreD, Spielhaug, Calling and 13 others like this.
  4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,400
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen fra et av soverommene i gullstua i København. Deilig med en hvil før ferden fortsetter mot OSL.

Ellers bra flyvning over dammen i natt. Meget bra og serviceinnstilt crew. Toronto cateringen vinner dog ingen michelin stjerne med det første. Vi hadde 1D og 1F. Eneste fordel med 1D er fotbrønnen, ellers ligger du rett ved dokøen og alt bråket og lyset i galley.

Var ellers ikke spesielt imponert av YYZ flyplassen. Fikk beskjed ved innsjekk å møte senest 1t og 40 min før avgang ved gate for så å bli kjørt med buss ut til en lite sjarmerende remote terminal hvor det var svært lite å ta seg til annet enn å vente.
    IMG_4864.jpeg IMG_4863.jpeg IMG_4860.jpeg IMG_4861.jpeg IMG_4862.jpeg

EndreD, Spielhaug, Calling and 13 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,003
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten..,
    Godt det er helg IMG_9997.jpeg

EndreD, Spielhaug, Calling and 11 others like this.
  6. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,595
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstadskontoret.

Knallfint vær på morgenkvisten, men kun marginalt på den tosifrede siden temperaturmessig. Det går vel ikke mot høst allerede? Jeg har jo mye solfaktor igjen...?
    Ellers dukket det visst opp lønn på konto i går, da er det vel bare å kikke på nye reiser, da. Sånn innimellom møtebonanzaen i dag. Folk er visst tilbake fra ferie og higer etter å se kollegaer.

Nyt dagen!

EndreD, Spielhaug, Calling and 9 others like this.
  7. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan vil de handtere det om noen sjekker inn bare 1 time før tro?

8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,400
    Bonuspoeng:
    163
    Bare tull. Bussene gikk kontinuerlig og vi kunne fint ventet sikkert 1 time til før vi tok den bussen

9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    IMG_6376.jpeg Noen som har lest denne:

EndreD, Spielhaug, Calling and 7 others like this.
  10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra London.

Tiden går fort her på øya. Hjemreise i ettermiddag. Siste dag med frokosten som er blitt fast vane her.
    20250811_090659.jpg

Heldigvis bare seks dager til neste tur, som går til Aust-Finnmark. Der blir det nok mere havregrøt enn eggs Benedict.

Ha en fin tirsdag!

EndreD, Spielhaug, Calling and 9 others like this.
  11. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,298
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret på Lysaker.

Dag 2 på jobb etter 6 uker ferie er i gang. Får prøve å planlegge litt hva jeg skal gjøre framover og nyte at de første dagene nå er litt rolige. Det tar seg nok raskt opp. Ser ut som at det kan bli litt reising med jobb i høst også.

Ha en finfin dag!

EndreD, Spielhaug, Calling and 7 others like this.
  12. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Sunnfjord. Sola skin og alle er glade og fornøgde. Nesten. Det svenske konsulatvesenet i Norge er forferdelig treige å svare på ein henvdendelse om oppvaskmaskina mi som vart levert med ein liten lekkasje.

Seinare skal eg og eldstemann av stad til bossplassen med eit solid lass med papp.

Eg vil flyyyyy!!!

EndreD, Eddie47, Calling and 7 others like this.
  13. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    Foreløpig så kan AA First oppsummeres enkelt, gedigen nedtur. Ikke engang en vannflaske ved setet.

IMG_5305.jpeg IMG_5306.jpeg IMG_5307.jpeg IMG_5303.jpeg

menyen i egen tråd er heller svak

EndreD, Spielhaug, Eddie47 and 11 others like this.
  14. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdag,

Da er gårsdagens booking ferdig billettert, men jeg er litt furten for enda et 750kr-gebyr. Jeg booket en enveis på nett (mens jeg hadde agent på telefon - fikk ikke opp PNR på betalingssiden), og gjorde en endring for å få lagt på en hjemreise. Jeg ønsket også å legge på en tilslutningsreise i Sør-Amerika, men da hevdet agenten at hun først måtte billettere en hjemreise, og deretter legge på en feeder med feedergebyr. Når billetten nå ble billettert så ble jeg trukket enda 750kr. Når det likevel blir sett på som en endring, så kunne hun vel ha lagt inn tilslutningsflyet i den første endringen, i stedet for at jeg måtte ut med dobbelt gebyr? Jaja, vi er heldige som slipper unna med lave skatter i Eurobonus, men det er jo besynderlig at man må betale 1950,- allerede før man egentlig har endret en reise :confused:

Det hjelper alltid å lufte både frustrasjon og glede på IF :) Jeg skal huske på å dele litt glede i september for å veie opp :D

EndreD, Ololsen, Calling and 4 others like this.
  15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    Foring på AA21, slapt for å være first. Men har i det minste fått en vannflaske nå.

IMG_5316.jpeg IMG_5318.jpeg

Det ble opplyst om at det ikke var wifi på flighten men det gikk å kjøpe for 35USD.

Upsaker, EndreD, Spielhaug and 7 others like this.
  16. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra jobben. Alle har slått seg i dag så da er det travelt. Bra det er vaffel å få :) IMG_8422.jpeg

EndreD, Spielhaug, Ololsen and 5 others like this.
  17. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    93
    God tidlig ettermiddag fra Zürich!
    Spontan tur bestilt for poeng i går, 30k poeng og 852 kr i skatter er helt ok for et raskt besøk hos familie og venner i Sveits.

Dagen startet med et formiddagsfly fra Værnes, som kom litt seint inn og ble enda mer forsinket på sin vei mot Kastrup, så jeg forventet å sette ny rekord på min favorittøvelse "3000m flyplasshinder", for flyet kom inn på gate A15 og neste fly gikk fra E5...

Før vi kom til gaten fikk reisende til ZRH beskjed om å "proceed immediately to gate E5", så jeg strammet joggeskoene og stilte meg først ved døra, klar for en langsprint...

Da døra åpnet seg sto det en hyggelig danske der med et skilt hvor det sto Zürich. Jeg trodde først han skulle jogge sammen med meg (det er jo hyggelig å ha noen å trene med) men neida, han skulle kjøre meg bort så jeg rakk flyet!

20250812_120257.jpg

Så endelig har jeg fått prøve den der LH F-greia med privatsjåfør! Det var kanskje ikke en Porsche, men det gikk veldig mye fortere og var klart mindre slitsomt enn å løpe gjennom hele CPH. Kom til flyet rett etter første buss, for det var selvfølgelig CRJ og bussgate, men ingen grunn til å klage!

Og da jeg i tillegg fikk burger som ekstra måltid på flyet - og kofferten min også klarte transfer i CPH - ja da mener i alle fall jeg at det har vært en bra reisedag:)

20250812_125757.jpg

18. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,043
    Bonuspoeng:
    293
    Flagship First med LPGS. Egentlig en bra ting men ikke når jeg fikk tid for å stikke innom siden jeg er 4 timer forsinket til SAT;

IMG_5326.jpeg

holmen and Nordlands like this.

Del denne siden