Rentebarometeret: BSU etter fylte 34 år

Tråd i 'Off-topic' startet av Maggie, 22. juli 2019.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har selv flyttet bsu kontoen Norge rundt siden jeg fylte 34år. Er som deg 39 og Gjensidige har gitt beskjed om at renten faller til 0,5% fra 18 juli :(
    Landkreditt bank har bsu samme rente til 36 men krever at du har lån der.
    Jeg tror dette var siste spikeren i kisten dessverre :(
     
  2. Sportstrader

    Sportstrader Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også flyttet rundt. Er nå hos Nordea Direct. Men var de de siste som hadde god rente for de over 34?

    Nekter nesten å tro det. Landkreditt er ikke aktuelt dessverre.
     
  3. Sportstrader

    Sportstrader Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Må kanskje bruke BSU til å betale ned på rammelånet. Er det noen som vet om DNB i så fall vil senke rammen tilsvarende? Eller bryr de seg ikke om å gjøre det?
     
  4. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Rammen endrer seg ikke når du betaler ned på et rammelån.
     
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tar meg lov til å «bumpe» denne tråden opp.

    Er det noe nytt når det gjelder BSU rente over 33 år? Jeg fikk en hyggelig nyttårshilsen fra banken min om at renten min snart endres til 0,15%. Nå har jeg sett litt rundt og fant blant annet:

    • SMN1 - 2,7% til 36 år – deretter mellom 0 og 0,1%
    • BNBank – 2,75% til 36 år – deretter 0,5% på hele beløpet dersom man har mer enn 100 000 innestående

    Det fins sikkert noe flere tilbud for dem som er mellom 34 og 36 år. Men fins det absolutt ingenting for dem over 36 år?
     
  6. chargedup

    chargedup Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg ble 35 år ifjor og måtte flytte BSU pengene 4 ganger det året for å opprettholde ok rente. Ga opp og betalte ned på lånet til slutt. Har vanligvis rammelån som de er litt strenge på mtp BSU, men hadde normalt boliglån noen mnd og betalte ned da. Orket ikke bytte BSU bank hver eneste mnd.

    Jeg fant ikke noen banker som ga ok rente etter fylte 36 år, bankene senker og senker BSU (for gamle) etter de store bankene begynte ifjor.
     

Del denne siden