Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke fått noe poeng for Payr nå. Noen som har fått bonus-opptjening på Curve? Revolut virker også dødt...
     
  2. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer, de har kutta opptjening fra Payr og Revolut. Curve gir enn så lenge opptjening
     
  3. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    når er det egentlig man må betale rente og administrasjonsgebyr etter å ha glemt å betale en faktura?
    jeg hadde en faktura med betalingsfrist 31.01 (fredag) og betalte kun den 07.02 (fredag) og ble bokført den 10.02 (mandag).
    faktura for februar kom den 07.02 og da hadde de ikke fått pengene enda så da var det rente og admgebyr..
    det var jo 5 virkedager, men jeg er sikker på at det har skjedd før med andre ting og folk og at det gikk helt fint uten ekstra gebyr.

    er det noe offisielt ang dette?
     
  4. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde en lignende diskusjon med dem for en stund siden og fikk beskjed at dersom man ikke betaler hele beløpet innen forfallsdatoen så påløper det renter fra den dagen transaksjonen fant sted og ikke fra forfallsdatoen for fakturaen.

    Med andre ord om man har en transaksjon for eksempel 9 mars 2020 og ikke betaler fakturaen ved forfall den 30 april 2020 men eksempelvis den 8 mai 2020 så påløper det renter fra 9 mars frem 30 mai på fakturaen du vil motta i mai, samt for 1-8 mai på junifaktura.De mente at dette står i vilkårene men jeg kranglet meg den gangen frem til at de ikke var så tydelig og fikk refundert de 900 i renter. Hadde en Payr transaksjon på ca 40.000 som jeg var forsinket 5 dager med betaling med. Det ble ikke så billig men jeg slapp.

    Et spørsmål er da om de har lov å gjøre det ? Jeg trodde at rentefri periode gjelder uansett og man betaler hele beløpe ved forfall eller ikke og at rentene vil løpe etter forfallsdatoen.
     
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dessverre ingenting som heter å "glemme" en kredittkortfaktura. Du benytter deg av betalingsutsettelse og det er forretningsmodellen til kortutstederen. Du kan ikke sammenligne dette med andre fakturaer hvor du i praksis kan betale opp til 14 dager for sent uten purregebyr.

    Noen kredittkort beregner rente fra kjøpsdato om du ikke betaler hele fakturaen ved forfall. Det betyr at bare én dags betalingsutsettelse kan føre til store rentekostnader.
    I tillegg til Resurs Bank opererer Komplett Bank og Santander på denne måten.
    Disse passer ikke for dem ønsker å utsette betaling eller kan komme til å glemme den.

     
    Last edited: 09. mars 2020
  6. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Meg bekjent så har en kredittkortfaktura et minstebeløp du må betale. Den er det fullt mulig å glemme å betale.
     
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, ja, du har rett ;) Poenget er at du ikke slipper unna med å betale en kredittkortfaktura 13 dager for sent. Du slipper du kanskje purregebyret,
    men du har benyttet deg av betalingsutsettelse og du må betale renter og administrasjonsgebyr. I praksis blir minstebeløpet med renter, administrasjonsgebyr og eventuelt purregebyr lagt til på neste faktura om du bare dropper hele regningen.
    I hvert fall ved førstegangs overtredelse.
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk Mail fra Flying Blue om bonus ved bruk av kortet i sommer:
    https://pages.flyingblue-info.com/FB30_CBC_NO_0621/B/

    S
    nodig URL og på engelsk, men ingen spør om epost eller bankontonnr og det linkes riktig og teksten er godt skrevet så jeg velger å tro at det ikke er phishing.

    I korte trekk, bruk 50’ fom nå og tom 31. juli og få 15’ ekstr Flying Blue miles. Det gir en effektiv opptjening på 45/100 (inkludert standard opptjening).
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,091
    Likes mottatt:
    4,801
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jeg har 125k miles som løper ut 31/12 i år. Er det noen enkle måter utenom kortbruk og fly som genererer nye (og forlenger gamle) poeng?

    Det beste er kanskje å satse på ny black friday-kampanje med 50k miles i tillegg. Har denne vært konsekvent hvert år i det siste?
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Tror dessverre ikke det. Sjekket dette ganske grundig for ett par år siden når jeg var i samme situasjon og det var da jeg endte opp med kortet som enkleste løsning for å forlenge poengene.
     
    Gullars liker dette
  11. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er i samme situasjon og håper på at Flying Blue forlenger gyldigheten på poengene automatisk.

    Ellers blir jeg nødt til å bestille et Flying Blue Classic før nyttår.
    Kampanjer blir nok ikke aktuelt for meg da jeg var kunde for under 2 år siden.
    Gjeldsregisteret kan komplisere saken, så jeg bør egentlig ikke vente for lenge i tilfelle søknaden blir avslått.
    Under den opprinnelige Black Friday-kampanjen var registeret kun på tegnebrettet :cool:

    Så er det selvfølgelig også mulig å ta seg en tur til Amsterdam :D
     
    Last edited: 05. juni 2021
  12. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    911
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93

    En annen løsning kan være å brenne av poengene på https://hotelsformiles.flyingblue.com/hotel/search?currency=EUR&locale=en-US&flow=spend
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med salg/overføring av FB-poeng?
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan kjøpe 2000 poeng for €55.

    Å overføre 2000 poeng koster €24.

    Dette forlenger ikke gyldigheten på resten av poengene (men jeg har ikke forsøkt selv.)
     
  16. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,

    Gjelder dette for kun nye kunder som søker om kortet nå, eller for eksisterende kunder med kortet
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Leser det som om det gjelder alle - og jeg fink epost og har kortet - men ingen garantier.
     
  18. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skrev til Resursbank og fikk svar at det gjelder nye og eksisterende kunder. Da kjører vi på og skaffer oss 15000 ekstra poeng.
     
    phileas and Chrisljo like this.
  19. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Det er nå en sommerkampanje i Flying Blue kredittkort.

    Svi av minst 50K i løpet av juni og juli og motta 15000 ekstra miles!
     
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,343
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe særlig imponerende, FB-MC må gjøre mye bedre enn det om de skal overbevise meg.
     

Del denne siden