Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Men det passer jo bra for en som eventuelt ønsker å bytte allianse, fra feks. Eurobonus/Star Alliance til Flying Blue/Skyteam. Selv om det ikke passer for deg, så kan det hende at det passer for noen andre?

    EDIT: Rettelse, ny feil følger.
     
    Last edited: 13. juli 2021
  2. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du vil ødelegge dette forumet, så gjør det dette:

    1. Spor av samtalen ved å ikke holde deg til temaet trådstarter ha satt!
    2. Angripe ett annet medlem i diskusjonen, for å vise til at her inne er det trollene som bestemmer hva som skjer!

    Resultat: Det nye medlemmet @Michel blir usikker om om dette forumet har noe nytte i det hele tatt, og med det så bidrar du @holmen til at reklameinntektene til IF synker :oops:
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    @moderator

    har vi Ikke en fin tråd for Flying Blue MC som kan løftes fram?
     
    Travellingalf liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vi og nå er disse innleggene flyttet til den :)
     
  6. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skal ikke uttale meg om tidligere poster til hverken @Laffen eller @holmen eller noen andre for så vidt, men jeg synes ikke denne typen kommentar hører hjemme på forumet. De fleste her inne er vel godt voksne og oppegående mennesker, og en bør kunne forvente en viss seriøsitet i det som postes fra alle parter.
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Trekker det tilbake.
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager at jeg ødela forumet.
     
    markus liker dette
  9. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ble medlem kun for å se nettrollet @holmen i aksjon, og jeg trykker på alle snott/ørevoksreklamer jeg finner her inne, og det er mange.
    Siden temaet snott/ørevoks er relevant i forhold til trådstarter og spørsmålene han hadde der, hvorfor er det så mye ørevoks i reklamene? Jeg har ikke søkt på det, så det kan ikke være cookies heller
     
    SirH00D and Travellingalf like this.
  10. Michel

    Michel Medlem

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Tja. Jeg bruker 300k på kortet i året, så jeg er ganske fornøyd. :) Men det er nok veldig individuelt hva man er fornøyd med. Men når det er sagt syns jeg kortet kunne hatt litt flere goder, f.eks Gratis XP når man bruker kortet hvert år.
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,159
    Likes mottatt:
    7,919
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man sammenligner med Amex (er nok litt urettferdig det mtp CT), så gir ikke FB MC så gode kampanjer. Eller, jeg synes at FB har altfor høye forbruksmål ift tidsrom og poeng. Der er Amex bedre. Sammenligner man med SAS MC, så er det jo sjelden (aldri?) rene «bruk XXX og få XXX poeng» kampanjer. De kjører jo doble/triple helger.
    Så har jo FB MC svært få goder, altså man reklamerer med «tæpping» som en av fordelene med kortet?!? Ærlig talt, da har man ikke mye å komme med.
     
    markus and holmen like this.
  12. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal si opp Flying blue MC, men blir ikke helt klok på vilkårene. Jeg ser at avtalen startet 24 oktober 2019, og ble forlenget i fjor. Jeg tenkte å få gjort ett kjøp slik at poengene blir forlenget.
    Er det noen som har erfaring med om dette lar seg gjøre? Gjøre en transaksjon, ringe inn og si opp kortet innen den 24/10, og på den måte unngå å binde meg for ett nytt år?
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg husker så overfører Resurs Flying Blue poeng én gang i måneden?
    Du må muligens ha et aktivt kort på overføringstidspunktet for at poengene skal bli overført, og eksisterende poeng bli forlenget.

    Mitt tips er: bruk kortet i en fysisk terminal idag og legg inn tilsvarende overføring til kortet fra nettbanken.
    Når transaksjonen og innbetalingen er bokført, forhåpentligvis på fredag, ringer du og avbestiller kortet. Men du må samtidig forsikre deg om at poengene vil bli overført, selv om kortet er avviklet.

    Lykke til :)
     
    furlong liker dette
  14. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har nesten 120 000 Flying Blue Miles som er gyldig til 31.12.2021.
    Er eneste måten å forlenge disse på å skaffe Flying Blue MC og bruke dette dersom man ikke skal fly med KLM før nyttår?
    Er det nok å bruke kredittkortet senest 31. desember 2021? (F.eks. om man kun foretar en transasjon med kortet 31. januar, og får første faktura i januar 2022 - vil dette da forlenge gyldigheten til 31.12.2023?)

    Dersom man bruker dette kortet i ca 1 mnd og sier opp, må man likevel betale hele årsgebyret (395kr for classic eller 695 kr for premium), eller må man betale for den faktiske perioden? (husker det var tilfelle med DNB sitt SAS Amex, jeg slapp å betale hele årsavgiften dersom jeg ikke hadde kortet et helt år / 12 mnd)
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    De trakk meg en hel årsavgift i starten av perioden min og ville ikke refundere noe hvis jeg sa det opp med en gang. Du kan jo vurdere å bruke eller kjøpe poeng.
     
  16. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    707
    Bonuspoeng:
    93
    Vil kjøp av poeng forlenge de du allerede har?
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror det handler om aktivitet på kontoen, men har ikke sjekket det nøye. Har fortsatt kortet.
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, desverre. Kun en reise eller bruk av Resurs Flying Blue Mastercard forlenger gyldigheten på poengene.
     
    Upsaker and Travellingalf like this.
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer bra.
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Vi feirer med å gi deg 10% rabatt på en valgfri flyreise. *Kampanjen er i samarbeid med Air France og KLM og gjelder bestillinger til og med 31.desember 2021.

    Bruk ditt Flying Blue Mastercard når du booker din neste opplevelse, og angi rabattkoden RESURS2021
     

Del denne siden