Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har personlig erfaring med hvordan denne fordelen fungerer?

"Hvert kjøp forlenger levetiden på dine Miles med 2 år"

Jeg har ikke kortet lenger og jeg kan ikke huske om hver transaksjon forlenget levetiden på poengene eller om det var den månedlige overføringen av poeng som forlenget gyldigheten.

Gullars liker dette
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig relevant spørsmål… Mine poeng utløper ved nyttår. Har hatt plan om å anskaffe kortet på Black Friday i håp om kampanje, men hvis jeg ikke mottar poengene før i januar er jeg jo uansett ille ute…

freddyen liker dette
  3. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mitt siste kjøp med kortet var 15. september i år og mine poeng har nå gyldighet til 31. august 2023. Ikke helt sikker på hvordan dette henger sammen med andre ord...

freddyen liker dette
  4. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Men det minner meg i alle fall på at jeg må foreta ett kjøp med kortet og at jeg bør sjekke utløpsdatoen på poengene før jeg sier det opp.

freddyen liker dette
  5. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg håper også på kampanje :)
    Jeg regner med at vi har retten på vår side om vi skaffer og bruker kortet før nyttår.
    Fordelen er jo veldig tydelig og ikke nærmere spesifisert. Da skal den tolkes i kundens favør.
    Men om poengsaldoen slettes regner jeg med det blir et hel**te å ordne opp og jeg tipper at Resurs bank og Flying blue vil peke på hverandre.

6. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Mine poeng gikk opprinnelig opprinnelig ut 31.12.2021

Kun gjort et kjøp i år og det var den 17. september og nå stå det at poengene mine er gyldige til 30. september 2023

I poengoversikten står det at poengene kom inn på Flying Blue kontoen 20. oktober.

Rimelig sikker på at det er overføringen som forlenger levetiden, mener jeg var inne å sjekket en uke eller to etter kjøpet og da så jeg ikke noen nye poeng i poengoversikten og gyldigheten var nok da fortsatt 31.12.2021

freddyen liker dette
  7. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Oisann... Dette virker lite lovende. Poengene mine går ut 31/12/21, så med bestilling av kredittkort i morgen får jeg vel ikke poengene overført før i januar. Dessverre ingen mulighet for meg å fly før nyttår, og med kredittkortmuligheten ute er det vel ingen andre måter å forlenge poengvarigheten på?

Jeg ser at det finnes en mulighet for å overføre poeng til Accor (https://www.flyingblue.no/en/earn-spend/partners/hotel/hotel-accor-hotels/presentation). Noen som har forsøkt dette, og vet om poengene får forlenget gyldighet ved overføring?

Alternativt, for den som måtte være interessert, har jeg nå 124.643 FB miles til salgs eller bytte i f.eks. trumf til NCC ;)

indahla liker dette
  8. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93

Har ikke forsøkt overføring, men bestilte nettopp hotell i Berlin her: https://hotelsformiles.flyingblue.com/hotel/search?currency=EUR&locale=en-US&flow=spend

Sammenlignet med å kjøpe det samme oppholdet på Hotels.com fikk jeg ca 5 øre per poeng. Ikke allverdens verdi, men bedre enn å la dem gå til spille. Og når alt kommer til alt kostet jo heller ikke poengene mer enn en årsavgift på kortet, så slik sett landet jeg i pluss.

9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det er for å unngå slike episoder at jeg bruker AwardWallet. Og ja, jeg har mistet altfor mange poeng opp gjennom årene pga utløpsdato og kanskje altfor mange forskjellige bonusprogrammer.

Sunnfjordingen liker dette
  10. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har undersøkt litt og det virker som reglene rundt forlengelse av poeng ikke er helt svart/hvitt likevel.

https://viewfromthewing.com/how-to-...xpiring-what-the-program-rules-dont-tell-you/

Forfatteren har fått forlenget på gyldigheten på poengene sine ved å tjene poeng fra cashbackportalen til Flying Blue.

En av kommentarene antyder at poengsaldoer som utelukkende er tjent opp via partnere - altså ikke for en flygning - kan forlenges med en overføring fra hvilken som helst partner.
    Mine poeng er utelukkende tjent opp med kredittkort.
    Jeg har ingen "partner" å overføre poeng fra og cashback fra shoppingportalen blir mest sannsynlig ikke utbetalt før neste år.

Er det noen som har MR hos Amex og kan teste en minimumsoverføring til Flying Blue?

11. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det du skriver blir også bekrefta av https://awardwallet.com/blog/air-franceklm-flyingblue-miles-expire/

freddyen liker dette
  12. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Dette fungerer vel ikke med et Norsk Amex Platinum kort. Jeg får ikke opp Flying Blue på listen min hos Amex.

freddyen liker dette
  13. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Har du Marriott poeng? Det programmet er egentlig en fantastisk "lifesaver" for å forlenge diverse bonuskontoer hos flyselskaper da man kan overføre gratis til 40 ulike programmer med en kurs på 3:1, minimum 3000 Marriott poeng, inkludert Flying Blue.

Hvis du ikke har en Marriott konto med poeng på enda, så kan du fremdeles åpne en og så kjøpe 3000 Marriott poeng på Points.com, som du så kan overføre til Flying Blue. Denne overføringen pleier også ta kort tid - rundt en dag.

ME262, Bolle, Gullars and 5 others like this.
  14. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Hva koster 3000 poeng?

15. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for supert tips! Ser jeg har nærmere 150 000 poeng med Mariott som da kanskje kan brukes til noe fornuftig.

16. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig! Da kan jeg gjøre dette og beholde mine litt for mange FB Miles :) Er det eventuelt mulig å få andre med Marriott til å overføre til meg, eller matcher de mail/tlf eller noe?

Edit: ser at man må ha registrert seg for Marriott 30d før man kan kjøpe poeng på points.com. Har nå registrert meg, og kan da kjøpe poeng 25/12. Skjer overføringen til FB umiddelbart?

Last edited: 25. nov 2021
  17. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Navnet må matche. Det er ikke sikkert det sjekkes, men vedkommende som overfører til deg bryter da strengt tatt reglene og kan få en "account review/lock" og det er det garantert ikke verdt.

Min erfaring er at poengoverføringer fra Marriott er raske - maks en dag eller to.

Gullars liker dette
  18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Fint. Da er jeg i gang med å ha registrert kontoen, så kjøper jeg poeng om 30 dager. du har personlige erfaringer med at dette vil forlenge levetiden på mine øvrige poeng (samtlige opptjent med Resurs MC)?

Er det eventuelt andre programmer jeg kan overføre til FB fra?

19. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    US$37,50

20. RoadAhead

RoadAhead Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har personlig erfaring med forlengelse av AA miles og der virket det iallfall.

Del denne siden