Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Overføringstidspunkt som SAS MC, ein gang per mnd. Ikkje som SAS Amex.
    Så det er som du seier ikkje mykje tid igjen. Men trur det er avhengig av fakturadato. Ikkje per mnd. Men ikkje 100% sikker her.
     
    vegasbaby liker dette
  2. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte kort under septemberkampanjen (15.000 Miles forutsatt 5.000,- omsatt). Faktura utstedt midt i oktober med forfall 31.10.2022, hvor kravet var oppfylt med god margin.

    I dag 30.10.2022 er ikke et eneste poeng mottatt, og utløp for de gamle poengene har ikke flyttet seg. Fakturaen inneholdt heller ikke årsavgift, noe jeg syntes var litt snodig. Kanskje dukker poengene opp på forfallsdato i morgen?

    Anyway, om du har kortet i postkassa om en ukes tid bør du vel rekke å bruke det litt før faktura utstedes midt i november slik at du har registrert bruk ved månedsskiftet november/desember?
     
  3. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar. Søkte om kort, men fikk overraskende nok avslag. Antagelig grunnet «kreativ» bruk av kortet (Payr mv.) i 2018 da jeg og mange andre på forumet kastet oss på 50 000 poeng-tilbudet. Jaja.
     
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Mener å huske at poengene kommer den siste dagen i mnd, etter betalt faktura. Jeg hadde faktura den 10. poengene kom 30.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene kommer rundt 20. hver måned, med stor variasjon, men tilbakedateres til siste dag måned før, altså opptjeningsmåneden.
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Noen mulighet for at du kunne forsøke igjen med lavere limit?

    For å minimere risikoen for avslag valgte jeg en "taktisk limit" på bare 10k, siden jeg uansett ikke hadde til hensikt å bruke kortet noe særlig.
     
  7. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips. Gjorde et nytt forsøk, men fikk avslag igjen. Tipper på svartelisting, det kan i alle fall ikke stå på inntekt/gjeld. Men det er ikke så farlig, har kun 7000 poeng som forfaller.
     
  8. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk gjenpartsbrevet!
    Jeg søkte på dette kortet under forrige kampanje og fikk avslag.
    Jeg bommet på timing'en og kredittsjekken viste utestående kredittkortgjeld (ikke rentebærende og ca 1/4 av total kreditt).
    Dette selv om gjelden var oppgjort. Resurs bank bruker Bisnode som igjen bruker Gjeldsregisteret. Sistnevnte kan bruke flere dager på oppdatere tallene sine etter at gjelden er oppgjort.

    Dette førte til en score på under 50 av 100 på kredittsjekken og Bisnode anbefaler da avslag. Jeg forsøkte å søke på nytt samme dag med lavere kreditt, før jeg oppdaget hva som stod på gjenpartsbrevet, men søknaden genererer da ikke ny kredittsjekk.

    På en tilsvarende kredittsjekk, da jeg ikke hadde utestående kredittkortgjeld, fikk jeg dobbel score.

    Bottom line: utestående kredittkortgjeld kan føre til avslag. Vi har blitt fortalt at all tilgjengelig kreditt skal regnes som "brukt" ved kredittsjekk, men det stemmer nok ikke. Sørg for å betale alle kreditter i god tid før du søker nye kort, slik at gjeldsoversikten oppdaterer seg.
     
    Last edited: 31. okt 2022
    Spielhaug liker dette
  9. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Har du fått poeng nå? Fått faktura nr 2 etter oppstart av kortet igjen. Ingen poeng mottatt her.
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her; faktura nr. 2 mottatt, og ikke et eneste poeng.

    Mener å huske noen har nevnt at poeng dukker opp rundt den 20. i måneden, så vi får se hva som skjer når vi kommer dit :)
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Oppfordrer alle til å titte litt på om de må betale renter de ikke skal på dette kortet. Saldoen min blir rentebærende, selv om det etter mine beregninger ikke skal bli det. Jeg har riktig nok en del refusjoner o.l. som vanskeliggjør eksakt beregning, men betalte akkurat kortet ned og det gikk rett til rentebærende igjen (i følge Horde) etter et par nye trekk.
     
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Så er det store spørsmålet, som sikkert ingen kan svare på :D

    Når poengene tilbakedateres til måneden før, blir da utgåtte poeng "vekket til live" igjen?
    Da skal det potensielt holde å søke om kortet og bruke det i desember.
    Eventuelt nå november og ta høyde for at det ikke blir generert faktura før i januar.

    Kunden bør egentlig ha en god sak når det reklameres med "Hvert kjøp forlenger levetiden på dine Miles med 2 år", men jeg regner med at Resurs bank og Flying blue vil skylde på hverandre om noe går galt.
     
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mye hjelp å få på chat hos Resurs Bank…
    1D56C033-4A7C-4A29-B56B-FECB7540FEC1.png
     
    furlong, oggaman, Upsaker and 4 others like this.
  14. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke fått ett eneste poeng siden jeg fikk kortet i oktober. Chaten fungerer ikke, og resursbank suger :confused:
     
  15. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk kortet i september, og ikke et eneste poeng sett her heller.

    Kommer det ikke noe før årsskiftet, innebærer det at min eksisterende saldo utløper.
     
    furlong liker dette
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Har du hatt kort tidligere? Bekjent fikk beskjed om at Flying Blue-nummeret var tilknyttet gammelt kundeforhold, og at systemet blokkerte for overføring av poeng fra nytt kort.

    Kundeservice foreslo å opprette ny konto hos Flying Blue, noe som selvsagt ikke var spesielt aktuelt. Saken er eskalert hos Resurs Bank, foreløpig uten løsning.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    I alle dager for noe rot. Jeg er i samme situasjon og må vel sporenstreks ta kontakt med Resurs for å få poeng før årsskiftet:eek::eek::eek:
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.resursbank.no/kundeservice?guideId=1085
    Om du velger under 2 måneder
    Forstå det den som kan.
    Dette er uansett informasjon som burde stått på kortets nettsider og ikke utstederbankens sider.
     
  19. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har hatt kort tidligere ja. Ringte dem nå, men de skjønte ingenting. Han skulle sjekke med en kollega, så får vi se hvordan dette går.
     
  20. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    2 mnd uten poeng her og. Må også ringe de. 125k poeng i fare. Kan bekrefte som det står, kjøp av miles forlenger ikke levetiden.
     

Del denne siden