Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg og samboer hadde også poeng som var på vei til å utløpe nå i desember, men istedenfor å forlenge de enten via kredittkort eller flyvning, valgte vi å bruke de på en tur/retur til Paris i business til våren.

    Siden jeg stod for bookingen, opprettet vi en Flying Blue Family og jeg overførte alle poengene til meg som Family-leder (da koster det ingenting, i motsetning til vanlig overføring av poeng mellom medlemmer). Jeg så da at alle poengene jeg overførte fra samboer fikk nye 2 års gyldighet, mens mine fortsatt hadde utløp i desember. Jeg ser dette også beskrevet i FAQen deres (under spørsmålet "Hvordan kan jeg overføre Miles innenfor en Flying Blue Family?"): "[...] Etter hver overføring vil alle Flying Blue Family Miles være gyldige i to år."

    Poeng kan kun kan overføres fra familiemedlemmer til leder av familiekontoen, noe som dermed stopper en evig runddans av poengene frem og tilbake, men hvis det ikke løser seg med Resurs Bank så kan jo dette være en siste utvei før nyttårsrakettene sendes opp.
     
    Last edited: 01. des 2022
  2. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Hei. Hvor går en inn for å overføre poeng i familien poolen?
     
  3. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Her: https://www.klm.no/profile/flying-blue/family

    Husk at det må være den andre personen som oppretter og inviterer den med poeng til Family-kontoen, slik at den blir Family-leder og kan overføre poengene til seg. Er det du med poengene som blir Family-leder, så er dere like langt.
     
    Chrisljo liker dette
  4. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Kan bekrefte dette fungerte
     
    Jojo liker dette
  5. dandor

    dandor Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Sendte mail 27 nov for å spørre om status på utbetaling og fikk dette til svar i går:

     
    furlong liker dette
  6. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Har kontaktet Resurs flere ganger ifm manglende poeng fra Flying Blue MC, og i dag kom denne mailen:

    "Vi takker igjen for din tålmodighet rundt teknisk utfordring med registrering av Flying Blue Miles. Det har dessverre oppstått en følgefeil i Miles utfordringen, som gjordet at vi ikke fikk utbetalt Miles i november som forespeilet.
    Beklager dette, vi har forståelse for at dette er frustrerende for deg som kunde.
    Dette er en prioritert sak fra både Resurs og KLM / Air France sin side, vi jobber på spreng for at dette skal løses snarest.
    Som tidligere nevnt vil du motta 10 000 ekstra Miles for din tålmodighet. Vi vil også beregne og overføre ekstra opptjente Miles fra kampanjeperioder dersom du har oppfylt kravene i kampanjevilkår. Dine Miles vil bli forlenget.

    Med vennlig hilsen,
    Resurs Bank og KLM/Air France"

    Så da ser det ut til at det ordner seg :)
     
    Flymunda, furlong and Upsaker like this.
  7. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk samme epost
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    #metoo

    men på en annen side så skjønner jeg ikke at de ikke laster kortet med flere fordeler a la SAS MC. Ekstra poeng på flybilletter burde jo vært selvsagt
     
  9. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93

    Har samme problem, og har tidligere ringt uten annet svar enn at jeg bare må vente.

    Kanskje bør jeg også sende en e-post; hvilken adresse sendte du til?
     
  10. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    [email protected]
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    Men for å være litt nettpoliti, det må være lov å reagere litt på elendig norsk og rettskriving i den mailen fra Resurs? Hvor mange ganger har den vært igjennom Google translate, mon tro?
     
  12. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Til info, har nå mottatt poeng for forbruk og kampanje, og alle poengene på FB-kontoen har fått gyldighet forlenget med 2 år.
     
    cooolcatz, veeegard and Onico like this.
  13. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her.

    Fikk du også de 10.000 ekstra poengene fort tort og svie, som lovd over her?
     
  14. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Det ordnet seg for meg også nå.

    Jeg fikk imidlertid aldri svar på min e-post, og har følgelig verken blitt lovet eller mottatt noe ekstra. Kun det vanlige for forbruk + 15.000 for kampanje.

    Det er åpenbart forskjell på folk :)
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De har ikke kommet her til tross for lovnader, så vi får smøre oss med litt mer tålmodighet.
     
  16. ME262

    ME262 Medlem

    Innlegg:
    194
    Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, ikke fått noen ekstra poeng.
     
  17. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,896
    Bonuspoeng:
    183
    15000 her, på tross av mail mes lovnad om 10k ekstra
     
    cooolcatz liker dette
  18. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk også 15000, ikke 10k ekstra som lovet. Har purret på mail men ikke hørt tilbake enda.
     
  19. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk svar fra Ressurs bank just no ift manglende 10 000 ekstra poeng.

    Hei,


    Så fint å høre at du har mottatt dine ordinære Miles, samt kampanjebonusen. Vi jobber fortsatt med utbetaling av Miles til alle våre kunder. Du vil motta din kompensasjon på 10 000,- ekstra Miles fortløpende.


    Ha en fin dag!
     
    Spielhaug, furlong and ME262 like this.
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har fått de ekstra 10.000 Miles?
     

Del denne siden