Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Nope
     
  2. dandor

    dandor Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke her heller. Sendte purring igår til [email protected]

    Edit 2023-01-30: Fikk følgende svar idag.
     
    Last edited: 30. jan 2023
  3. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har mottatt disse mye omtalte 10 000 ekstra miles nå? Og er dette noe som dere tror utbetales alle kunder i kampanjen, eller kun de som opprinnelig begynte å mase etter savnede miles?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke 10.000 ekstra på min konto.
     
  5. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke mottatt 10 000 ekstra miles enda. Får purre på og høre hva de sier. Vil tro de kun gir ut til de som maste etter savnede miles. Samme som SAS MC gjorde når en truet med å si opp kortet pga corona og manglende fordeler dertil.
     
  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke mottatt, og har sendt purring i dag.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke mottatt, sendte også purring
     
  8. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å ta vare på mine Flying Blue poeng, men det er jammen ikke så lett.

    Jeg bestilte tidlig i januar cc for å aktivere poengene mine for to nye år. Transaksjon ble gjort i slutten av januar og faktura ble betalt i begynnelsen av februar, men ingenting skjer på Flying Blue kontoen min.

    Snakker med Resursbank på telefon. Hos Ressursbank kan de fortelle at nei, dette har ikke de noe å gjøre med, må snakke med KLM. Rart sier jeg, all den tid det er Resursbanks kredittkort det er snakk om. Men nei, det er KLM som må hjelpe meg. Snakker med KLM på chat og epost. Som er helt sykt bra forøvrig. Hadde KLM flydd i Norge hadde jeg dumpet både SAS og Norwegian på dagen - for en tilgjengelighet de har på kundeservice, for en statusløs fant. Lurer på hvordan det er med edel valør på kortet:rolleyes: Men nok positivitet og tilbake til Resursbank. Mailet med dem, etter tips i denne tråden, og fikk da beskjed om at det ville overføres den 20. hver mnd. Flott. Skjedde det noe? Nei, selvsagt gjorde det ikke det. Så da var det på telefonen igjen i dag, hvor jeg traff en hyggelig fyr, som brukte mye tid og resurser på å hjelpe meg, men de som kunne hjelpe hadde visst vært syk i helgen og var ikke på jobb.

    Så hva gjør man så mon tro. Poengene er gyldig ut 28. februar, altså til i morgen.
    Hvilke rettigheter har man? Slik jeg leser det, holder det at transaksjonen er gjort før utløpsdato for poeng, men har ikke satt meg inn i den lille skriften.
     
    Last edited: 27. febr 2023
  9. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Jaja, da har jeg laget en family account og tenkte jeg skulle sende poengene min over til fruen. Problemet er at jeg får ikke sendt noe som helst over til henne fordi jeg er eier av kontoen. Jeg skulle lagt inn fruen som "head of family" som KLM så fint kaller det. Når jeg nå snakker med KLM så viser det seg at man må vente 6 mnd. for å endre dette.. Så da får jeg ikke overført til fruen og poengene jeg skulle hatt fra Resursbank, gudene vet hvor de er..

    Ingen kan heller svare meg på hva som skjer om poengene fra resursbank dukker opp ETTER utløp for de poengene jeg allerede har. Som beskrevet over har jeg altså gjort en transaksjon med kortet for en mnd. siden, men ingen poeng. Frustrerende opplegg og nå har jeg brukt ALTFOR lang tid på dette tullet:p
     
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,783
    Bonuspoeng:
    183
    Muligens det ordner seg, jeg fikk velkomstbonus utbetalt 22.des og tilbakedatert til 30.nov
     
    watchaddicted liker dette
  11. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    En update. Møtte endelig et løsningsorientert menneske hos KLM. KLM kunne tilby meg en grace periode på 6 mnd. og tar jeg en flight med dem innen det er gått 6 mnd. får jeg tilbake poengene som går ut på dato i morgen. Så da vet dere det:rolleyes:
     
    Gullars, cooolcatz and Upsaker like this.
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Det burde være helt unødvendig å ta en flytur bare for å fornye gyldigheten på poengene.
    Markedsføring av Resurs Flying Blue Mastercard er totalt misvisende:
    "Når du handler med et Flying Blue Mastercard forlenger du levetiden på dine miles med 2 år hver gang du bruker kortet."
    Nei, det kan ta flere måneder fra du bruker kortet til poengene kommer på konto!
    Og det hjelper lite å ha retten på sin side, for banken og flyselskapet bare skylder på hverandre.
    Du bør kunne forvente at de løser saken uten at du MÅ fly, men jeg har dessverre liten tiltro til at de evner å ordne opp om poengsaldoen din strykes 1. mars.
     
    watchaddicted liker dette
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde jeg hatt ork hadde jeg;

    1. Lest den lille skriften
    2. Tatt dem til Forbrukerrådet

    For som du sier, det er totalt misvisende markedsføring.
     
    freddyen liker dette
  14. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har purret på de ekstra 10K miles, men får ingen svar fra Resurs. Noen som har fått svar i denne saken?
     
  15. TOAO

    TOAO Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    721
    Bonuspoeng:
    83
    Jeg fikk følgende svar i dag etter å ha purret på i forrige uke:


    Hej, tack för ditt tålamod!


    Ursäkta för att du har fått vänta. Vi har nu fört över dina extra 10 000 milles manuellt vilket innebär de kommer i slutet av mars månad. Har du fler frågor eller funderingar är du välkommen att återkoppla.


    Ha en bra dag!

    Med vänlig hälsning,

    Resurs Viktor
     
    Fra190, Spielhaug and furlong like this.
  16. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    251
    Bonuspoeng:
    63
    Ny kampanje med 15000 poeng ved bruk av 5000,-.

    Søk før 30. april 2023

    LINK
     
    Upsaker liker dette
  17. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Dette gjelder vel kun nye medlemmer?
     
  18. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    988
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det tidligere har vært inntil 50.000 poeng i velkomstbonus. Kan man forvente at det kommer igjen eller går det mest i 15.000?
     
  19. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    254
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Lov å drømme! Var nettopp på Curacao for de 50000 poengene jeg fikk i 2019.
     
    Nuvolari, Gullars and furlong like this.
  20. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Faktureres medlemsavgiften månedlig?
    Hvis den faktureres årlig, har noen erfaring med om de refunderer for gjenværende periode om kortet sies opp?
     

Del denne siden