Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det løser man da enkelt ved å dele opp løken i seksjoner :)
     
    drsyk liker dette
  2. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg var ordblind selv og skrev ressursbank med dobbel s, det var åpenbart feil. :)
     
    watchaddicted liker dette
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet om regningen kommer på papir?
    Og i så fall, tar de fakturagebyr?

    Jeg forstår at Resursbank ikke støtter hverken e-faktura eller avtalegiro.
     
  4. dandor

    dandor Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk følgende svar når jeg spurte om e-faktura:

     
    freddyen liker dette
  5. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Og hva med oss uten digipost? :)

    Jeg synes nettsidene er lite informative.
    FAQ består av hele 6 spørsmål.
    Og hva med administrasjonsgebyr, hva er det?
    Jeg vil tro det kun gjelder ved "rentebærende" saldo slik som hos Shell Mastercard?
     
  6. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Logget meg inn på Digipost, men kunne ikke se ResursBank som en av bankene som tilbød fakturaavtale. Det blir raskt adios til dette kortet dersom de slenger på diverse gebyrer bare for å få betalt.
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Elendig uten eFaktura ja, men har hatt dette kortet en stund og ikke betalt noe fakturagebyr.
     
    vegasbaby and freddyen like this.
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Går seg sikkert til, hvis ikke: Bruk kortet for 10k ila første måned (få ett gebyr) - profit! (50k velkomstpoeng i januar).
     
    drsyk liker dette
  9. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk pin brev i dag men fikk ikke byttet pin på nett via mobilen. Får logge meg inn på PC i morgen og forsøke.
     
  10. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    Sku prøve å lage ny pin i går, men da fant ikke systemet noe kort å lage pin til. Så får se om det funker i dag
     
  11. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Har nettopp snakket med kundesenter som sier de har fått EN SKOKK med henvendelser angående dette og at teknisk jobber med en løsning. Deres eneste råd var å forsøke senere i dag eller morgen helt frem til fristen for å endre PIN går ut.
     
  12. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg prøvde flere ganger i løpet av helgen, men ble bare redirectet til resursbank.no, og når jeg logget inn der, fikk jeg ikke endret noen kode. Nå har de endret, slik at man redirectes til https://custompin.resurs.com/no som faktisk fungerer. Jeg var dessverre ikke hjemme da jeg prøvde på mandag og det plutselig fungerte, og hadde selvfølgelig ikke med meg brevet. Det var dumt, for jeg trengte (av en eller annen merkelig grunn) den foreslåtte pin-koden i brevet for å sette en ny PIN. Det kunne jo vært kjekt å faktisk nevne i brevet... Forsøkte igjen da jeg var kommet hjem, men da stod det at jeg ikke hadde noen tilgjengelige kort å endre PIN på etter innlogging. På tross av at jeg ikke godtok den tilsendte PIN-koden da jeg omsider fikk logget inn i løsningen. Så langt LITE imponert. Det er også veldig lite imponerende at de ikke tilbyr BankID på mobil som innloggingsmetode, når de tilbyr det for å søke om kortet. Skal de slåss med Ikano om å være dårligst på tekniske løsninger, tro?

    red: Nå bytter siden på å gi meg en feilmelding om at siden ikke finnes, og svensk bankid, når jeg logger inn. Flott, flott, flott...
     
    Last edited: 07. nov 2018
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det gjør de da..
    IMG_1636.PNG
     
  14. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, det der er ikke Bankid på mobil. Det er vanlig bankid, med bruk av bankid på mobil som erstatning for kodebrikken, som ikke alle banker tilbyr. Du bruker fortsatt vanlig bankid med passord osv. Cluet er "Velg en annen BankID", pluss at du må taste inn BankID-passordet ditt i neste steg. Noe slikt finnes ikke i BankID på mobil, som du bare kan ha en av, og som ikke har noe passord du taster inn utover PIN-koden du bruker direkte på telefonen. I tillegg ser innloggingen helt annerledes ut.

    BankID på mobil er når du taster inn fødselsdato og mobilnummer, og deretter kun bruker mobilen.

    red: en kilde, som i og for seg også viser at de aller fleste banker tilbyr denne bankid-løsningen nå: https://www.bankid.no/privat/los-mitt-bankid-problem/bankid-pa-mobil-som-engangskode/ . Merk: "
    Mange kunder har oppdaget fordelene med å bruke BankID på mobil som erstatning for kodebrikken. Det kan være kjekt å ha i noen tilfeller:

    Ett eksempel er når nettstedet ikke har BankID på mobil-innlogging. "

    Selv om det kanskje ikke er et stort praktisk problem for andre enn kunder i Nordea eller Landkreditt ( :p ) sier det litt om en bank som gidder å støtte flere signeringsmuligheter på bli kunde-siden enn innloggingssiden i mitt hode i hvert fall.
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser forskjellen men er det ikke mulig for deg å bruke "vanlig" BankID for å logge inn..? Kan du kun bruke BankID på mobil ?
     
  16. gert

    gert Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kunne det, men jeg er fortsatt veldig lite imponert over at man velger å støtte løsninger for å bestille kort, som man ikke støtter for innlogging. Jeg synes heller ikke noe særlig om selskaper som har en egen telefonkø for bestillinger som alltid har kort ventetid, og en egen for support som er fem ganger så lang (ikke uvanlig i utlandet), eller de som lar deg bli medlem med ett klikk, men krever brevdue sendt til kuala lumpur for å melde seg ut. Det sier noe om hva slags syn man har på kundene sine, og det det sier er ikke videre positivt.
     
  17. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Yes! Der fungerte det pinnadø... Da var PIN endret.
     
  18. twisaksen

    twisaksen Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Det som er fint med Flying Blue bonusprogrammet (i hvert fall for en reisenerd som meg) er at de tilbyr Promo awards til eksotiske destinasjoner som er veldig vanskelig/dyre å komme seg til med Star Alliance. Har selv hatt følgende turer for rundt 30.000 - 40.000 poeng t/r de siste åra (+ ca. 2000kr i skatter og avgifter per tur).

    1) Kristiansand - Paramaribo med retur Cayenne - Oslo (buss/leiebil mellom Paramaribo og Cayenne)

    2) Oslo - Point-a-Pitre med retur Fort-de-France - Oslo (ferje mellom Guadeloupe, Dominica, St. Lucia og Martinique)

    3) Oslo - Santo Domingo t/r (buss rundt i Den Dominikanske Republikk og Haiti)

    Alt i økonomiklasse bortsett fra AMS - Paramaribo hvor jeg ble oppgradert til buisness pga fullt fly (var Flying Blue Gold på det tidspunktet pga. ukespendling til London hvor jeg fløy en del KLM).

    Har ca. 100.000 poeng på FB-kontoen som jeg håper å få til å strekke til 2 nye turer til eksotiske destinasjoner, Har hatt Flying Blue Premium MC i ca. 5 år og brukt det til det meste av dagligdagse innkjøp (mens SAS AMEX Platinum har stått for større ting), men har nå valgt å si det opp for å gå all inn på Eurobonus da det har blitt vesentlig lettere å booke bonusreiser med Star Alliance.
     
    Last edited: 07. nov 2018
  19. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
  20. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Og teller Payr?
     

Del denne siden