Resurs Bank Flying Blue MC

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av kepiblanc, 26. juni 2017.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Sannsynligvis.
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Payr har historisk sett gitt poeng, men ikke bruk for store summer, det kan utløse oppfølging.
     
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette på generelt grunnlag eller er resursbank "strengere" på dette enn andre?
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Vet ikke, men hadde en overføring på 50’+ (kredittgrensen min er 50) og da ringte de meg opp og jeg måtte sende kopi av hva jeg hadde brukt pengene på og hvordan jeg hadde satt inn penger på kortet. Ikke hørt noe etter det, så regner med at de var fornøyd. Tror det var en fraud trigger.
     
    freddyen liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dukket opp i dag. Da blir det vel FB miles denne uken da :)

    373BE3C6-4E29-48FB-BB84-BEA5C3B8E0CA.jpeg
     
  6. phithor

    phithor Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    nice. Bestilte under kampanjen for litt siden, og kan faktisk bli en fin reise ut av dette kortet.
     
    Gullars liker dette
  7. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Står i tilbudet at dette ikke gjelder "regningsbetaling" - men det betyr regningsbetaling direkte og ikke via feks Payr?
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med Payr går som "kjøp" så det burde gå greit =)
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil tro at Resursbank har merket økt brukt på Payr den siste tiden. De ba meg ringe dem for bekrefte at kortet ikke var misbrukt eller kommet på avveie. Det var ingen spørsmål om hva Payr er og samtalen var over på ca 10 sekunder.
    Det er mulig at måten Payr sender transaksjonene på ("10 stk på 1 sekund") trigger fraud alert.
     
    Last edited: 19. nov 2018
    drsyk liker dette
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, de har nok merket noe. Når de ringte meg viste de ikke hva Payr var.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som vet om bruk av kortet for påfylling av Revolut gir miles?
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Det har i hvert fall gjort det opp til nå. Kan bekrefte poeng fra september, ikke fått poeng for oktober enda.
     
    drsyk and indahla like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Dette blir spennende, var ihvertfall enkelere å bestille dette kortet enn Shell MasterCard da måtte be om flere kreditt grense økninger over flere uker til 75store. Blir å fylle på dette kortet 10stor og deretter på Amex Elite igjen. Får selv teste i Curve og Revolut men venter fortsatt på begge kort! Det beste er jo å ikke miste bonus poengene! Og så å fylle på dette kortet når CTx1 er Oppnådd. Liksom 2019 CT så fylke på i 2020(bruke Nordic choice for å fylle platinum kvota i mellom)... ikke mye tid til annen enn å optimalisere og ha oversikt på alle kort ,poeng, Payr og vipps, curve osv
     
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har satt seg inn i hvor det er gunstigst å bruke FB miles? Min forskning har ikke pågått veldig lenge, men det virker som om biz er det man bør se etter. Ikke så veldig mye høyere priset enn economy og premium economy, mens first synes å være skyhøyt priset (fort 3xbiz).

    Noen stikkprøver fra FB-kalkulatoren på enveispriser med utgangspunkt i OSL (parentes viser 1:1-sammenligning med tilsvarende *A-pris):

    Nord-Amerika: fra 53k (82%)
    Mellom-Amerika: fra 67,5k (104%)
    Sør-Amerika: fra 90k (109%)
    Nord-Afrika (Egypt): fra 45k (86%)
    Mellom-Afrika (Nairobi): fra 53k (101%)
    Sør-Afrika: fra 67,5k (82%)
    Midt-Østen: fra 45k (86%)
    India: fra 67,5k (96%)
    Øst-Asia: fra 90k (109%)
    Australia: Ingen tilgjengelighet

    Sammenligner man dette med *A-kartet vil jeg vel si at Sør-Afrika utmerker seg som en attraktiv destinasjon? Nord-Amerika er også bra, men her er jo SK FP veldig vanskelig å slå (gitt at man finner tilgjengelighet), men definitivt attraktivt for de destinasjonene SK ikke flyr til. Og så har man jo jokeren med FB-kampanjene som gir opptil 50% rabatt :)

    Alternativt blir det jo å se på om FB kan ta oss til destinasjoner som er vanskelige/umulige med *A. Noen erfaringer her?

    Jeg tok en sjekk på hva det vil koste til JNB i juli, og det rimeligste jeg da fikk opp var 183k per vei - temmelig langt fra fra-prisen på 67,5k. Er klar over at dette sikkert er midt i peak-sesong, men er det noen som har gjort seg erfaringer med hvor vill-/veiledende fra-prisene som FB opererer med er?
     
    Last edited: 25. nov 2018
  15. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro det beste er å booke promo awards som de har en gang i mnd. Så vidt jeg har forstått:)
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i det. Promo awards til Sør-Afrika kan jo potensielt gi ekstremt bra verdi for p(o)engene :)
     
  17. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Tok en sjekk av promo-awards som hadde vært det siste året, og jeg synes ærlig talt ikke det var ofte det var noe særlig spennende tilbud. Det lille som var i C var nokså begrenset (tenk lav-sesong feks Toronto om vinteren). Håper dette bedrer seg. På flyertalk virker det også som om stemningen er at promo awards var mye bedre før.
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Osaka som var en av destinasjone ved forrige PA er ganske kult i mine øyne. Når det er sagt er det med KLM/Air France som alle andre selskaper, de må tjene penger og da er det nok ikke forretningsmessig førsteprioritet å legge ut bonusnisseseter i høysesong til populære destinasjoner:)
     
    oggaman and flying_all like this.
  19. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter litt med å bruker 10000,- med dette kortet, har andre kort som må prioriteres... så jeg bare klinka til med kinobilletter, tenke det kanskje var en god ide også for de av dere som går en del på kino. :)
    upload_2018-11-29_10-2-38.png
     
    veeegard, drsyk and indahla like this.
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter? Er jo bare å betale en regning eller tre i payr? Få noen i familien til å legge ut for julegaver til noen (eller du for dem og så vippse dem beløpet). Måtte bruke min søster sitt kort da nyheten kom om at de hadde doble poeng på black week (måtte da vente på kundeservice for å få riktig kontonr og kid) for handling for kompiser og meg selv (gikk 2,3k på playstation og 3,2k hos proteinfabrikken + en del ting til meg selv for ett par tusen). En liten strømregning til nå, så er jeg der ;) Tar du gebyret i payr så er det jo bare en 100 lapp i spend for å komme i mål - billigere enn 10k i kinobilletter :p
     
    drsyk liker dette

Del denne siden