Jeg var opprinnelig ikke særlig imponert over hva man fikk for poengene, men booket i dag Barcelona - Roma med Alitalia for 10 500p og 18,48€ i avgifter. Samme flight booket hos Alitalia i tilsvarende klasse (Economy Classic) kostet 118,43€. Billigste flight med Vueling (som ikke gikk midt på natten) kostet rett oppunder 800kr uten bagasje.
https://www.airfrance.fr/FR/en/local/resainfovol/meilleuresoffres/flyingblue-promotions-miles.htm# Promo Rewards for juni. Amman, Jordan - 45.000p i Business med AF er det beste tilbudet å hente denne måneden.
Jeg har ca 105.000 FB poeng. Tjener nye opp ved hjelp av Ressurs Bank MasterCard kort. Er det altså slik at det er godkjent å bruke Payr og Ressurs FB kort ? Fikk kjeft fra en konsulent der at det ikke er etter boka men de har ikke sendt meg noe skriftlig. Vær også OBS på at de har veldig rare vilkår og dersom du er forsinket med betalingen 1 dag så løper renter fra dag 1. For eks om jeg belaster kortet med 40.000 kr 10 april og fakturaen for april kommer med forfall 30 mai og betalingen blir mottatt hos dem 1 eller 2 juni så påløper det over 20 % rente fra 10 april helt til 30 mai på neste faktura. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal være lovlig men de har det på sitt tørre og kanskje venter de å tjene penger på dette. Jeg ble ihvertfall belastet sure 1200 kr i renter for den transaksjonen selv om betalingen var sendt fra meg 30 mai men mottatt 2 juni. Kranglet meg frem til at de fjernet rentebelastningen siden denne vilkårendringen var ny.
Ble det henvist til noe punkt i bankens vilkår? Dersom Resurs Bank ikke ønsker Payr-bruk har de vel følgende muligheter: - Sperre for denne typen tjenester. - Stanse opptjening av poeng for denne typen tjenester. - Angi i vilkårene at kunden skal avstå fra å bruke kortet til dette. Dersom ingen av disse er iverksatt, kan jeg vanskelig se at en konsulent på eget initiativ kan avgjøre hvorvidt noe er "etter boka" eller ikke. Som kunde trenger man å vite hva man skal forholde seg til, uavhengig av hvilken konsulent man tilfeldigvis møter.
Jeg finner dette i vilkårene for kortet: Det nevner ikke direkte Payr, Vipps eller Revolut men man antar at Payr vil da falle under punkt 3 eller er jeg på bærtur ?
Vil nesten tru det er snakk om rekningsbetaling via nettbanken deira. Om Resurs Bank meinar Payr ikkje skal gi poeng so får dei berre slutte å gi poeng. So enkelt er det.
Det er nok enklere for de å skrive det i vilkårene enn å implementere noe teknisk for å hindre dette.
...men det kan jeg ikke se at de har gjort, i hvert fall ikke i det utdraget som er gjengitt ovenfor. Her ber de jo ikke kunden avstå fra noe av det som er listet opp, de sier bare at det ikke gis bonus.
Det er dessverre noen kortutstedere som opererer med rente fra bruksdato om du ikke betaler ved forfall. Santander har et slikt vilkår. Var det i den forbindelse du diskuterte Payr med kundeservice?
Fint å buke i Payr vertfall da de har større grense på overføringer en det sas mc har,noen som vet hva øvre grense FB MC er i Payr (slapp av,kommer IKKE til å kontakte kundeservice)
Hei Forstår problemstillingen, men de fleste av oss har tilgang til internett der hvor vi reiser og da kan man bare logge seg på resursbank sine hjemmesider og hente opp fakturaen og betale i nettbanken.
Resurs Bank har ikke mulighet til å sperre for Payr. De er så teknisk tilbakestående at de ikke engang klarer å sende SMS dersom kortet blir sperret, de sender brev. Så null fare for det. Men IKKE TA PAYR OPP MED KUNDESERVICE.
Jeg kjenner meg ikke igjen. Jeg bruker kortet som normalt og det fungerer svært bra for meg. Henter faktura i nettbanken eller får den i postkassa og betaler hver måned. For meg er ikke dette noe pes gitt. Men det er klart at man bør tenke på å utvikle seg videre og bli litt mer moderne.