Ved tilfelle oppdaget jeg, at min bonusreise til YYC hadde forandret seg på en veldig morsomt måte. Flyet tidlig på dagen fra MOL til OSL ble innstilt. Ble booked om til fly senere på dagen. Det systemet ikke passet på var, at jeg starter i MOL mens jeg allerede er halvveis til CDG. Ser programmet ikke på hele reiseruten. Ringte til SAS for å få hjelp. Stakkars svenske på telefonen prøvde å hjelpe, men jeg måtte være tydelig til slutt, hva jeg synes om dette. Det finnes en forbindelse med Widerøe og mellomlanding i Bergen som ville ha fått meg til målet inne nødvendig tid. Men det sier de går ikke fordi det ikke er SAS sa de på telefonen (i tillegg har jeg brukt opp all mine segments for denne reisen). Så skal jeg reise dagen før. Hotell på OSL, mat etc. Ikke snakk om 22 timer der. Jeg synes det er dårlig gjord. Hva slags rettigheter har jeg?
Som sagt, så avhenger det hvor lang tid før de varsler. Denne turen er vel til neste år engang? Da har du ingen rettigheter. Det er kun når de forandrer på reiseruten når det er under 2 uker igjen til avreise at man har rett på kompensasjon i henhold til EU261.
Skal sende regning etterpå. Skal i hvert fall prøve at de tar de extra kostnader. Til de drukner i søknader. Beste er at de kunne ha sendt meg fra KSU eller via BGO uten at det hadde vært et tap for dem...
Hei, håper trådstarter ikke har noe i mot at jeg fyller på med et til spørsmål under samme kategori. Jeg har en reise til Oslo- New York direkte med SAS fredag 07/12 og tilbake 15/12. Det viser seg at flyet tilbake 15/12 plutselig ikke går likevel. Jeg får da valget om å bli ombooket fredag 14/12 eller søndag 16/12. Begge er upraktiske for oss, da vi har diverse planer og betalt hotell osv. SAS sa akkurat at det dessverre ikke var noen form for kompensasjon for dette. Stemmer det? Noen som vet? Usikker på hva jeg skal gjøre her. Må da gå andre fly i Star Alliance? Er ebg for øvrig og flyr i økonomi, hvis det skulle ha noe å si. Håper noen har tips! T