Returbilletter og bortkasta penger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av knutfin, 04. aug 2016.

  1. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte en t/r TRD-OSL i Plus for en stund tilbake, og i går ble jeg nødt til å endre utreise. Tenkte det var en smal sak da det var plus-billetter. Etter å sjekka billettpris på det aktuelle reisetidspunktet fant jeg ut at prisforskjellen ble for stor til at det hadde noe for seg å endre bookingen. Jeg ba da SAS-agentene om å kansellere utreisen, så jeg kunne bestille ny utreise i Go (oh well). I god tro om at jeg fikk igjen hele beløpet for den turen, og nok til å dekke Go-billetten, ble jeg litt skuffa da omgjøringskostnader av t/r-billett til enveisbillett spiste opp store deler av beløpet jeg fikk igjen.
    Det hele endte med at jeg måtte betale mer totalt for å fly Go. Får i hvertfall prøve å karre til meg 11 A/F da.


    Dette er sikkert gammelt nytt og egentlig bare en note-to-self, men fra nå av skal jeg kun kjøpe enveis. Prismessig har det jo ingenting å si. Er det noen fordeler med t/r hos SAS egentlig?
     
    Scandipendler liker dette
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Noen grunn til at du ikke bare kansellerte hele plusbilletten, fått igjen hele beløpet og så bestilt ny t/r i GO? Eller ble det dyrere?
     
  3. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Var inne på tanken, men det hadde blitt dyrere ja.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ofte billigere med tur retur enn løse billetter.
    Ikke mye men gjerne 1-200kr.
     
  5. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hos SAS har jeg ikke sett annet enn at 2x enveis = t/r. Den fleksibiliteten er i tilfeller som dette verdt den 200-lappen, forsåvidt.
     

Del denne siden