Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Tok ikke bilde selv da ;)

tommy777 liker dette
  2. Arcus2005

Arcus2005 Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: CPH Airport
    Bil bestilt: SDMR
    Bil utlevert: Audi A4 med automat.

Ingen oppgradering. Da vi hadde bestill navi så ble det sagt at dette var eneste bilen som hadde dette klart.
    Forøvrig meget god navigasjon på denne med feltvelger og god informasjon.

Skuffet over å få automat når jeg hadde bestilt manuell, men kunne leve med det.

Bilen var skitten utvendig når vi hentet den, noe som dro ned på fornøydheten.

Grei bil å kjøre og en hyggelig leiepris.

Rask inn og utlevering av bil, og ikke noe trøbbel der.

3. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Sixt ser jo på automat som oppgradering... Bedre (og billigere) å ikke bestille navigasjon da sjangsen er ganske stor for at det er inkludert alikevel.. evt last ned tomtom på mobilen din og ta med en sugekoppholder.

4. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Leigebilselskap: Sixt
    Status:
    Platinum
    Stasjon: Stuttgart Zentrum 24h
    Bilklasse bestilt: BMW M550 D (Spesifik modell, måtte bekreftes etter at forespørsel var sendt)
    Bilklasse utlevert: BMW M550 D (Hva skulle liksom oppgraderingen vært?!)

Takk til @watchaddicted for tips!

FOR en bil! 4-hjulstrekk, 381 hester, 3! turboer, 740 NM, 0-100 oppgitt til 4,7 sekunder (tror jammen det stemmer og). Den brukte ca 1 liter pr mil. Jeg hadde gleden av å kjøre denne vidunderlige bilen 235 mil på 10 dager, både på svingete alpeveier, små trange gater i Italia og Autobahn. Et enormt skyv nå man gir på og det varer hele veien til langt over 200 km/t (sperret på 250) Needless to say.. Det var ganske stusselig å komme hjem til min 130hk Opel Insignia etter dette. :D

Jeg vet med sikkerhet at jeg er tatt i minst 2 fotobokser, så det kan bli spennende å se regningen på det, men jeg tror jaggu det er verdt det. ;)

IMG_0091.JPG IMG_0092.JPG IMG_0093.JPG IMG_0094.JPG IMG_0095.JPG

hkallevik, tommy777, geddi and 5 others like this.
  5. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hva kostet denne herligheten?

6. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Enig! Å betale ekstra for navigasjon er ikke verdt det... Mest ubrukelige av sorten jeg har opplevd er ettermontert navi i USA hos Hertz, den burde kommet med en boks blodtrykksmedisin.
    Har nå investert i sugekoppholder (http://www.clasohlson.com/no/Ram-Mounts-smartphonefeste-med-sugekopp/38-5991) som funker superenkelt og lastet ned Nokia Here på iPhone. Beste navi jeg har brukt i bil :)

7. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    915 euro for 10 dager, ekstra sjåfør og 0,- i egenandel. 250 mil inkludert. Bøtene er ikke inkludert tror jeg. :D

Joachim and Jørgen like this.
  8. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Gitt for penga..!!

Satyv liker dette
  9. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preffered
    Stasjon: IAH -Houston
    Bil bestilt: ikke pre-reserved - walk up reservation
    Bil mottatt: Ford ett eller annet

Kjørte rundt i Houston i ca. 3 timer, fikk bare fylt på for USD 7 i fuel etterpå, på tross av full-spiker på air-con hele dagen.
    All in kostet en dagsleie USD 91 - meget fornøyd

10. RescueMe

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Preferred
    Stasjon: Ensjø - Oslo
    Bil bestilt: Golf e.l. (C)
    Bil mottatt: Peugeot 2008 aut. (F)

Samme rutine som alltid på denne stasjonen. Bilen var ikke klar og den umiddelbare reaksjonen til jenta bak skranken var å grave i skuffen for å se hva de hadde inne. Fant til slutt en Peugeot som de måtte kjøre fram for meg.
    Helt grei bil om en ikke skal på langtur, greit med plass og oversiktlig. Men automaten var ekstremt slitsom i kø, med mye merkelig giring. Heller ikke veldig stabil i høy fart, over 100 anbefales ikke.

11. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, nice bil! Jeg skal ha leiebil i 3 uker i USA i september, hvordan er plassen innvendig på denne? Vi er 3 stk voksne med endel bagasje.

12. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    For en fet slede av en bil!! Kjente jeg nesten angrer på årets sommerferie til Singapore og Thailand i biz med Singapore :D Bilferie i sør-Tyskland, alpene og Italia er nok en suveren vinner i min book :)

Travellingalf liker dette
  13. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Det er så heftig, så heftig! Kjøreegenskaper av en annen verden, bare synd en slik sak koster over 1,5 millioner i Norge med tilsvarende utstyr. Men det er mye takket være deg jeg fikk mulighet til dette, jeg tror ikke jeg hadde vurdert å sjekke Sixt og i hvert fall ikke i Stuttgart sentrum nå jeg skulle leie bil. Så jeg hadde nok endt opp med en Jaguar XF eller en Mercedes E klasse fra Hertz. (begge er jo flotte biler, men mopeder i forhold til BMW monsteret) :) Jeg har allerede tenkt tanken på en langhelg til Stuttgart bare for å leke litt med bil. :)

Travellingalf liker dette
  14. Dagdrømmer

Dagdrømmer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Selskap: hertz
    Status: hertz five star
    Stasjon: Zrh
    Bestilt:
    jaguar f-serie
    Fikk: jaguar f-serie. 3.0 l awd

Helt rå bil! Anbefales for en langhelg i alpene:)

image.jpg

Attached Files:

15. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Gøy leketøy! :)

16. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Satt bare bak fra Avis til flyplassen. Tenkte ikke så mye over det, men tror det var ganske god plass der også.

Foran er det i hvert fall god plass. Bagasjerommet er også stort.

Satyv liker dette
  17. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,032
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. Må begynne å ta meg betalt for alle kundene jeg sender ned til Sixt, du/dere var nummer tre i rekken i år:D

Forøvrig ingenting å tenke på, bare å gjøre det! Lei en M4, det er seriøst det artigste jeg har kjørt. Ever!!
    Blir ny tur våren/sommeren 2016;)

Satyv liker dette
  18. Torkjell Andersen

Torkjell Andersen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: Hertz
    Status: Five Star
    Stasjon: Edinburgh, sentrum Picardy Place
    Bil bestilt: C (Ford Focus)
    Bil utlevert: Mitsubishi Outlander PHV

OK oppgradering. Det var visstnok en svært travel fredag formiddag. Laang kø for å hente ut bil. Heldigvis hjalp den lille statusen til at jeg ble rykket ut av køa. Alltid OK å høre "Mr Andersen, please come with me". Spasere forbi køa, helt frem til disken, og få nøklene etter de vanlige spørsmålsrundene. Så får man bare bære over med de litt sure og oppgitte blikkene til de andre i køen. :cool:

19. Heoe5

Heoe5 Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebilselskap: AVIS
    Status: Eurobonus sølv
    Stasjon: O'hare
    Bil bestilt: Stor bil, 7 seter.
    Bil mottatt: Chevrolet suburban

Pluss: utrolig god og kjøre, minimalt forbruk, alt av tekniske duppeditter og finesser. Ekstra sjåfør uten ekstra kostnad. Fornøyde passasjerer også i de bakerste baksetene. Med alle setene oppe fikk vi likevel plass til all bagasjen.

Negativt: innebygd GPS virket ikke, men vi fikk med løs fra utleier uten ekstra kostnad.

20. RescueMe

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Preferred
    Stasjon: BGO
    Bil bestilt: Golf e.l. (C)
    Bil mottatt: VW Golf Plus TDI aut. (F)

Helt grei oppgradering, begynner å bli vanlig at jeg får en bil med automat selv om jeg bestiller manuell. Kanskje tegn på at bilparken til leieselskapene er i endring på lik linje med bilparken ellers (dvs. mer automat)?
    Bilen var forøvrig splitter ny (under 4' km kjørt) og godt utstyrt med navigasjon og støtte for Apple Carplay. DSG automat er også å foretrekke foran fransk liksomautomat som jeg hadde på forrige leiebil.
    Carplay håper jeg å få på flere leiebiler framover. Enkelt å bruke (bare koble til iPhone med kabel), og du får opp en velkjent appmeny på skjermen i bilen. Slipper å lære seg grensesnittet for en ny bil hver gang.

Del denne siden