Washington D.C. – en liten tur til en ny by

Tråd i 'Reisebrev' startet av stakar, 13. sept 2026 kl 07:49.

1. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    1,161
    Bonuspoeng:
    93
    18.–20. september 2026

Etter ganske mange år og enda flere flyturer med SAS begynner det å bli noen steder jeg har vært innom mer enn én gang. Washington D.C. er derimot en av de byene som fortsatt mangler på listen.

Det må det gjøres noe med.

Så når det dukket opp en anledning til å kombinere en helg i september med SAS Business til Washington, var egentlig beslutningen ganske enkel.

Denne gangen blir det solotur, og reisen starter fredag morgen med SK1467 fra OSL til CPH, før SK925 tar meg videre over Atlanteren til IAD

Returen går søndag med SK926 tilbake til København og SK1458 hjem til Oslo.

Fire SAS-segmenter, to netter på hotell og rundt 51 timer i Washington.

Det burde vel være mulig å få et greit inntrykk av byen på den tiden?

Turen

Det blir naturligvis litt fokus på selve reisen underveis. Det er jo tross alt en del av poenget med å skrive et reisebrev her inne.

Men jeg skal spare dere for en gjennomgang av ting de fleste av oss allerede har sett hundre ganger. Jeg får heller si fra hvis SAS overrasker – positivt eller negativt.

Som Pandion gjennom flere år har jeg etter hvert fått et ganske avslappet forhold til selve flyreisen. Det er ikke lenger så mye spenning rundt om jeg får en god tur.

Det interessante er heller hvor god turen faktisk blir.

Og ikke minst om SAS fortsatt leverer det lille ekstra når man reiser på en slik tur.

Washington

Basen blir AC Hotel Washington DC Downtown, hvor jeg har booket King High Floor.

Hotellet virker som et godt valg for denne turen – sentralt nok, bra standard og uten at jeg trenger å betale for luksus jeg neppe får brukt.

Værmeldingen ser for øvrig ut til å by på rundt 26–27 grader.

Det har selvfølgelig fått meg til å stille det viktigste spørsmålet før avreise:

Burde jeg egentlig bestilt hotell med basseng?

Jeg valgte å la være.

Det kan være et godt eksempel på modenhet.

Eller dårlig planlegging.

Det finner vi ut av.

Planen

Lørdag morgen er det booket inngang til Smithsonian National Air and Space Museum klokken 10.00. Derfra blir det forhåpentligvis en god blanding av Washingtons klassikere, litt god mat og drikke – og mest mulig tid til å bare gå rundt og oppleve byen.

Det er tross alt første gang jeg er her. Tar selvfølgelig imot gode tips og innspill

Så får vi se hvor mye man rekker på 51 timer.

Velkommen ombord. ✈️

Last edited: 13. sept 2026 kl 08:00
    Darkcho, jgroneng, jtv8 and 6 others like this.
  2. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,720
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden