Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: LAX
    Bil bestilt: GMC Acadia eller lignende
    Bil mottatt: Cadillac SRX

Første gang jeg har leid bil i USA, skal si Sixt har et annet syn på Platinum medlemmer der enn her hjemme og ellers i Europa! Fikk utrolig bra service og fikk fritt valg blant alle bilene de hadde tilgjengelig! (bortsett fra en Mercedes S550 og en Corvette de hadde stående, men det ville vært i overkant storforlangende å tro at jeg skulle få en av de for 6400,- nok. i 3 uker) Jeg gikk for en (stygg-tøff?) Cadillac SRX, når jeg for første gang dro til USA så måtte jeg i hvert fall kjøre en amerikansk bil! Utrolig god bil å kjøre og bra med utstyr, blant annet "on call" som jeg etterhvert fikk litt elsk/hat forhold til. Helt krise at de ikke har kart på navigasjonen, og i overkant mye "utenom-tema" høflighetsfraser når de var på tråden, men det fungerte bra. Etterhvert skjønte jeg at de også kunne hjelpe med andre ting, så ved 2 anledninger hvor vi ikke hadde booket overnatting, fikk vi de til å ordne med dette også. Bilen var kanskje litt "gubbete" og veldig lite sportslig til å ha over 300hk, automatkassa var utrolig lite sportslig, så jeg savnet en sportmodus knapp. Men alt i alt en utrolig bra deal. Kjørte 7600km og betalte som nevnt 6400,- for 21 dager leie ink. Navigasjon, ekstra sjåfør, 0,- i egenandel og fri kjørelengde. Bare dekkslitasje, oljeskift og verditap på bilen må vel ha gjort dette til en dårlig deal for Sixt?!

IMG_0302.JPG IMG_0293.JPG IMG_0297.JPG IMG_0292.jpg

Aussie74 liker dette
  2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Kult at du er happy.. Meeen for meg er denne styggtøff minus tøff.. ;)

Satyv liker dette
  3. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Var som jeg skrev ikke bare fryd og gammen, men prisen for totalpakka var veldig bra! Tok litt tid å bli vant med bilen. Jeg tenkte først at den bare var stygg, men jeg ble litt glad i den i løpet av de 3 ukene! ;)

Jørgen liker dette
  4. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: Golf
    Bil utlevert: Tiguan

Fikk velge mellom A3 og Tiguan. Valgte det siste fordi jeg har med en del bagasje og barn på seter som får bedre plass i en slik bil. Dessuten er ikke trønderske utkantveier noe fordel for en audi.

5. corvette8

corvette8 Medlem

Likes mottatt:
    91
    Bonuspoeng:
    18
    Status: Preferred
    Stasjon: FLL
    Bil bestilt: Mustang cab
    Bil utlevert: Camaro cab

Stilig bil, gått 14000 miles. Gul, bra det er guttetur med sønnen......
    323 hk gjemmer seg godt ett eller annet sted, automatgir, går sånn passe
    Moro med Camaro, bare hatt Mustang før

6. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Stasjon: KEF
    Bil bestilt: Chevrolet Spark Manuell
    Bil mottatt: Chevrolet Spark Manuell (36 000km, ubrukelig clutch)

Syns Sixt har vært skikkelig dårlige i det siste, alltid masse biler tilgjengelig, aldri oppgradering. Og nå må jeg plutselig betale underage-tillegg på 100kr dag? Fysj. Hadde det ikke vært for at de stadig er 30-40% billigere enn de andre selskapene på de destinasjonene jeg reiser til hadde jeg gitt de opp for LENGE siden.

7. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: Gardermoen
    Bilklasse bestilt: VW Golf (C)
    Bil tildelt: Nissan Qashqai man (S)

Forrige gang fikk jeg Qashqai med automat, denne gangen med manuelt gir. Hakket bedre kombinasjon. Ellers en ny bil, men likeledes en Qashqai. Ble presentert som "en oppgradering til en splitter ny stor SUV" (jeg fikk store forhåpninger), før han fulgte opp med biltypen...

Rask utlevering, og ingen kø hos Hertz. FIkk Qashqai sist gang jeg leide hos Hertz på Gardermoen, så ser ut som de har lagt seg på den klassen når det gjelder oppgraderinger.

8. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Sixt
    Stasjon: BNN
    Bil bestilt: Ford Focus
    Bil utlevert: Hyundai I40 stasjonsvogn, 51,000 km.stand.
    Kommentar: Høstferie, 5 pax med MYE bagasje. I prinsippet en grei oppgradering, men I40'en har en klønete bagasjeromsutforming som hindrer effektiv bagasjestabling og ga inntrykk av at den ikke trives med litt vektbelastning. Serviceinnstilt betjening på lokalkontoret.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes da virkelig bedre 7-setere enn Nissan pizzaboxpåbol....

10. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Har visst helt glemt å skrive rapport om Enterprise-leiebilen min.

Da jeg bestilte bilen tenkte jeg ikke på at leiebilselskapet ligger i Gokk. Det var dog så pass stor prisforskjell på Gokk-selskapet og de andre at jeg valgte å teste ut dette.

Å komme seg til Gokk var ikke så vanskelig, det går gratis buss fra Gardermoen, men det tok en del ekstra tid. Jeg tror jeg brukte 30 min på å komme meg til kontoret. Da jeg ankom var det 2 stk. før oss i køen og da ble det plutselig 30 min. ekstra tid å vente...

Da jeg endelig fikk min bil fikk jeg en hybridbil med automatgir. Ikke det jeg hadde bestilt, men jeg fikk beskjed om at alle foretrekker automatgir og at de syntes det var rart jeg ikke ville ha det. Jeg er ikke vant til å kjøre med automatgir og når jeg i tillegg skullel kjøre i en by jeg ikke akkurat er lommekjent i, så nektet jeg. Dama ble veldig irritert og sa at det ikke fantes flere biler med vanlig gir, i den prisklassen jeg hadde bestilt. Jeg blånektet og sa at DET ikke var mitt problem.

Etter 20 min. fikk jeg en bil med vanlig gir.

Som vanlig vet jeg ikke hva jeg bestilte, ei heller hva jeg fikk. Jeg tror jeg bestilte nest billigste bil og fikk... sikkert en oppgradert bil MED manuell gir... :)

Om jeg kommer til å bruke Enterprise igjen? Tja... Da skal det være veldig stor prisforskjell og jeg skal ikke ha det travelt.

Aschehoug sin hagefest var forøvrig ganske... interessant.... :)

Xxx.

Aussie74 liker dette
  11. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Stasjon: San Francisco airport
    Bil bestilt: BMW 3-serie e.l. (LCAR)
    Bil mottatt: Mercedes ML350 (XCAR)

Hvis man bare leser det overstående ser det bra ut, men her var det mye surr. Fant ut rett før jeg skulle reise at Sixt holder på å legge ned stasjonen på SFO, og allerede har ante jeg at det kunne bli noe surr. Når jeg landet på SFO hadde jeg mottatt mail fra Sixt om at det ikke hadde noen "Luxury cars" igjen, men at jeg kunne velge fritt blant andre typer biler på stasjonen.

Fikk også en SMS om ett nummer man skulle ringe for å bli plukket opp fra leiebilstasjonen (Sixt har remote-stasjon på Westin-hotellet noen kilometer fra SFO). Nummeret til Sixt virket ikke, og ingen shuttle kom. Det var noen direktetelefoner til Sixt på leiebilstasjonen, men disse virket heller ikke. På dette tidspunktet var humøret tynnslitt. Etter ca 30 min kom det en shuttle som vi hev oss med.

Når vi omsider var fremme hos Sixt, så jeg att det lå 3 bilnøkler bak disken, en Mazda, en Hyundai, og en Nissan. Da begynte unge Mr Joachim å bli frustrert, men plutselig fisket den polske fruen bak disken frem en ML. Bilen hadde riktignok gått nærmere 75000 km, men var velutstyrt, og god og kjøre, så var fornøyd med den.

Ved levering fortsatte "moroa". Fikk levert fra meg bilen, og ble lovet kvittering på mail etter 20-30 min. Hadde enda ikke fått kvittering da vi landet i London 14 timer senere, og ei heller hjemme i Norge. Over ett døgn etter jeg hadde levert bilen, fikk jeg mail om at jeg måtte levere bilen snart, hvis ikke ble jeg anmeldt til politiet for bilbrukstyveri.

Etter flere mailer frem og tilbake, fikk jeg enda ett halvt døgn senere mail om at de hadde klart å finne bilen på SFO. Fikk samtidig en kvittering på leien, som var mer eller mindre BS. Det stod at jeg hadde kjørt 49 miles (reell distanse var vel ca 900 miles), innleveringstiden på bilen var helt feil, og jeg var belastet 150$ mer enn jeg skulle.

Hvis du har orket å lese helt hit, er konklusjonen at det kanskje er like greit at Sixt legger ned på SFO. Her var det mye rot og surr...

12. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Gold
    Stasjon: MCO
    Bil bestilt: Midsize SUV - Toyota RAV4 e.l. (Q4)
    Bil mottatt: Nissan Rogue (Q4)

Skulle ikke kjøre mye, så bestilte ikke noe stort denne gangen. Hadde likt full size SUV, men valgte å bruke pengene på annen moro. De tilbød Gold Canopy på MCO, så jeg slapp å menge med meg bermen når bilen skulle hentes.

Mail lå og ventet i innboksen da vi landet med info om bil. Var bare å tråkke til garasjen og finne Hertz. På tavlen var navnet mitt og henvisning til plass 28. Dette viste seg å være parkeringen for presidents circle, så bilen var rett ved siden av inngangen. Splitter ny bil, kjørt kun noen få mil. Veldig standard bil, men grei for amerikanske veier. Komfortabel og passe sprek for å komme seg ut av lyskrysset. Men manglet automatisk klima, selv om den stod på maks kulde hele tiden uansett pga temperaturen. Alt i alt en grei opplevelse, og kommer nok til å gå for Hertz neste gang i USA også.

13. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,502
    Bonuspoeng:
    183
    Stasjon: Dallas/Fort Worth International Airport
    Bil bestilt: BMW 3-serie e.l. (LCAR)
    Bil mottatt: BMW 428i cab

Veldig bra oppgradering av Sixt, hadde også enveisleie, da bilen ble levert i Austin. Kunne velge mellom en Mercedes C300 eller BMW 428. Trengte bare plass til en koffert, så da ble det BMW. Bilen var nesten helt ny, eneste minus var at det ikke var GPS i bilen, men brukte Waze på mobilen, så ikke noe problem.

Travellingalf liker dette
  14. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Status: Predsident's Circle
    Stasjon: Chicago O'Hare
    Bil bestilt: Ford Expedition e.l (L4)
    Bil mottatt: Chevrolet Traverse

Ingen oppgradering, men har lest at dette ikke gjelder store biler.

Veldig enkel ordning, bilen står parkert med navn, start opp og kjør ut. Savnet litt å kunne velge selv slik jeg har gjort før. Hadde nok ikke valgt denne da, men den funket fint for amerikanske forhold.

Pluss var at de kjørte oss til togstasjonen i bilen slik at vi slapp å styre med shuttle til flyplassen.

15. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: Gardermoen
    Bilklasse bestilt: VW Golf (C)
    Bil tildelt: Ford Focus stasjonsvogn (H)

Har fått sansen for PC-status hos Hertz! Fra jeg stilte meg opp hos Hertz sin disk tok det maks 30 sek før jeg var på vei mot parkeringshuset med bilnøkkel i hånden, og den ansatte "beklaget at han ikke kunne gi meg noe mer spennende denne helgen"!

Ford Focusen hadde mye utstyr, og var god å kjøre!

16. larsellara

larsellara Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Et par av mine siste leier:
    Alle med Sixt Platinum.

Flesland:
    Bestilt klasse: VW Polo
    Tildelt bil: Opel Corsa.
    Topp bybil i Bergen. Ingen oppgradering.

Sola:
    Bestilt klasse: Toyota Urban Cruiser
    Tildelt bil: Ford Focus
    Liten downgrade her?

Bestilt klasse: VW Polo.
    Tildelt bil: Mazda CX-5
    Rå upgrade. Fikk velge mellom Mazda 6 eller CX-5. Oppreisning fra forrige leie? :)

Gardermoen:
    Bestilt klasse: Opel Mokka
    Tildelt bil: Mercedes GLA.
    Gjenkjent status, fikk velge bil selv av det de hadde klart. Toppers!

Bestilt klasse: VW golf stv.
    Tildelt bil: Opel Insignia 4x4.
    Skulle opp mot Beitostølen, så de gav meg en topp vinterbil. Flotte greier.

Bestilt klasse: VW Golf stv.
    Tildelt bil: Ford Mondeo.
    Ny upgrade. Sixt har tatt seg kraftig opp siste året for min del :)

Edit: De har også vært klart uslåelige på pris, men det er kun her jeg har status også hvis det er veldig relevant på pris.

tommy777 liker dette
  17. Hypern

Hypern Senior Medlem

Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Status: Nada (nedereste i programmet deres)
    Bestilt klasse: B (Ford Focus eller lignende)
    Bil utlevert: En Toyota Yaris
    Sted: San Francisco, Ellis Street kontoret
    Så neppe oppgradert eller noe. Lider jo litt av jetlag så en lang utflukt var utelukka akkurat i dag - men likevel gøy å kjøre rundt. Har jo et motell med gratis parkering så det var jo greit å slippe å tenke på det.

18. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Budget
    Status: Ingen
    Stasjon: København Lufthavn Kastrup
    Bil bestilt: VW Golf e.l.
    Bil mottatt: Opel Mokka
    Annet: Ny, super bil med diesel, vinterdekk og masse utstyr. Irriterer meg grønn over at de prøver å prakke på navi til typ 120,-/dagen og så kommer man til bilen så er det integrert navi der. For min del bruker jeg bare Waze, så heller en skikkelig mobilholder hadde gjort seg.

19. Sondrei

Sondrei Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Stasjon: MUC Flyplass
    Bil bestilt: BMW 5-serie (FDAR)
    Bil mottatt: Mercedes GLE350d (kunne velge som jeg ville i klassen. Fikk tilbud om M5, men den hadde ikke dekk for sesongen ifølge Sixtmannen)

Plus: Kliss ny bil som hadde gått 1300 km da jeg tok den ut. Sterk V6 som enkelt tar deg frem på Autobahn. Kan bekrefte at oppgitt makshastighet hos Mercedes stemmer.

Minus: Unødvendig stor om man bare er 2 i bilen. Sixtmannen sa det var coupé-versjon, men det var det ikke. Klønete og vanskelig betjeningssystem av navigasjonen.

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Status: Ingen
    Bil bestilt: Porsche 911 eller Panamera
    Bil utlevert: Porsche 911
    Fornøyd? Ekstatisk!!!

Del denne siden