Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    Betalte 380 kroner med rabattkode for firmaet jeg jobber i, og som har avtale med Hertz. Samme rabatt kode brukte jeg nå. Fikk en flott mail fra Hertz her om dagen, med rabatt på leiebil i sommer! - jau, jau sier jeg :) Får heller bestille hos Avis med SAS AMAX kortet for to dager, og få 7000 eurobonuspoeng.
     
    Aussie74 liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    7000? Er det ikke 5000?
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: SIXT
    Status: Platinum
    Stasjon: Vilnius city
    Bil bestilt: BMW 520
    Bil utlevert: BMW 520

    Her hadde de egentlig ikke bilpark, de bare henter inn bilene de får bestilling på fra flyplassen. 107 Euro for en dag så klinte jeg til med skikkelig bil. En del småriper tydeligvis ifølge utleveringspapirene, mange fler enn jeg fant selv. Måtte derfor gå nøye over og ta bilder av alt, siden de virket ganske ivrige på ripene. Har ikke hørt noe, så det gikk vel greit.
     
    Aussie74 liker dette
  4. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Leieselskap: AVIS
    Status: Null
    Stasjon: LAX Airport
    Bil bestilt: Ford Focus elr lignende
    Bil utlevert: Kia Soul

    Ble tilbudt en Jeep Cheeroke for $25/dag som etterhvert fikk ned til $15/dag, men som vi takket nei til. Den lyse grønne Soulen viste seg å være sporty versjonen og hadde litt futt i seg enn det man forventet!
     
  5. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: President's Club
    Stasjon: Dusseldorf Lufthavn
    Bil bestilt: Mercedes E-Class
    Bil utlevert: Mercedes CLS350 3.0D 4MATIC

    Relativt fersk sak kjørt drøyt 2000km før jeg fikk nøklene. Meget behagelig doning for motorveibruk. Dro på 1400km i helgen som var i Tyskland, Belgia og Frankrike. Glemte å tanke før avlevering av bilen på FRA og fikk beskjed om at de skulle ha 4€/literen for å gjøre det for meg. Ettersom det var godt over 50 liter som måtte fylles tok jeg strafferunden selv og fant nærmeste bensinstasjon. Mener å huske at Hertz kun har tatt en 10-20% dyrere drivstoffpris + et lite adm.gebyr i andre land dersom jeg ikke har fylt tanken helt selv.
     
  6. mobie

    mobie Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold Plus Rewards
    Stasjon: Bodø Lufthavn
    Bil bestilt: (H) VW Golf SW eller lignende
    Bil utlevert: (K3) Skoda Octavia SW 4x4

    Fikk utlevert en 1 mnd gammel bil med 3000km på telleren. Fin bil å ta med rundt på toppturer i Lofoten!
     
    Kjakan liker dette
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis.
    Status: PC.
    Stasjon: AGP
    Bil bestilt: Gruppe G. Skoda Octavia
    Bil utlevert: Gruppe I BMW 3-GT. (De kaller det gruppe K).

    I utgangspunktet skulle dette være fryd og gammen(?), men her er kopi av mailen jeg sendte Avis:
    "
    Hei:
    Jeg innehar Presidents Club kort D4S49M og gjorde denne bookingen; spesifisert for gruppe G; Skodia Octavia eller liknende; plass til 4 store kofferter samt 5 pax (Med de vanlige oppgraderingsmulighetene).
    Ved ankomst AGP (Da var vi 3 pax med 3 kofferter) fikk vi tildelt BMW 3-serie GT (kontoret lokalt definerte denne som gruppe K, senere us. har vist at den skal gå inn under gruppe I).
    I denne fikk vi såvidt plass til to kofferter og måtte legge ned halve baksetet for å få plass til den siste. Vi påpekte dete overfor utleiekontoret, men ble fortalt at de ikke hadde biler tilgjengelig med bagasjekapasitet til 4 kofferter, men at de skulle ordne det; enten via AGP kontoret, eller det lokale kontoret i Marbella innen få dager; jeg skulle få beskjed pr tlf.

    Etter tre dager forsøkte jeg å kontakte AGP kontoret samt Marbellakontoret lokalt flere ganger pr tlf., men ingen tok tlf(!).
    Ringte derfor spansk sentralreservasjon fredag 29/7 og ba de legge inn en merknad på internmail om at jeg ønsket å bytte til bil med riktig bagasjespesifikasjon dagen etter (Flere grupper var tilgjengelig).
    Møtte så opp 30/7 i Marbella og ble møtt av en iskald holdning. Her mente de at jeg skulle være MER en glad for at jeg hadde fått oppgradering til gruppe K (Som egentlig er en gruppe I) og ha en god dag. De tok kun utgangspunkt i bilklasse, og ikke spesifikasjonene.

    Jeg tok da kontakt med reservasjonssenteret i Barcelona via det norske tlf. nummeret da jeg tidligere har opplevd de som imøtekommende og serviceinnstilte, og Sandra prøvde virkelig sitt beste i nesten en time (Telenor kommer til å elske meg), men kom heller ikke frem til verken Marbella eller Malaga lufthavn for å få en løsning på dilemmaet. Hun anbefalte meg å kontakte Customer Service i Norge ASAP.
    Vi er nå mer enn litt fortvilet. Reiseselskapet vårt er pr i dag 4 pax, 4 kofferter og en lenger biltur står for døren ila to dager, da med ytterligere en person ombord.
    1. Jeg har i prinsippet bestilt en bil som skal kunne transportere oss med koffertene våre, men ikke fått levert varen og føler at jeg møter veggen her nede.
    2. Det er fullstendig umulig å komme i kontakt med noen av de lokale leiekontorene.
    3. Både bilspesifikasjoner og -klasser tolkes tydeligvis lokalt litt ad lib. Dette er forøvrig et underordnet poeng.
    Jeg ER i behov av en bil med plass til BÅDE vr bagasje og alle personer på en slik måte at vi kan ferdes trafikksikkert og ikke se utsom vi er i ferd med å emigrere, og håper at dere kan hjelpe meg umiddelbart, sender derfor denne mailen og håper dere tar kontakt ila kort tid, evt. ringer jeg ila formiddagen."

    End of story:
    Alle agenter på reservasjonskontor, servicesenter og i skranke hevder: Men du HAR jo blitt oppgradert, vi kan IKKE hjelpe deg.
    Vi måtte få en kamerat til å kjøre sin bil samtidig med oss inn til AGP ved retur Norge for 9 dager siden...
    I går kom det tlf. fra Avis' servicesenter som lurte på om alt hadde gått ok. Jeg forklarte at det hadde det IKKE, og ba henne ta dette til supervisor.

    Mail senere i går:
    "
    Thank you for contacting Avis Customer Services.
    I was sorry to learn about your disappointment regarding the provided service and vehicle.
    Our staff does their utmost to make sure customers are happy with the vehicles we supply and note down preferences when they take bookings.
    Our policy is to reserve a car from the group you have chosen, or offer you a free upgrade.
    The fast movement of our fleet of cars, and the last minute changes many customers make to their plans, mean under normal circumstances we can never be absolutely certain a specific model will be available when you arrive.
    Our records show that the car you eventually drove was a higher car category (K) but smaller than the reserved one.
    However you have been charged for the reserved group (G).
    In this case we are not able to refund you, as we offered you a higher car category for free.
    In view of the circumstances described in your email I totally understand your disappointment and would like to offer you a 20 Euro off voucher.
    Please find your voucher enclosed to this e-mail.
    This voucher can be used worldwide on non-discounted rentals and it's valid for a year.
    I do hope that the provided information clarifies this issue and that the voucher will be useful for you.
    Thank you for giving me the opportunity of assistance."

    DET hjalp mye....
    Hertz, I'm coming back!
     
  8. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold Plus Rewards
    Stasjon: Firenze Airport
    Bil bestilt: (C) Lancia Y (Ypsilon)
    Bil utlevert: (D?) Ford Focus 1.5 (Diesel) Automat

    Skikkelig nedgradering, først forsøkte de en "Upgrade" til Toyota Au etteller annet - det ble møtt med et meget trist blikk fra min side og Hertz damen forsøkte virkelig å finne en Alfa, Lancia eller Fiat - no luck - downgrade til Ford. Focusen var grei nok, Air Condition (kom godt med I temperaturer fra 33 til 39 C). DSG Girkassen og jeg ble svært gode venner (den likte jeg meget godt - mye bedre enn VW sine som jeg tidligere kjørt). Navigasjon var vår store underholdning, spesiellt midt inne I Roma (Trastevere) - den engelske tanta de hadde lukket inne I Dashbordet var hysterisk morsom på uttale av veinavn I Roma.
    Focusen var villig med på alle våre innfall og utforskninger, gjennom meget smale smug I Montepulciano via kreativ parkering (ville vel blitt sperret inne av QPark) I San Stefano, til vår variant av Mille Milegia gjennom Gargano Kysten. Både utlevering og innlevering av bilen gikk svært raskt og effektivt (var blitt advert mot Avis)
     
    Trety liker dette
  9. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Leieselskap: AVIS
    Status: Preferred gjennom Amex platinum
    Stasjon: Hoboken ( New Jersey). Levert tilbake til EWR
    Bil bestilt: Group S (Chevrolet Traverse)
    Bil utlevert: Ford Expedition XL (7 seter)

    Fin oppgradering. 2016 modell med 13000 miles på telleren. Godt med plass for familien og 4 store og 4 små kofferter i 14 dager. Bilen hadde noen skjønnhets riper her og der- dette ikke indikert på utleveringspapirer. Ble påpekt av meg og da indikert av represantant på skjema med beskjed at de ikke bryr seg om småriper.
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Milano Malpensa
    Bil bestilt: Fiat 500
    Bil utlevert: Fiat 500

    Ikke mye ekstra å hente hos Sixt på MXP, men vi fikk det vi hadde bestilt. Ikke noe ekstra å hente her, og vi måtte til og med spørre om å få ekstra forsikringer da det er litt dårlig dekket hos nåværende kredittkortleverandør. Bilen er det ingenting å si på, den er enkel å parkere og relativt billig i drift. 562,- / dagen midt i august er også innafor.
     
  11. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: AVIS
    Status: Nei
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: Den minste tilgjengelige
    Bil utlevert: Suzuki Swift

    Skulle ha bil i fire dager, men pga mye trafikk hadde ikke Hertz ledig første dag, så måtte ta en dag fra AVIS.
    Ingen kø så utlevering gikk raskt.

    Grei bil, men flat sittepute uten sidestøtte.
     
  12. AndersWE

    AndersWE Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold Plus Reward, lovet PC via NAF kampanje i fjor, men får vel mase igjen....
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: Minste tilgjengelige
    Bil utlevert: Kia Picanto

    Helt ok bil fra A-B. 3-syl symaskin i fronten på 65hk. Kommer greit opp i hastighet, men ikke noe å kjøre forbi med.

    Denne bilen hadde grei sidestøtte i seter.
    Litt rart at bilen har oppvarmet ratt men ikke ryggesensor.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: AVIS
    Status: Preferred Plus
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: Polo
    Bil utlevert: Golf stasjonsvogn

    Hadde oppgradering en klasse på kupong, men fikk ytterligere et nivå (tror jeg), fri ekstra sjåfør på kampanje.
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,748
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Milano Malpensa
    Bil bestilt: Fiat 500
    Bil utlevert: Fiat 500

    Ingen oppgradering selv om det ble bestilt via sixt.com. Fire dager med bil kostet 562,-, men endte opp på en del mer pga ekstra sjåfør og egenandelsforsikring. Rask ut- og innlevering.
     
  15. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold President's Circle
    Stasjon: Kastrup Lufthavn, Danmark
    Bil bestilt: B - Fiesta eller lignende
    Bil utlevert: B1 - Mini Clubman automat

    Som vanlig enkelt å bestille bil på hertz.no, utrolig rask utlevering av nøkler og enkelt å finne korrekt bil i garasjehuset. Men bilen var VELDIG møkkete inni, med bl.a. masse småhår på seter, nakkestøtter og i bagasjerom. Mulig det har vært hund i bilen? Bilen var også skitten utvendig og sikkert kun skylt, for felger var fulle av skitt og mange flekker på lakken forøvrig. Dog var det en super bil å kjøre, men jeg forventer at alt er på stell når jeg leier bil. Har klaget til Hertz gjennom deres brukertilfredshetsundersøkelse som kom på mail.
     
  16. ThomasJ

    ThomasJ Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Leieselskap: Alamo
    Status: N/A
    Stasjon: SFA
    Bil bestilt: 2 door AC conv (Ford Mustang or similar)
    Bil utlevert: Ford Mustang Conv.

    Bestilt gjennom USRentacar, sparte et par lapper på det. Godt utvalg av conv på SFA også i juli, greit tips for å være sikret en Mustang i California. Leieperiode 22 dager (4-26.juli), leverte på JAX. 400 dollar one-way return fee, ingen store skjulte tillegg. Totalt 6200 km kjørt, 0.93 på mila med greie 130-140 i snittfart på motorveiene og noe bykjøring. Helt ny 2016-modell med 2,3 turbo og litt over 300 hester. Mer enn nok trøkk og mye bedre drivstofføkonomi enn den gamle 6-sylinderen.

    Bestilte ingen satnav, navigerte kyst til kyst med gratisappen Here WeGo på telefonen, fungerte utmerket og sparer mye penger når prisen på gps er pr døgn.

    Litt dårlig bagasjeplass pga Tetrisbrikke-formet bagasjerom (pga caben), anbefaler små kofferter evt. større duffelbagger el lignende. Uproblematisk leie, bruker alltid Alamo i USA og kommer til å gjøre det neste gang også.
     
    Last edited: 28. aug 2016
  17. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: AVIS
    Status: Sikkert Presidentens klubb
    Stasjon: München Flughafen
    Bil bestilt: Porsche 911 Carerra S
    Bil utlevert: Akkurat som bestilt!

    24mil på svingete veier på landsbygda rundt München etter jobb...svette hender på kvelden :D Som vanlig var vinduene møkkete på innsiden!
     

    Attached Files:

  18. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt inntrykk er at Italienere er ekstremt kjipe med oppgraderinger. Får som regel en liten filebil uansett.
     
    tommy777 liker dette
  19. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,159
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: San Francisco Airport
    Bil bestilt: Chevrolet Cruze eller liknende (ICAR)
    Bil utlevert: BMW 328i

    Six har flyttet til nye lokaler ved flyplassen i San Francisco, tidligere har de vært ved Westin sitt flyplasshotell, nå har de fått egne lokaler litt nord for bilutleiesenteret. Det bar fremdeles preg av at de nettopp hadde flyttet, og virket som at de stresset ganske mye.

    Mitt inntrykk av Sixt i USA er at de generelt er ganske generøse med oppgraderinger. Fornøyd med oppgraderingen, selv om en hvilken som helst fossilbil er ganske trist når man er vant til elbil hjemme.
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Her må vi bare være enige om å være uenige. Hadde jeg blitt oppgradert til en ny (?) 328i fra en Cruze e.l. så hadde i alle fall denne karen blitt VELDIG fornøyd ;)
     

Del denne siden