Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Leiebilselskap: Sixt (og Hertz)
    Status: Platinum
    Stasjon: Chicago (ORD)
    Bil bestilt: Range Rover Velar (fra Sixt)
    Bil mottatt: Range Rover Velar (fra Hertz)

    Har som PC hatt god erfaring med Hertz i USA. Tenkte jeg skulle prøve ut Sixt på ORD. Kom til (det "nye") leiebilsenteret på flyplassen, fikk kontrakten (på en Mercedes GLE350) og utleierepresentanten skulle bare gå gjennom kontrakten. Det avdekket et lite problem. Sixt biler leiet fra Chicago kan bare kjøres i Illinois og delstater med grense mot Illinois. Etterhvert ble jeg forklart at siden Sixt har så få kontorer, så vil de ikke betale forsikring og veihjelp for langt unna utleiekontorene sine. Det er kanskje ikke en superide når Sixt skal forsøke å etablere seg i USA.

    Jeg forklarte at da måtte jeg finne meg en bil hos noen andre, og at den regningen måtte Sixt ta. Fikk ikke noen lovnader der og da, men Sixt-representanten gikk selv først for å snakke med Budget om alternativ bil, så det var tydelig at dette var ikke første gang. Budget hadde ikke noe, så da gikk jeg til Hertz med Sixt på slep. Etter litt leting fant Hertz ut at de faktisk hadde en Range Rover Velar. Prisen er godt over det dobbelte, men det får Sixt ta seg av. Oppdaterer innlegget når jeg hører fra Sixt om dekning av merkostnader.

    Så med mindre man bare har tenkt til å bare kjøre lokalt rundt utleiestedet, så er det lurt å holde seg unna Sixt i USA inntil de finner ut at folk faktisk krysser delstatsgrenser i USA.
     
  2. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: 5-star
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: Gruppe H; Toyota Auris Touring Sports
    Bil mottatt: SKODA OCTAVIA STV TSI DSG, gruppe P11

    Endelig har OSL klart å levere en oppgradering. Grei bil å kjøre i "snøkaos", hold seg fint på veien i helga som var. Prøvde meg med å be om en 4x4 bil pga været men dem mente jeg burde være fornøyd med den oppgraderingen jeg fikk. Som nordlending kan man jo kjøre på snø, så var absolutt en grei nok bil.
    Som vanlig måtte jeg gå langt for å finne bilen. Har enda til gode å få prioritert parkering på OSL
     
    Last edited: 17. nov 2019
    Eddie47 liker dette
  3. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    413
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: BLL
    Bil bestilt: Hyundai i 30 eller lignende
    Bil mottatt: Volvo V60 med automatgir.

    Fornøyd med oppgraderingen men slet med å finne bilen. Ikke noe prioritert parkering for VIP kunde
     
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: Schiphol
    Bil bestilt: BMW 3-serie
    Bil mottatt: Shelby GT-H Mustang

    Etter syv leier på syv uker hos Sixt på samme sted der status sjeldent ble anerkjent, leide jeg nå hos Hertz grunnet EB-kampanje. Angrer vel egentlig ikke på det. :D

    Spesialversjon av Mustang GT350 for Hertz. 5-liter V8 på 450hk gjør dette til en livsfarlig sak. :oops:

    Var egentlig €2500 i egenandel på denne, men slapp nå heldigvis det og fikk den ned til null.

    0C477D07-1C6C-421F-8A72-506A806A3D21.jpeg
     
    October, KRS, pineapple_juice and 7 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Usikker, matchet fra EBG
    Stasjon: EVE
    Bil bestilt: Premium Sedan | PDAR
    Bil mottatt: Volvo V90 Cross Country

    Det var første gang jeg prøvde Sixt, og gjorde det primært fordi de tilbød Mercedes E klasse til den fantastiske pris av 1619,- for to dager, all inclusive begrenset til 200km.
    Vi skulle primært bare ha transport fra EVE til Narvik og tilbake. Med 4 personer var dette absolutt konkurransedyktig med Flybussen.
    Fin bil fikk vi, Volvoen var kjørt bare 4000 km og en drøm å kjøre, selv om været var rimelig ufyselig.
    Litt rotete utsjekk, bilen var forsøkt gravd fram, men ufullstendig skraping av is på rutene trakk litt ned.
    Likevel, hvis Sixt fortsetter å levere til denne prisen, så melder jeg overgang.
    Det skal anmerkes at nå når jeg gikk inn og så på bestillingen online i etterkant, så står der faktisk CCMN | TOYOTA COROLLA på den. Så jeg mistenker at det har vært noe galt da vi bestilte. Men vi fikk det vi skulle ha, så jeg er fornøyd.
     
    Insomnia4u liker dette
  6. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Oslo Helsfyr
    Bil bestilt: Golf Aut.
    Bil mottatt: BMW X1 Aut.

    Hadde fått for meg at de stengte kl. 18 på hverdager, så først og fremst kudos for at de ringte meg og holdt åpent, no questions asked, frem til jeg rakk å komme meg dit. Den negative biten var at terminalen dems ikke fungerte (riktignok ikke deres feil), så jeg fikk ikke betalt med kort, men ble tilsendt faktura. Derav ingen Eurobonuspoeng og forsikringsfordeler knyttet til kortet.

    Første gang jeg leier fra Sixt i Norge, men har generelt meget god erfaring med dem internasjonalt og når de skulle ha omtrent halvparten av prisen Hertz tok for en tilsvarende leie, så blir valget enkelt (tross poengkampanje fra Hertz).
     
    jgroneng liker dette
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: LYS (Tilbakelevering reroutet til GVA).
    Bil bestilt: Gruppe D; Ford C-Max eller liknende.
    Bil mottatt: Gruppe I; Peugot 8-seter.

    Relativt pen oppgradering, men tross moderat km-stand var bilen litt vel sliten; tydelig at tidligere leietakere har virkelig sluret clutchen.
    Takket være streik i Frankrike ble det hjemreise fra GVA, Hertz tok den på strak arm, men ble €75 ekstra.
     
    jgroneng liker dette
  8. pomok

    pomok Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Plat
    Stasjon: ABZ
    Bil bestilt: Vauxhall Crossland, Renault Captur, group CFMR
    Bil mottatt: BMW X5

    Har alltid fått noen mindre oppgraderinger. Dette var det største hoppet.
     
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President Club
    Stasjon: Trondheim (levering på Værnes)
    Bil bestilt: Golf (C)
    Bil mottatt: Golf

    Ikke noe å hente på status. EB poeng på konto etter 7 dager :)
     
  10. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President Club
    Stasjon: JNB
    Bil bestilt: Toyota Corolla (E)
    Bil mottatt: Mercedes C180 Avant Garde (H)

    Fikk først utlevert nøklene til Corolla'en. "Sorry Sir, no upgrade available." Kjedelig, tenkte jeg, men ville ikke gi opp så lett. Kjørte høflighetstaktikk, i motsetning til tyskeren ved siden av... Agenten vår tok en runde innom supervisor og yesss - fikk grønt lys. Hadde regnet med en Audi A3 eller noe og ble riktig fornøyd med Merce.... :)
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President Club
    Stasjon: AKL
    Bil bestilt: Toyota Camry (K)
    Bil mottatt: Toyota Fortuner (?)

    Super bil, kanskje en anelse stive fjærer for New Zealandske veier. Måtte akkedere litt med stasjonen da de kom opp med en anelse annen pris enn vi hadde fått online. Hadde heldigvis med meg utskrift.

    Fikk 1000 poeng fra leien, positivt at det kom så fort og greit tatt i betraktning at mange klager på manglende poeng.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President Club
    Stasjon: AKL
    Bil bestilt: Holden Commodore (H)
    Bil mottatt: Holden Acadia (?)

    En bil med mange små skrammer, Avis stasjonen hadde imidlertid fotobevis av alle og fikk denne tilsendt på mail så vi kunne sjekke.
    I og for seg greit, men i praksis ikke så enkelt om man a) ikke har nettforbindelse og b) det er mørkt.
    Bilen som sådan var grei å kjøre. Hadde ønsket meg en sedan, men fikk altså en SUV. 7 seter til og med.
    Rimelig dau motor og tørst, men vi kom da fram.
    Ikke fått poeng enda, men jeg regner med at de tikker inn ettersom den forrige kom så greit.
     
  13. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: KEF, Reykjavik, Island
    Bil bestilt: Opel Crossland Aut. or similar to group CDAN
    Bil mottatt: Opel Crossland Aut

    Bestilt under 4000 poeng-kampanjen tidlig ifjor.

    14 dager etter leie: Ingen poeng, forhører meg med support.
    --> kan ta opp mot 8 uker --> jeg glemmer saken.

    3. sept (4 mnd, 2 uker siden leie): Ingen poeng.
    --> "vi beklager, må undersøke internt"

    11. sept (4 mnd, 3 uker siden leie) senere: Ingen lyd fra support og ingen poeng.
    --> "Takk for din tålmodighet så langt. Vi venter på svar fra Tyskland"

    10. okt (0,48 år siden leie): Fortsatt ingen lyd fra support og ingen poeng.
    --> "Vi beklager ventetiden, vi er i dialog med Tyskland og SAS. Du får snart høre fra oss.". (Dette høres jo sannsynlig ut...)

    4. nov (6 mnd, 2 uker, 3 dager siden leie): Poeng utbetalt! Og... som et gigantisk plaster på såret... hele 500 ekstra poeng. Wow, her er det tydeligvis både jul og bursdag samtidig... ^^

    TL;DR: Sixt opptrer svært proft.
     
    Xflipper liker dette
  14. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President Club
    Stasjon: SEZ
    Bil bestilt: Hyundai I20, eneste ledig dagen før
    Bil mottatt: Hyundai I10 Grand (skal du vite!), men først dagen etter!

    OBS OBS! Ifølge Andrew må man få bekreftelse fra SEZ på tilgjengelig bil. I vårt tilfelle ble bilen bestilt dagen før, og ingen bekreftelse rakk å nå oss før ankomst. Lite å klage på når/om det er policy.. Vi fikk nesten ny bil levert dagen etter med ydmykhet og innen avtalt tid.
     
  15. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: Cph
    Bil bestilt: Ford focus se eller lignende
    Bil mottatt: Nissan Qashkai med automatgir.
    Ville ikke ha denne bilen, da jeg trengte en stv. Fikk da en Mazda 6 stv.

    Ble irritert over å få en SUV når jeg har bestilt en stasjonsvogn. Vondt ble verre da bilen stod lengst mulig vekk fra skranken.

    det positive er at det kom 5000 eurobonus powng tikkende inn. Bestilte på kampanje.
     
  16. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Fortuner er en favoritt! Dumt den bare er tilgjenglig utenfor Europa/N.Amerika...
     
    RoadKing liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President's Circle (PC) gjennom NAF kredittkort
    Stasjon: KRS (Kjevik flyplass - Kristiansand)
    Bil bestilt: Gruppe C (Golf)
    Bil mottatt: Gruppe L (Volvo V60 T8 Automat Hybrid)

    Plus: Egentlig alt. En veldig bra oppgradering og rask, effektiv og hyggelig service.
    Minus: Ett lite minus at batteriet i bilen ikke var oppladet når jeg plukka den opp, men virker som at det er standarden med utleiehybrider.
     
    drsyk and holmen like this.
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Pplus (match fra EBG)
    Stasjon: Schiphol
    Bil bestilt: C, noe Golfaktig
    Bil mottatt: Opel Crosslander X


    Plus: EB poeng, 6000 for en 4 dagers leie til kun 1500kr tikket inn på konto få dager etterpå
    Minus: Fikk pling i appen at det står en Opel Crosslander X klar til henting, men at jeg kunne plukke en annen bil i appen, og gjorde det, en Octavia stv. Da jeg ankom garasjen fikk jeg utlevert nøkkel for en Opel... Jeg sa at jeg hadde valgt en annen bil men det var fyren ikke villig til å høre på. Opelen hadde mange skader, inkludert en del bulker på panseret som ikke var registrert fra før. Fikk registrert de og spurte pent om jeg ikke bare kunne få en litt mer hel bil, som for eksempel den jeg hadde valgt i appen... men nei, det gikk visstnok ikke.
    Dagen etterpå kom det en e-post fra Avis, om jeg ikke kunne være snill og sende regnr på bilen for de var usikker på hvilken bil jeg hadde. Sendte et bilde i retur og har ikke hørt noe mer.

    Fikk standard evalueringsskjema og vanligvis ignorerer jeg disse, men fikk gitt veldig dårlig score, for slik behandling synes jeg lite om. Det er for mange utleieselskap til at man skal drive slik.
     
    stekus and RoadKing like this.
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Hyre
    Stasjon: Stockholmsgata, Oslo
    Bil bestilt: Seat Ibiza
    Bil mottatt: Seat Ibiza

    Må slå et slag for Hyre. Elsker muligheten til å velge en konkret bil i appen, kunne hente den når som helst på døgnet og dele den enkelt med andre sjåfører gratis helt uten å snakke med noen. Man får bilen man har bestilt, det er fast pris per døgn og det er fine biler med mye utstyr. Billigste bil koster fra 420/dagen inkludert 150 km. Triks: utvid leien med én time og få nye 150km for 75kr ekstra.
     
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og da har poengene fra Hertz kommet også. Bestilte gjennom den siste SAS EB/Hertz kampanjen og fikk nå 2000 poeng for en dags leie.Tok altså ca en uke fra jeg leide bilen til poengene var på plass.
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden