Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: SIXT
    Status: Platinum
    Stasjon: Sola
    Bil bestilt: BMW 3-serie eller lignende (FDAR)
    Bil mottatt: Volvo S90 T8 AWD (PDAR)

    Et helt nytt bekjentskap når det kommer til bil, siste Volvoen jeg kjørte var en V40 (mener jeg å huske) på en danmarkstur for 12-13 år siden, og før det igjen var det en 244 på sent 80-tall.

    Fin bil. God plass, og mer enn sprek nok for veiene i Rogaland. Har dessverre ikke tid til å legge ut på en lenger tur denne gangen, men tror nok den er morsom nok å kjøre på norske fjellveier osv.
     
    jgroneng, Spielhaug and drsyk like this.
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President Club
    Stasjon: Aarhus flyplass
    Bil bestilt: Stasjonsvogn - Opel Astra eller lignende (Gruppe P)
    Bil mottatt: Audi A4 (Gruppe F)

    Hadde 2stk reservasjoner for meg og den andre familien. Begge bestillingene ble oppgradert til samme bil og disse var splitter nye med henholdsvis 7km og 11km på telleren :)
    Betalte kr 2050,- pr leie for 10 dager så dette ble skikkelig valuta for pengene.
     
  3. bitmog

    bitmog Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3

    Du var heldig med den :) Høres ut som en fin tur
     
    obay liker dette
  4. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Europcar
    Status: Nada
    Stasjon: Frankfurt Airport
    Bil bestilt: Vw Golf 8 eller tilsvarende
    Bil mottatt: 2020 Opel Insignia stasjonsvogn

    Grei doning for 400km cruising på Autobahn. Litt doven bensinmotor kobla mot ei elendig girkasse (manuell). Ellers ok bil :)
     
  5. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred Plus
    Stasjon: Sandnes
    Bil bestilt: Gruppe O (VW Passat SW Automat eller lignende)
    Bil mottatt: Mitsubishi Outlander PHEV (Gruppe E)

    Veldig fornøyd, kampanjetilbud på månedsleie over 2,5 måned (kr5500/mnd); bilen hadde gått ca. 3500km. Fikk sågår bonuspoeng hos British Airways hver mnd.
     
    Insomnia4u liker dette
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Leiebilselskap: SIXT
    Status: Platinum
    Stasjon: Bardufoss
    Bil bestilt: E-klasse eller lignende (PDAR)
    Bil mottatt: Volvo V90 T8 AWD (PDAR)

    Sixt Bardufoss ringte dagen før og lurte på hvilken av to biler jeg ville ha. De spurte også hvor jeg skulle og vi ble enige om at de skulle sette på vinterdekk. Første gang jeg har opplevd at en hybrid hadde (full)ladet batteri når jeg fikk bilen. Også første gang at en hybrid kom med ladekabel så det var mulig å lade underveis. Super service som viser at de virkelig bryr seg.
     
    Last edited: 10. okt 2020
  7. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Leiebilselskap: SIXT
    Status: Platinum
    Stasjon: Bodø
    Bil bestilt: Golf stv
    Bil mottatt: Passat GTE stv

    Finn oppgradering i Bodø og bra bil.
     
  8. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: Værnes, Kristiansund, Alta og Sola
    Klasse L Premium stasjonsvogn Volvo V60 ble i TRD og KSU til en Skoda Suberb laveste utstyrsnivå. På spørsmål om hvordan en premium stasjonsvogn med eksempelbil V60 kunne bli en Skoda fikk jeg bare svar at klasse L hos dem var Skoda. Ikke veldig fornøyd når jeg fikk akkurat samme bilen på nytt i Kristiansund et par uker senere.

    Klasse Q1 Volkswagen Passat stv ble i Alta til en Subaru Forrester og i Stavanger til en RAV4 (kunne velge mellom den og Ford Edge). Nye RAV4 var en positiv opplevelse, men det irriterer meg litt at når man i Norge bestiller en stasjonsvogn så får man en SUV.
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,165
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: Hammerfest flyplass
    Bil bestilt: Yaris
    Bil mottatt: Corolla hybrid med automatgir

    Trengte kun bilen til noen korte turer, men er veldig fornøyd med at bilen ble litt større enn bestilt.
    Litt uvant med en helt ubemannet utleiested. Måtte ringe og etter kort tid dukket Hertzansatten opp. Hyggelig dame som sa hun hadde kommet til flyplassen ved bestilt hentetidspunkt (kl9) samt flere ganger for å se om jeg hadde ankommet med fly. God service det, selv om jeg ikke har merket det fordi jeg ikke var på flyplassen selv... Er vant til at leietidspunt er "fra", og ikke at det betyr at noen må "rykke ut". Om jeg hadde vært klar over det hadde hun, som meg, ikke trengt å stå opp tidlig ( / tidligere enn nødvendig).
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det fine med å være kompis med Avis er at det drypper en gratis weekendleie dann og vann.
    Denne helga hadde jeg leid en klasse H og endte opp med en klasse K, VW T-Roc.
    Morsom bil jeg ikke har prøvd før. Nesten ny, 7000 km kun.
    Veldig stille bil og all stash som tenkes kan. Det eneste jeg vel vil reagere på er følsomheten på innslagspunktet til gassen. Den er brå, og med en meget velvillig bensinmotor har det mer enn en gang medført et byks framover og spinnende hjul.
    2F63BA2F-3189-41BD-8A17-5E92B2C14CA3.jpeg
     
    Upsaker, Maggie and Insomnia4u like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: SAS basert Platinum
    Stasjon: Trondheim lufthavn, Værmes
    Bil bestilt: Toyota RAV eller tilsvarende
    Bil mottatt: Toyota RAV

    Som alltid, trivelig betjening hos Sixt i Trondheim.
    Bilen, en bensinutgave var ren og pen da jeg fikk den og framstod som lite brukt tross 45060 km på telleren.

    Sprek bil, en fornøyelse å kjøre. Men lysene var nok en smule feiljustert.

    Måtte ringe Sixt TRD ved to anledninger. En gang for utvidet leie, en gang for å hente ut avglemt ting i bil. Begge ganger blide og hyggelige folk i andre enden. I siste tilfelle var desken stengt for dagen, men vedkommende kjørte hjemmefra til flyplassen for å hjelpe meg. Det blir Sixt neste gang og!


    Bildet er tatt ved innlevering. Dessverre noe skitten.

    B42F8EAE-4407-410D-9E48-12285D6F6F93.jpeg
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan Sixt beskrive en kategori som inkluderer BMW X5, Volvo XC90, Audi Q7?
    Både Volvoen og Audien er jo i en helt annen kategori enn BMW'n???
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke det store SUV'er alle tre?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    X5 er middels stor. Q7 og XC90 er store.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Skiller vel ikke mange cm på X5 og XC90? X5 er sikkert dyrere også. Hva definerer du som stor?
    Hadde du sagt X3 hadde jeg vært enig.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    X7 er større en Q7, men de er nå mer i samme klasse enn X5 og Q7.
    Men, okei da. Ser at BMW priser seg ut av markedet så X5 tilsvarer Q7 i pris osv (Jeg er litt Audi fan ser du :) )
     
    holmen liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: SAS basert Platinum
    Stasjon: Oslo Lufthavn, Gardermoen
    Bil bestilt: BMW X5 eller tilsvarende
    Bil mottatt: Volvo XC90

    Joda, stikker stadig innom Sixt. Både fordi jeg har hatt noen alvorlig fine opplevelser av service hos dem, men også fordi de rett og slett er konkurransedyktige på pris.

    Fruen og jeg valgte å kjøre til Norgeshistorien nå som det er full pupp på smittefare. Når man skal gjennom de dype skoger (Østerdalen) og over fjellet midtvinters, så foretrekker jeg skikkelig utstyr. Det bestilles derfor på øverste hylle. Der er det tynt i rekkene så det ble først en forespørsel om tilgjengelighet før det realiserte seg i form av bekreftet bestilling.

    En ting man skal merke seg er at Sixt gir førstepris basert på begrenset antall km. Det syns jeg er en uting og trekker ned på et ellers utmerket forhold. Især tatt i betraktning at inkluderte km bare er 100/dag. Noe som i praksis er en dårlig vits.

    Bilen har ikke gått langt, noen overflatestriper histen og pisten ellers framstår den som strøken både inne og ute.

    Det er en STOR bil. Herrlig, enda herrligere er det at motoren den er utrustet med også er STOR. D5 motoren flytter villig og raskt på de 2,5 tonnene bilen utgjør, så forbikjøringer er nesten (men bare nesten) like enkelt som med Harley’n. Stor er også plassen inne i kabinen. Sitter meget godt, har godt utsyn fra førerplass.
    Stor kabin er det samme som mye som skal varmes opp. Når det er -22 utenfor og ferden går i 90 km/t så jobber varmeapparatet hardt. Og det greier jobben overlegent. Blir riktignok en smule varmt i fotrommet, men det er greit når resten av kabinen er godt temperert. Til sammenligning var de kaldt i skulderhøyde i Toyota RAV4 jeg leide for et par uker siden, og da var det bare -7 utenfor.

    Bilen er som sagt meget behagelig å kjøre, dog vil jeg si at dette er en av de dårligere adaptive cruise controller jeg har vært borti. Den kunne finne på å gi gass i en slak sving med bil foran, og det var ingen myk aksellerasjon, men full spiker og ikke så behagelig da.

    Men, vi gleder oss til returen :)

    Her står bilen ved noe annet skrot ;)
    293A4305-4E10-4F93-9E68-546286057A31.jpeg

    For de som er opptatt av biltyper:
     
    Last edited: 14. jan 2021
    Upsaker and holmen like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Bakstussen (fikk ikke den med i forrige innlegg)
    2E608F09-DD96-4F30-A5C2-B33B2D5BFDF6.jpeg
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ellers, har man fått med seg at det er blitt ordentlige lokaler for bilutleie på Gardermoen?
    Meget fint, og på høy tid!
     
    holmen liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en merkelig opplevelse å hente ut bilen. Man er blitt vant til lite folk i terminalen, men å gå ut i parkeringshuset prime time og oppleve mørke og stillhet, lys som kommer på etterhvert som du går innover... Spesielt.
     

Del denne siden