Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: Presidents Club
    Stasjon: Oslo lufthavn
    Bil bestilt: P5 (iD4 elbil)
    Bil mottatt: BMW 330e xDrive touring

    Booket P5 i håp om oppgradering til Tesla Model 3 da jeg helst trengte AWD. Ved ankomst hadde jeg fått ID4 som ikke har AWD og som også har litt laber rekkevidde. Spurte om de hadde noen andre biler og fikk først tilbud om en Suzuki etellerannet. Etterspurte Volvo eller lignende med AWD og fikk til slutt en finfin 3-serie.
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis.
    Status: President club.
    Stasjon: Miami bykontor.
    Bil bestilt:Kategori L
    Bil mottatt: Ford Expedition EL 4X

    Var litt skeptisk til dette Avis kontoret da det var meget lavt ratet og siste kunder stort sett slaktet de og ga 1 stjerne. Ble henvist til Budget 50 m bortenfor da Avis var stengt. Null kø og fikk det jeg hadde bestilt. Ville ikke be om oppgradering da jeg ville fått minibuss ;)
    Barna har hver sin rad og bilfreden er reddet. Absurd at en slik bil koster halvparten av minste kategori.

    20211213_124810.jpg
     
    Jeanette, Flymunda, Emma and 4 others like this.
  3. RagWib

    RagWib Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Utleiestasjon: Trondheim lufthavn Værnes, TRD
    Bil bestilt: Toyota RAV4, Ford Kuga el. (SFAR)
    Bil mottatt: Lexus NX300 (LFAR)

    Komfortabel bil til god pris fra Sixt forrige helg. Plassmessig virker det som at RAV4/Kuga ville ha bydd på mer plass, da bagasjerommet i denne ikke var all verdens. Kofferter kunne ikke stå på høykant, for da klarte ikke bakluken å gå igjen. Etter å ha spilt litt tetris fikk vi med oss bagasjen og tok plass i komfortable seter med rask setevarme.

    Merker at dette ikke er en helt ny bil, for autolysene er f.eks. av det enkle slaget, som dimmer helt ned i stedet for å kun blende ned motgående trafikk eller bilen foran. Da går det fortere å bruke spaken selv i stedet for å vente på at bilen skal tenke seg om. Infotainmentsystemet med bruk av en touchpad er også vanskelig å bruke i fart, så ble stopp på første bensinstasjon for å få gjort nødvendige justeringer.

    Brukte FastTrack denne gangen også, som anbefales om man reiser på et tidspunkt det er mange reisende. Eneste problemet er at det er ganske dårlig dekning i parkeringshuset på Værnes, så man ser litt ut som en tulling når man flyr rundt for å få dekning til å komme videre i prosessen hos Sixt.


    20211209_223517.jpg
     
    Flymunda, Emma, holmen and 1 other person like this.
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Utleiestasjon: Hamburg Reeperbahn
    Bil bestilt: BMW 530/540
    Bil mottatt: BMW M850 Coupe

    Dette må vel være en av tidenes oppgraderinger? Booket en helt vanlig sedan og endte opp med en M850. Beholder fri kilometer og null i egenandel, jævla synd at jeg bare skal ha den frem til mandag. :(

    Men jeg skal nok klare å fra på noen kilometer iløpet av helgen. Var ikke planen å kjøre så mye, men nå har jo forutsetningene forandret seg. :)
     
    MariusJS, RagWib, The_Dude and 10 others like this.
  5. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Utleiestasjon: Værnes
    Bil bestilt: Toyota Corolla Touring
    Bil mottatt: VW Tiguan - byttet til BMW X1 xDrive 25e

    Er ikke spesielt stor fan av Tiguan, så spurte om de hadde noe annet ledig og da ble det X1.
     
    Flymunda liker dette
  6. pengesluk

    pengesluk Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Hyre
    Sted: Oslo S
    Bil (bestilt/motatt): Volvo XC60 2021

    Alt fungerer topp som vanlig med Hyre, ettersom man velger spesifikk bil fra gang til gang. Liker svært godt at de har så mange XC60 som de har, men savner bonusprogram! Rask kjøretur for å levere litt ymse på egenhånd.

    Men, fikk plutselig et krav fra de fordi jeg ikke hadde ryddet bilen på 600 kroner. Dette var noen tomflasker fra tidligere som jeg ikke kan vedkjenne er fra meg, og heller ikke la merke til. Siden jeg ikke så de har jeg heller ikke dokumentasjon på egen påstand. Nå lurer jeg litt på hvordan jeg skal håndtere det videre, lurte litt på å kanskje bestride kravet hos kredittkortselskapet? Eller hva er best fremgangsmåte?
     
    Upsaker, mhandlykken and Flymunda like this.
  7. RagWib

    RagWib Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Utleiestasjon: Trondheim lufthavn Værnes, TRD
    Bil bestilt: BMW X5, Audi Q7 eller Volvo XC90 el. (XFAR)
    Bil mottatt: Volvo XC90 (XFAR)

    Stor og romslig bil, med trekkvillig dieselmotor og god 4x4 er perfekt for trønderske vinterveier. Gode lys, sete- og rattvarme bidrar også til god komfort for fører.

    Betjeningen var som vanlig veldig hyggelig hos Sixt.

    20211223_201259.jpg
     
    RoadKing, Upsaker and Flymunda like this.
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis.
    Status: President club.
    Stasjon: MIA
    Bil bestilt:Kategori K (Ford mustang con or similar)
    Bil mottatt: Ford mustang

    Hatt god erfaring med Avis i California og Hawaii, men på MIA var det en ganske annen historie.

    Å bruke app fungerer fint, og bilen sto på anvist plass. Kjekt å slippe å henvende seg i skranken. Fikk en kurrant hvit Ford Mustang, men sjekket appen for alternativer. Eneste alternativet var bilen som sto ved siden av - en Chevrolet Camaro convertible. I utgangspunktet et bedre valg, men denne var av eldre modell og så sliten ut, så beholdt mustangen. Viste seg å være et dårlig valg, da et eller annet i bilen laget en veldig irriterende ulyd som økte på jo høyere hastigheten var. Hørtes ut som den kom fra viftesystemet, men ikke godt å si. Etter 3 dager, var jeg lei av lyden og dro tilbake til Avis for å bytte. Det var lettere sagt enn gjort, og tok ikke mindre enn 2 TIMER med frem og tilbake og inkompetente folk før vi fikk en ny bil, som var oppskrapet og shabby. Orket ikke mer styr, så beholdt denne. Laget i det minste ikke noen lyd.

    Forøvrig var begge bilene dårlig rengjort både utenpå og inni. Fant masse søppel i hanskerom og sidedører på begge bilene, så de har tydeligvis ikke rutine for å sjekke/rydde disse stedene ved rengjøring av bilene.

    Ingen fordeler eller anerkjennelse av status.
     
    Flymunda and Maggie like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Florida i et nøtteskall. Service er ikke det de er sterkest på.
     
    Jeanette liker dette
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,131
    Likes mottatt:
    7,758
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: PC
    Utleiestasjon: Oslo S
    Bil bestilt: Toyota C-HR e.l. (mellomklasse, automatgir, klasse J)
    Bil mottatt: Toyota C-HR

    Ingen oppgradering. Ingen tilstede, så ringte til nummeret på automaten og etter litt tid kom jeg i kontakt med en fra Sverige som ikke klarte å hjelpe noe særlig.
    Etter litt kom en av de ansatte for å hente noe, så tenkte at det var bedre hjelp der.

    Han mente de ikke hadde noen andre biler tilgjengelig. Jeg svarte at jeg hadde nettsiden oppe på mobilen nå og kunne blant annet booke en Volvo XC90 m.fl. med henting om 5 minutter. Det ble avfeid og han sa at da måtte han kansellere nestemanns leie...

    Spurte retorisk "hva er vitsen med garantert oppgradering hvis den ikke er garantert og dere peker på manglende tilgjengelighet?", og da fikk jeg et sleivspark om at "I can't build you a car" og beskjed om at han mer enn gjerne kansellerte leien min her og nå hvis jeg ikke var fornøyd med bilen.

    Jeg ga opp og tok nøkkelen. Hertz sentralt og stasjonssjefen har fått en e-post med hendelsesforløpet og oppfordring om en gratis weekendleie og en ordentlig oppgradering ved neste leie, så får vi se om det forslaget får medhør.

    Jobbreise og trengte betydelig flere kilometer enn det Hyre gir en fornuftig pris på, dessverre

    Edit: liten presisering, var flere høyere klasser tilgjengelig, ikke bare en XC90. Hadde vært happy med alt innenfor garantert oppgradering, og klarer meg fint med en litt traust Toyota for en dagsleie.
     
    Last edited: 28. febr 2022
    Jeanette, Flymunda, Kalsnes and 3 others like this.
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis.
    Status: President club.
    Stasjon: MIA
    Bil bestilt:Kategori F ( Mazda CX-5 or similar)
    Bil mottatt: Kategori E Hyundai Santa Fe

    Veldig enkelt hente bil fra MIA da navnet står på en skjerm med hvor bilen står. Sjekket appen for evt oppgradering men det var ikke noe valg. Kikket bort på den lange køen og orket ikke ta bryet for å spørre om oppgradering. Bilen var god å kjøre og var godt rengjort. Funket til formålet sitt. En ukesleie til 2200 som gir 6000 eb poeng fra kampanjen er en meget god deal:)

    Tips til fylling før innlevering. Jeg tok av motorveien og fylte ca 10min før flyplassen til 3,49$ per gallon. Bensinstasjonen vegg i vegg med utleie var prisen 4,79$ per gallon.
     
    Jeanette, Flymunda, Upsaker and 2 others like this.
  12. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis.
    Status: President club.
    Stasjon: MIA bykontor.
    Bil bestilt: Kategori L Ford Expedition.
    Bil mottatt: Kategori L Ford Expedition.

    10 dagers leie fra et av bykontorene i Miami. Kjørte gjennom Florida på kryss og tvers. God service, fikk tildelt bilen jeg hadde bestilt. Ungene hadde hver sin seterad. God service, bilen var ny, ren og pen. Droppet spørsmål om evt oppgradering, følte jeg hadde fått stor nok bil allerede :)
     
    Flymunda and Upsaker like this.
  13. RagWib

    RagWib Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Utleiestasjon: Trondheim lufthavn Værnes, TRD
    Bil bestilt: Mercedes Benz A-Class Aut., BMW 1 Series, Audi A3 (CLAR)
    Bil mottatt: BMW X2 xDrive25e (FFAR)

    Snerten liten SUV (om man kan kalle den det), med mye kjøreglede. En bil som trives bedre i 90 enn 50 - 70, så viktig å holde et våkent øye med farten da man fort blir fartsblind i denne.
    Lett å finne en god kjørestilling, og enkelt å bruke infotainmentsystemet selv om det er en stund siden jeg har kjørt en BMW nå. Ikke all verdens til bagasje- og bakseteplass, så utsiden lyver nok litt i forhold til hva man kan forvente når man kommer seg inn. Foran er det uansett ikke noen plassproblem, så er man 2 stk er dette en veldig fin turbil.
    Setter også pris på at Sixt hadde satt bilen på prioritert parkering. Har ofte opplevd at bilene står lengre nede i feltet ved uthenting, så fint å finne den med en gang når man allerede var forsinket (pga. SAS og bakkemannskap på TRD, ikke Sixt).
    20220217_215653.jpg
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Har inntrykk av at amerikasyken har kommet hit til lands og, noen andre som opplever at leiebilprisene har steget?
     
  15. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    har ikke sjekket her til lands, men i Italia var det elleville priser. 40-50k for en medium sized for 21 dager.
     
    RoadKing liker dette
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ville priser på Mallorca også
     
    RoadKing liker dette
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Med en forflytning av sommerturistene mot det vestlige Middelhav skrus tommestokkene til; selv med mine gunstige rabatter kommer jeg ikke under 10k for en gruppe F i ti dager i påsken(!)
     
    RoadKing liker dette
  18. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Dyrt, men har sett verre, dessverre.
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Avis Dulles levering EWR 8 dagers leie til 4,2K på kampanjen med 6K Eb poeng i retur. Ikke så verst påskepriser. 7 seter bil.
     
    RoadKing liker dette
  20. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    upload_2022-3-8_21-0-53.png

    10dager i Juli, fra MXP(uten kode)
     

Del denne siden