Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: VY
    Status: Fullt opp med kreditt i VY appen
    Stasjon: Oslo Økern
    Bil bestilt: Tesla longerange Model 3
    Bil mottatt: Tesla longrange Model 3

    Prisene på Avis og Hertz for 15 dagers leie var ganske høye denne sommeren. Så kom jeg over turbil gjennom vybil. Prisen for 15 dagers leie av en longrange Tesla var lavere en Budget og en Polo! I tillegg var lading inkludert på samtlige Tesla sine ladestasjoner og bom i Norge inkludert. Man kan bruke turbil i hele Skandinavia og dette passet perfekt i København hvor det er gratis med offentlig parkering for elbiler. Et flott alternativ om prisen hos leiebilselskaper er høye.
     
    morradi, eventyrer, Are and 8 others like this.
  2. firsetttt

    firsetttt Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Last edited: 19. okt 2022
    Flymunda, Insomnia4u and holmen like this.
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: SIXT
    Status: Platinum
    Stasjon: FRA
    Bil bestilt: BMW M4
    Bil mottatt: BMW M4 Competition

    Salig kaos ved skrankane til Sixt ved flyplassen i Frankfurt. Til tross for 4 skrankar ledig hopa det seg fort opp når den eine forståsegpåaren etter den andre skulle hente ut bilar. I tillegg mykje styr med folk som hadde booka ekstra ditten og datten. At dei ansatte held ut i varme, støy og konstant nagging frå sutrerte kundar er meg ei gåte!

    Når turen kom til oss gjekk det rimelig kjapt. Einaste innsalget vi gjekk på var at vi forhåndsbetalte siste tanking slik at vi slapp å tenke på det ved innlevering. "Return the car as empty as possible" var det enkle rådet frå agenten.

    Bilen i seg sjøl var langt frå strøken, lista over ting som var på den var lang som eit vondt år, men det meste var ytterst kosmetisk så etter å ha tatt bilder og installert oss kom vi oss raskt avgårde. Sprek og tøst bil som vi fekk ratta rundt 750 km ila tre dager. Dette la seg på toppen av dei drøyt 50 000km den allereie hadde gjort på eit drøyt år. Antar den var moden for utskifting snart.

    Veldig smidig innlevering av bilen. Før vi hadde fått koffertane ut av bagasjerommet var den gjennomgått og kvittering motatt.

    20220819_161420.jpg
     
    Last edited: 30. aug 2022
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,646
    Likes mottatt:
    7,643
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Avis Preferred Plus
    Stasjon: Avis Victoria Park, Toronto (med levering på flyplassen)
    Bil bestilt: Hyundai Elantra(eller lignende)
    Bil mottatt: Ford Explorer

    Betalte 3000,- for en 6 dagers leie i Toronto - valgte en litt avsidesliggende lokasjon da de på flyplassen skulle har 8000,- for samme bil(billigste kategori tilgjengelig)

    Ble nesten bedt på mine knær om å ta Exploreren da de hadde fått beskjed fra ledelsen om at alle store biler skulle prioriteres inn til YYZ.

    Som familie på 4 fikk vi veldig mye mer plass enn vi opprinnelig hadde regnet med, eneste ulempen var at drivstoffbudsjettet steg ganske kraftig.


    Snapchat-1792566566.jpg
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,231
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Otto
    Status: Ingen
    Stasjon: Et parkeringshus i Bodø
    Bil bestilt: Elbil med lang rekkevidde
    Bil mottatt: Kia Niro

    Hadde vært nok med en elbil med kort rekkevidde, men bilen som var ledig var oppført med 12% batterikapasitet, så da ble det en litt større bil med lengre rekkevidde enn det som var nødvendig.
    Otto er et utrolig OK konsept. Last ned appen, legg inn kredittkort og logg på med bankid og man er i gang.
    Om jeg husker riktig betalte jeg 695kr for 24 timer. Ganske rimelig.
    Etter bestilling er det bare å låse opp bilen med appen, ta ut ladeledning og begynne å kjøre. Når leien er ferdig må man plugge inn bilen igjen på samme parkeringshus, låse og ta bilder gjennom appen for å vise at bilen er like hel. Dagen etterpå kommer det en kvittering.
     
  6. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg har en nesten 100 % identisk post i denne tråden fra nov 2019 etter at nøyaktig det samme skjedde med meg på ORD. Jeg hadde til og med bestilt samme bil fra Sixt og endte med en Velar fra Hertz. Det var begrenset hvor iherdige forsøk jeg gjorde, da det er litt vanskelig å argumentere mot vilkår som jeg formelt sett hadde blitt gjort kjent med da jeg bestilte bilen, men svaret fra Sixt både i Norge og USA var plent njet, så tror ikke du skal ha for store forhåpninger om at Sixt kommer til å dekke det mellomlegget. Å minne folk om at Sixt er ubrukelig i USA dersom man skal litt utenfor delstaten hvor man leier, er jo imidlertid lurt fra tid til annen.
     
    Henrik liker dette
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Avis Preferred Plus
    Stasjon: Førde
    Bil bestilt: Toyota Yaris (eller lignende)
    Bil mottatt: Audi A3 Hybrid

    Grei oppgradering for ein trip t/r Bergen. Som alltid effektivt ekspedert av gjengen i Førde!
     
    Maggie liker dette
  8. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: Gruppe H - Eksempel: Skoda Octavia
    Bil mottatt: Volvo V60 T8 (Gruppe H)

    Var vel teknisk sett ikke en oppgradering siden det er samme klasse, men bilen var pent motorisert og helt skadefri så ingen grunn til å be om noe annet.
     
    holmen and Maggie like this.
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: AGP
    Bilklasse bestilt: Mercedes V-klasse 8-seter
    Bil utlevert: Mercedes VITO, 9-seter.

    Spesielle forhold: Ble gledesstrålende forklart at vi (7 pax)/jeg var blitt "oppgradert". I ettertid ville jeg nok foretrukket V-klassen som har et personbilpreg og betydelig bedre komfort. VITO'en haddde riktignok kun 300km bak seg, men der stoppet gleden. Dette er den mest basic konfigurerte og undermotoriserte versjonen EVER! NAV?:Njet, USB-connection: Njet, Pålitelig Bluetooth: Never, DAB: Whats that?, Cruise-control: Forget it, Adekvat motorisering: Absolutt ikke,
    Denne versjonen er en ren kassevogn med motvillige stive seter (og fjærer) og er ikke verdig MB-stjerna!
     
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: BIO (Bilbao).
    Bilklasse bestilt: Volvo XC40, modell spesifisert.
    Bil utlevert: LYNK hybrid(Kinesisk Volvo-kloning).
    Spesielle forhold: Min andre Lynk-leie og er en grei nok bil med litt rimeligere fremtoning, gått 1,700km. Hadde forespurt oppgradering til XC60 eller XC90, dette var registrert og motvillig kunne de gå med på en XC90 dersom jeg var villig til å vente en times tid.... DET gadd jeg ikke, og Volvolookaliken ble med meg ut på svingete baskiske motorveier til San Sebastian. Uproblematisk innlevering og faktura stemte...
     
    holmen and Maggie like this.
  11. lokke

    lokke Medlem

    Innlegg:
    68
    Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: Ski
    Bilklasse bestilt: Stasjonsvogn
    Bil utlevert: Peugeot e208

    Forsikringsleie da bilen var på verksted, og de hadde tynt med biler så måtte velge mellom stor bil eller elbil. Bilen var uten særlig utstyr, men helt grei og fikk oss rundt de dagene vi hadde den.

    Fikk i etterkant mail av Hertz om at de hadde funnet en ‘skade’ på det ene speilet (verdens minste ripe, knapt nok synlig på bildene), men etter en kort telefon til skadeavdelingen foreslo de selv å frafalle kravet.
     
    Flymunda liker dette
  12. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Stasjon: FDE
    Bil bestilt: Mazda CX30 eller lignende
    Bil mottatt: Toyota Prius

    Tok ut denne på weekend-voucher. Trur dette må vere ein av dei kjipaste bilane eg har køyrt. Tam motor og direkte stygg å sjå på. Men den funka til transportbehova i helga.
     
    Flymunda, holmen and Maggie like this.
  13. RagWib

    RagWib Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold
    Utleiestasjon: TRD
    Bil bestilt: Volvo XC60 eller lignende
    Bil mottatt: Volvo XC60

    Første leieforhold med Hertz på en god stund, da de siste leieforholdene med Sixt gjorde det aktuelt å prøve noen andre.

    Stor og trygg bil, med gode lys. Litt tørst når man ble fristet til inspirerende kjøring, og som alle andre ladbare hybrider på TRD var heller ikke denne ladet opp. Eneste gangen jeg har mottatt en fulladet plug-in hybrid var en BMW X5 på OSL for 4 år siden så det er jo ikke noe man forventer men det hadde vært en hyggelig overraskelse likevel.

    Hertz var desidert billigst med tanke på biltype, og det var rask og effektiv ekspedisjon. Ingen ubehagelige overraskelser når kvitteringen kom heller (bortsett fra bomregningen, men det er ikke Hertz' feil).
     

    Attached Files:

    Flymunda and Maggie like this.
  14. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,275
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Utleiestasjon: AES
    Bil bestilt: Mazda CX30 eller lignende
    Bil mottatt: Volvo XC90

    Igjen meget fornøyd med Avis på Vigra. Har alltid fått overraskende og solide oppgraderinger her. Svært hyggelig betjening og rask utekspedering. Ekstrasjåfør inkludert uten spørsmål. Betalte ca 1600 kroner for tre dager.
     
    RagWib, Flymunda and Maggie like this.
  15. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Utleiestasjon: FAO
    Bil bestilt: Volvo V60 eller lignende
    Bil mottatt: Volvo V90 T8 Hybrid

    Hadde små forventningar men blei positivt overraska. Rask ekspedering via preferred express og ingen forsøk på salg av diverse tillegg. Fekk velge mellom BMW 4-Serie eller V90 og valgte den siste pga bagasje. Hyggelig betjening!
     
    Flymunda and Maggie like this.
  16. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: AGP/Malaga.
    Bilklasse bestilt: D1 VW T-ROC e.l. automat.
    Bil utlevert: LYNK plug-in hybrid(Kinesisk Volvo-kloning).
    Med 7,000 km bak seg fremsto bilen som ganske ny. Helt grei bil, kjører ganske pent. Plug-in batteriet var (som vanlig) HELT tomt ved utlevering, så lite ekstra rekkevidde å hente. Prøvde å lure meg til oppgradering til stasjonens eneste Maserati Levante, men mellomlegget ble for dramatisk. :D
     
    Flymunda and Maggie like this.
  17. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum (via SAS)
    Stasjon: Kalmar
    Bilklasse bestilt: A-klasse automat
    Bil utlevert: Passat GTE
    Tror ikke Kalmar er noen stor fly and drive destinasjon ut fra størrelsen på leiebilparkeringen, men Sixt stilte opp med en oppgradering. De ringte når jeg var gått ombord i flyet i Stockholm og sa at jeg kunne hente en konvolutt med nøkkelen i SAS-skranken. Når jeg kom frem var Sixt-mannen der. Kortet i profilen hadde løpt ut. Han var imidlertid tross for å ha måtte henge der en time super hyggelig.
     
    holmen liker dette
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Litt interessant observasjon; ifm siste leie fra AGP pådro jeg meg en parkeringsbot som gikk i glemmeboken. I dag kom det mail fra Hertz med tittel "Traffic Infraction".

    We are sorry to inform you that we have just received a notification for a traffic violation committed during your rental period with a vehicle with license plate XXXXLMJ.



    Infraction: "ORDENANZA MUNICIPAL CIRCULACIóN ESTACIONAR SIN TITULO HABILITANTE VALIDO EN ZONA DE ESTACIONAMIENTO REGULADO CON LIMITACION HORARIA."
    Sanctioning Body: DIPUTACION PROVINCIAL MALAGA
    Location: LAGASCA 0 ZONA DE ESTACIONAMIENTO REGULADO (MARBELLA,MALAGA)
    Tu número de contrato: XXXXXXXX
    File number: XXXXXX
    Date: 14-07-2022 18:40
    Do you want to use our payment gateway to pay your fine?
    Grupo Hertz offers you the possibility to pay this fine directly with up to 50% discount allowed by law through the online fine payment service. However, if you have not contracted the *Fines Cover service at the time of your rental, a commission for the use of the payment service is included.
    AMOUNT WITH DISCOUNT: 31.05€ (includes 20% commission for the use of the payment gateway. Available until 29-10-2022 08:50 Central European Time (CET)).
    AMOUNT WITHOUT DISCOUNT: 50€"

    I tillegg en direkte lenke til betaling, fikset på null komma null. Opplevde dette som smidig mulighet.
     
    October, Henrik and Flymunda like this.
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,761
    Bonuspoeng:
    183
    Effektivt og ryddig. Jeg ble en gang i 2019 plutselig trukket penger av Avis, en tilfeldig dag lenge etter sist leieforhold, uten noe som helst informasjon.

    Etter noen dager fra transaksjonen dukket opp på kortet, og uten noe mer kontekst, ringte jeg til Avis.
    Viste seg at jeg hadde fått en fartsbot eller to, og at de tok et gebyr for administrativt arbeid og for å sladre på meg. Fikk videre beskjed om at jeg skulle vente på å få noe i posten, og det har jeg gjort i 3 år nå - fremdeles ingenting.

    Sånn sett var det kanskje også å regne som en rabatt.
     
    tobeornot999 and holmen like this.
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Stasjon: Oslo,Ensjø
    Bil bestilt: Toyota Yaris, kategori C eller lignende.
    Bil mottatt: Hyundai Tucson 4X4 Pih kategori E

    Tok ut denne på gratis weekend-voucher opptjent etter tre ganger Avis leie Miami og DC. Flott oppgradering til en helg i Gøteborg. Tommel opp Avis, at man også kan få en flott oppgradering selv om det er gratis leie :)
     
    Spielhaug and Emma like this.

Del denne siden