Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: SIXT
    Status: Diamond
    Stasjon: Düsseldorf Airport
    Bil bestilt: Passat eller lignende
    Bil mottatt: Audi Q7

Kostnadsfri oppgradering, veldig god service fra Andreas i Düsseldorf.

RagWib, Flymunda and Kalsnes like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Status: Platinum
    Stasjon: Hell International
    Bil bestilt: Volvo XC60
    Bil mottatt: Volvo XC60

Jeg begynner å bli litt lei alle disse ekstra man får med Sixt. Sa at det var viktig at bilen hadde krok. Fikk til svar at alle bilene i denne gruppen (SUV) hadde krok), men likevel må jeg altså betale ekstra.
    I tillegg har de tydeligvis ikke nok konkurranse på TRD, så der er det konsekvent 100 km / dagen og påslag utover det.

Sist, men ikke minst, så har de nå begynt å sende ut kontraktskjema med skader osv, FØR man får tilgang til nøkkelen i skapet. Jeg vet at dette har vært gjort i gamle dager og, men jeg syns nå det er greit å se det. Sist jeg leide her fikk jeg skjemaet etter at jeg hadde hentet nøkkelen og kunne med selvsyn se at det stemte hva de skrev.

Felles for alle utleieselskaper, ikke bare på TRD, men OSL og iallefall, er at det er søkk mørkt og trangt i garasjen, så å se over bilen fordrer at man er slank, har med seg lykt og gud vet hva.

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,317
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Håpløst, opplever det også på SVG og BGO... Selv om BGO har litt bedre lys.

RoadKing liker dette
  4. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Stasjon: LHR
    Bil bestilt: Mercedes Benz E-Klasse
    Bil mottatt: Audi Q5

LHR på T2 er digg fordi de alltid har gitt gode oppgraderinger og man slipper å ta buss for og hente bil slik man må med Hertz og Avis. Denne gangen gikk imidlertid ikke alt på skinner. Mulig det bare er meg, men Audi Q5 er ikke premium sammenlignet med en E-Klasse!? Det er i alle fall ingen oppgradering. Jeg fikk imidlertid beskjed om at siden det var en SUV så var det oppgradering og det måtte jeg være fornøyd med.
    Ellers var bilen halvfull. Avtalen ble da at jeg skulle fylle opp sånn ca. og det som ble over halvfullt skulle jeg få refundert. Ikke skjønte jeg hvordan det skulle gå til, men greit. Leverte bilen 2/3 full og ganske riktig, ingen refusjon. Sendte mail og ba om refusjon. Får svar og blir bedt om legge frem kvittering på det som er etterfylt. Jaja, ikke verdens undergang, men skuff hos Sixt denne gangen.

5. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    775
    Bonuspoeng:
    93
    Stasjon: ALC
    Bil bestilt: Jeep Avenger (senere endret av de til Peugeot 2008)
    Bil mottatt: Jeep Avenger

Ingen oppgradering, de skyldte på at alle bilene var leid ut.
    Sa ifra i en spørreundersøkelse i etterkant at dette var dårlig behandling av Platinum kunder, og fikk da en personlig mail fra stasjonsjefen at neste gang jeg skulle leie så måtte jeg ta kontakt med han personlig så skulle han ordne oppgradering.

Spielhaug liker dette
  6. RagWib

RagWib Nytt Medlem

Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    13
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: Mercedes-Benz EQS SUV el. lignende (XFAE)
    Bil mottatt: Lotus Eletre (XFAE)

En veldig morsom bil å kjøre, og en bil som skiller seg ut og tiltrekker seg blikk og nysgjerrige mennesker. Bilen er stor (over 5 m) så det er god plass til folk og bagasje. Materialkvaliteten innvendig var også utrolig gjennomført med en blanding av skinn, alcantara og metall i detaljene. Knallgod rekkevidde og rask ladefart trekker også opp.

De eneste 2 tingene som ikke skriker premium med denne bilen er matrix-lysene som sliter med å blende opp og ned for møtende trafikk, og nøkkelen som slet med å koble seg til bilen og man fikk derfor ikke låst opp bilen med mindre bilen bestemte seg for det selv. Når dette ble påpekt ved innlevering fikk jeg beskjed om at de skulle bestille ny nøkkel da flere hadde kommentert det samme.

Uansett klarte ikke disse to tingene å ødelegge for en fin påskeferie med en knallgod bil.
    5000 EB-poeng og 2500 nivåpoeng skader heller ikke.
    20250411_183214.jpg

Last edited: 28. april 2025
  7. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    460
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Presidents circle
    Stasjon: Alicante Airport
    Bil bestilt: Billigste med automat
    Bil mottatt: Skoda Karoq 2.0 diesel automat.

Hertz skuffet ikke denne gangen heller. Fikk nærmest ny bil, og var også oppgradert (bestiller alltid billigste med automat og ser hva som skjer, når vi bare er to personer som uansett får plass i bilen). I tillegg var det helt perfekt, siden jeg eier en Skoda med helt lik betjening - deilig når man kommer fram sent på kvelden, å bare kunne sette seg rett inn og være godt kjent med hvordan alle bilens funksjoner funker!

Ved tilbakelevering skjedde noe jeg (heldigvis) ikke har opplevd før: innleveringsdama fant en skade på bilen, og vi hadde sjekket grundig ved henting så ingen tvil om at det hadde skjedd mens vi hadde bilen. Det var et skikkelig hakk i støtfanger på høyre side bak, noen hadde nok tatt god fart med døra si ved åpning... Vi har god reiseforsikring, men jeg så for meg en god del styr med dette likevel...

Dama gikk inn på padden sin for å notere ned skaden, leste litt, så på meg og smilte, mens hun sa "is OK, no problem". Jeg vet ikke hvorfor vi ikke ble belastet for dette, var det presidentstatusen? Uansett var det en veldig positiv opplevelse!:)

Lillegutt, Kalsnes, DJasko and 7 others like this.
  8. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: OK Mobility (gjennom rentalcars)
    Status: Ingen
    Stasjon: Barcelona Airport
    Bil bestilt: Peugeot 3008
    Bil mottatt: VW Taigo

Ved uthenting fikk vi beskjed om at eneste bil de hadde med automatgir var en Taigo, som var mindre enn den 3008 vi hadde bestilt. Vi kunne ta den, og søke om kompensasjon for ufrivillig nedgradering, velge en større modell med manuelt gir eller vente til de fikk inn en annen automat.

Vi ble enige om at vi kunne gjøre et forsøk med bagasjen og se om det gikk. Ved første øyekast så det dårlig ut for bagasjerommet var så grunt, men så oppdaget jeg at man kunne senke bunnen og da ble det forbausende god plass. Vi takket dermed ja til Taigoen, og kona klarte å forhandle inn gratis barnesete som kompensasjon - dette skulle kostet 120 euro.

Taigoen er splitter ny (3000 km kjørt totalt), og er moderne og fin bil med android car etc som gjør den velsig praktisk. Den er også sprek og morsom å kjøre. Jeg føler vi fikk en veldig god deal, og særlig med tanke på at vi betalte like over 3000kr for 17 dager.

9. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: Lax
    Pris: 7300 for 19 dager
    Bil bestilt: Rav4
    Bil mottatt: Chevrolet equinox

Lillegutt and The_Dude like this.
  10. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    3,151
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Avis
    Status: Preferred
    Stasjon: IAD
    Pris: 6500 for 13 dager
    Bil bestilt: Toyota Crown (G)
    Bil mottatt: Volvo XC60 B5 (H)

Litt nedtur å få en drittbil når jeg hadde bestilt noe mer interessant (for oss nordmenn). Hadde dårlig tid og orket ikke å stå i 34 grader og vente på papirarbeid.

DJasko and Lillegutt like this.
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,437
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Europcar via rentalcars
    Status: ingen
    Stasjon: Brussel midi togstasjon, leveres på BRU
    Pris: ca 4000kr inkl full forsikring for 8 dager
    Bil bestilt: MG5 elbil
    Bil mottatt: MG5 elbil

Merkelig nok var det noen tusenlapper billigere å hente bilen på togstasjonen vs flyplassen. Passet bra for jeg overnattet i sentrum Brussel.
    Ved henting fikk jeg valg om å heller ta en Audi ett eller annet 2 bensinbil. Takket nei til det for jeg hadde lyst å teste MG5. Problemet var at den bare hadde rukket å lade til litt over 60%. Svarte at så lenge jeg kan levere den med 60 eller mer så er det greit. Dette ble notert i kontrakten og alt OK.
    Tok video og bilder av bilen innvendig og utvendig, noe som viste seg å være lurt.
    Måtte betale 36 euro ekstra for å få lov å krysse landegrenser.

Elbil ladere begynner å dukke opp 'overalt', heldigvis, men mine foreldre bor i en slags blindflekk på kartet når det gjelder hurtigladere. Fant en 11kW stolpe med to uttak på det lokale kirketorget, som ble en grei løsning (pluss en fin gåtur på rett under en km).

Bilen er grei å kjøre, virker som den er sperret på 190km/t (testet på motorveien i Tyskland), oppfører seg fint i normale hastigheter.
    Kjørte nesten 1400km og det gikk knirkefritt.

Leverte bilen på flyplassen BRU i dag og der sto mottakskaren klar med lommelykt. Har klarte å finne en liten skrape som du kun ser når du skinner på den med lommelykt, klarte ikke kjenne skrapen engang når jeg forsiktig dro neglen over den.
    Så da gjør jeg som jeg pleier og begynner å finne frem video og bilder. Så spurte fyren 'har du video!?' Svarte ja, og viste oversikten med småbilder før jeg begynte å lete etter et spesifikt bilde. Han begynte å snakke med en kollega på Fransk der jeg hørte video bli nevnt et par ganger og så måtte jeg plutselig skrive under på at bilen ble levert tilbake uten nye skader.
    Oppleves som meget useriøst. Om jeg får et evalueringsskjema tilsendt skal jeg svare tydelig om hva jeg mener om dette. Tenk om jeg ikke hadde tatt bilder?

Last edited: 30. juli 2025
    Cumulus, stekus, Lillegutt and 8 others like this.
  12. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Hertz
    Status: President eller hva det nå heter
    Stasjon: LHR
    Pris: 2500 kroner for en uke
    Bil bestilt: Toyota BZ4X
    Bil mottatt: Tilsvarende bil i Lexusutgave

Ble anklaget for å ha mistet hjemmeladekabelen. Var kun en kabel med bilen da vi mottok den og ikke visste vi at det skulle være to. Uansett, ble fakturert 492 pund, eller vel 6000 kroner. Protesterte KRAFTIG på dette og ble lovet at ledelsen på stasjonen skulle ta kontakt. Jeg nektet å signere inn bilen all den tid jeg ikke ville vedkjenne meg å ha gjort noe jeg ikke hadde gjort. Hørte aldri noe fra Hertz, selv etter en rekke telefoner og eposter, og kjørte derfor reklamasjon gjennom MC som retter å sett over saken refunderte og trakk pengene tilbake fra Hertz. De fikk 60 dager på å svare MC, noe de aldri gjorde.

Nå, et år etter kommer det brev i posten med kravet på 492 pund samt diverse trusler. Blant annet at jeg kan risikere å ikke få leie hos Hertz i fremtiden og at det ville påløpe gebyrer hvis saken måtte sendes inkasso.

Ut fra forbrukerlovgivningen i UK tror jeg Hertz har en tynn sak. For eks. er det påkrevd at ting som kan få større konsekvenser for leietakeren må fremheves og kan ikke "gjemmes" i vilkårene. Fascinerende nok opplyser de om at hybridbiler skal ha en ladekabel, mens det ikke står noe som helst om el-biler og ergo opprettholder ikke Hertz forbrukeransvaret sitt.

Kan trygt si at dette var en dårlig erfaring med Hertz. Gikk rett tilbake til Sixt og har hatt mange smertefrie leier der i etterkant. Snakket med Sixt på MUC og de hadde hatt mange Hertz kunder hvor flyet var forsinket og Hertz bare gikk hjem. Ser man på reviewene av både MUC og LHR ser man at de har MYE å gå på. Det er mange tilfeller av boarderline svindel. Hertz har jo tapt milliarder på el-bil satsingen sin. Viser seg at folk, spesielt i USA, ikke vil ha elbiler når de skal ha leiebil (bortsett fra hardcore elbilfans). Kanskje dette er konsekvensen. Elendig kunderservice og at man forsøker å få lønnsomhet der man kan.

Cumulus, Lillegutt, Spielhaug and 4 others like this.
  13. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: PMI Palma
    Pris: 200 Euro for 7 dager (avbestilte uken før da jeg hadde 350 Euro på samme bil)
    Bil bestilt: VW T-Cross (E)
    Bil mottatt: Ford Focus stv (H3)

Lite premium følelse her, ingen egen kø på henting og forsøk oppsalg 2 klasser (we can only give you one group upgrade for free) jada, takket nei til den.

Men det som var mest interessant var en skade på nøkkelhull som jeg ikke så selv, visstnok forsøk på innbrudd. Den så jeg ikke på mine bilder, da det lå et plastlokk over og jeg sjekket ikke dette. Så fikk en 300 Euro ekstraregning på den. Deilig med egenandelsforsikring sommmm refunderte beløp på et par dager.

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: cartrawler (Finn.no reise)
    Status: N/A
    Stasjon: Fredrikstad
    Pris: 11.194 for 16 dager
    Bil bestilt: VW ID4 el.l.
    Bil mottatt: Volvo EX90

Vi skal på tur med svigers, og svigerfar liker ikke å fly.
    Så da blir det leiebil. For en så lang periode viser det seg at de tradisjonelle selskapene ikke har gode priser, det lå stort sett og vaket under 30000 for en type ID4.

Snaut to måneder før avreise booket vi bil på finn for 15059 og sa oss fornøyd med det.

Fruen lekte med telefonen og finn 5 dager før vi skulle hente bilen, da kom samme bil opp til 11194, med 48 timers avbestillingsfrist var valget enkelt. Jeg avbestilte, hun bestilte.

Så opprant dagen og fruen får en tlf fra Sixt, om vi kunne være så snill og hente bilen litt tidligere (vi skulle hente kl 16).
    Fruen kunne fortelle at det ble sagt vi hadde fått oppgradering, mente det ble sagt noe om CX80.

Supert, tenkte jeg, for jeg hadde vært på dem og spurt om å få lagt inn mitt Sixt Platinum medlemsskap, og det fikk jeg ikke på bestilinger gjennom Cartrawler. Søkte nettet og fant ut at CX80 måtte være den SUV’n til Mazda. Strålende fornøyd med det, mye plass og ikke el (el er greit, men på langtur og med alskens problemer med ladestasjoner…)

Vi ankommer stasjonen standsmessig på Harley’n og der står det en flunka ny Volvo EX90… Er det mulig, tenker jeg.

Visst var det mulig, frua har normalt god hørsel, men her hadde hun hørt feil.

Stasjonen hadde leid ut rubb og stubb. Denne bilen var det de satt igjen med.

Jeg får ofte oppgradering, men ikke noe i nærheten sv dette, for drøyt 2 uker! Til den prisen! Burde spilt lotto, jeg vet…

Den unge mannen på stasjonen var forøvrig triveligheten selv, ga oss kurs i å bruke panelet på bilen og.

Leien er med fri kilometer men Sixt la på 880 for ekstra sjåfør.

Avbestillingsprosedyren på cartrawler var grei nok. Skulle få tilbake pengene etter 3-5 virkedager. Det har jeg ikke fått, kun bekreftelse. blir purring på mandag tenker jeg. Heldigvis betalt med MC, så pengene kommer.

Ulempen med bestillingen er selvsagt å få hentet bilen. Fredrikstad er ikke verdens navle og Sixt Fredrikstad ligger ikke midt i byen. Men for oss som uansett skulle til Halden var det greit.

Moralen må være at for leie over lengre tid, så kan det lønne seg å ha is i magen, og leie på finn.no litt utenfor storbyen. Vi søkte på Halden.

Svigers er kjempefornøyd, så nå er det bare å legge i vei :)
    IMG_7665.jpeg

Last edited: 16. aug 2025
    Cumulus, Upsaker, RagWib and 11 others like this.
  15. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,403
    Bonuspoeng:
    93
    Status: President´s Circle
    Stasjon: Alicante Airport Elche (ALC)
    Pris: 370 EUR for 10 dager + 150 EUR i oppgradering
    Bil bestilt: Polestar 2
    Bil mottatt: Polestar 2, men valgte å oppgraderte til Renault Espace

Etter de dårlige erfaringene med ALC Avis i fjor fikk Hertz seg et forsøk i år. Fikk registrert gratis ekstra sjåfør, men det var ingen gratis oppgradering å hente. Var likevel storfornøyd med Renault Espace som en familiebil med god bagasjeplass. Hadde gjort et ganske god deal med Polestar i utgangspunktet, så prismessig var det ikke så verst å oppgradere. Bilen hadde gått 2000 km, så det kan vel klassifiseres som ny bil?

Lærdom: i fjor måtte jeg ut til garasjeanlegget for å hente bilnøkkel hos Avis. Gikk på autopilot der i år også, da Hertz sine biler er i samme etasje. Men, nøkkelutleveringen til Hertz er i ankomsthallen, så det ble litt ekstra trim på meg med en tur/retur for mye.

Edit: korrekt mengde poeng kom på konto 11 dager etter avsluttet leie.

Last edited: 22. aug 2025
  16. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,389
    Bonuspoeng:
    183
    Status: President´s Circle
    Stasjon: Milano Malpensa -> Milano Stazione Centrale
    Pris: 338 EUR for 5 dager
    Bil bestilt: Polestar 2
    Bil mottatt: Jeep Avenger electric

Ingen status å få når jeg hadde bestilt via SAS, og makan til ineffektivitet i innsjekkingsskranken. Betjente 5 personer på 35 minutt. Da blir man litt utålmodig med 3 unger på slep!
    Bilen var flette ny med 18(?) km på telleren, men noe irriterende at den klagte hver gang man gikk 3 km/t over fartsgrensa. Ellers grei bil, med litt for lite bagasjerom for en familie på 5. Oppgitt rekkevidde på 400km ble til 330 med 100% batteri, som igjen ble til ca 230 effektive i 38 graders varme. Ikke optimalt med 980 km tilbakelagt
    Opprinnelig kontor nær Porta Genova var stengt når vi ankom, og ingen instruksjoner om hva man da skulle gjøre. Vi endte opp med å kjøre til Centrale der de var velvilligheten selv og ingen tillegg for å levere der.
    1500 bonuspoeng og 750 nivåpoeng på konto innen 2 uker.

17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nye EU-krav så alle nye biler har ett sånt system.. De fleste gjør det ganske lett å skru av, men det må skrues av ved hver nye kjøretur. Irriterende!

Kalsnes, RoadKing and Spielhaug like this.
  18. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,512
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Guerin
    Status: Ingen
    Stasjon: Faro Flyplass
    Pris: 6500 NOK for 6 dager
    Bil bestilt: BMW 3 Series Estate eller liknende
    Bil mottatt: MB C-klasse 300De Hybrid

Ok utlevering på flypllass med delvis sjølvbetjening og delvis betjent. Litt skuffings å få ein MB som hadde gått 50 000km med striper over heile fjøla når det stod "lassevis" med strøkne BMW 3-seriar rundt på parkeringsplassen, men gadd ikkje ta den kampen.

Fekk dokumentert eit par skader som ikkje låg inne i rapporten før avreise. Positivt å hente bilen utandørs i godt lys. Problemfritt å køyre rundt i, og ved levering tok sjekken 2 min og så var alt good to go.

19. Cumulus

Cumulus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: avis (gjennom sas.no)
    Status: PC (ble etterregistrert)
    Stasjon: Berlin flyplass
    Pris: 1589 for 4 dager
    Bil bestilt: Seat Ateca eller liknende
    Bil mottatt: Volvo XC90 T8 Plug-in hybrid

Rakk ikke få ferdig status match fra dnb saga før jeg booket, men fikk velsig god hjelp av avis kundeservice i Norge da jeg ringte dem. Fikk en epost jeg måtte svare på med bevis på DNB Saga og SAS EB status, så ordnet han statusmatchen. Han sendte også epost til utleiestasjonen og informerte om status, ba om gratis ekstra sjåfør, og ba dem om å finne en fin oppgradering til meg

Ganske effektiv uthenting, var et par foran I kø men min tur etter 5-10 min. Kjempefornøyd med bilen, veldig god å kjøre og med utrolig bra Dashboard, info-skjerm etc. Velsig oversiktlig 360-kamera også.

Ved innlevering tok det litt tid, og hun som sjekket bilen foran oss var skikkelig pirkete og markerte med tusj alle små riper og skrammer hun fant. Men når det kom til vår bil viste det seg at hun ikke jobbet med avis, men måtte hente en annen. Hun som kom i stedet var velsig hyggelig og brukte bare et par minutter på å gå over innvendig og utvendig før alt var i orden.

Alt i alt en meget god opplevelse, håper de neste leiene er i samme kaliber.

Leien skal gi 3000 bonuspoeng og 1500 nivåpoeng, men har ikke fått noe ennå (2 dager siden levering)

RagWib, Lillegutt, livinspeed and 3 others like this.
  20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt (gjennom sas.no)
    Status: Platinum (usikker på om det var ordentlig registrert - profilen var ikke knyttet opp da jeg hentet og måtte ha adresse, og skulle "slå sammen" profilene)
    Stasjon: Haugesund lufthavn
    Pris: 3234 for 4 dager
    Bil bestilt: Skoda Enyaq eller liknende (SFAE)
    Bil mottatt: Toyota bZ4X (FFAE)

Usikker på om dette egentlig var en oppgradering i opplevd kvalitet. OK infotainment helt til du setter i revers og ryggekamera kommer på, da ser det ut som de fant et webkamera fra 2005 på restlageret.

Fikk gratis teambuilding-øvelse på denne jobbreisen med å finne ut hvordan man slår av ganske mye pipelyd når speedometeret viser 51 km/t i 50-sonen, eller pipelyd når det ble ny fartsgrense, men det gikk til slutt. Måtte imidlertid fikse innstillingene hver eneste gang, men det er ikke Sixt sin feil.

Derimot er det Sixts feil med feil informasjon. Spurte ved utlevering hvordan det var med opplading, og fikk beskjed at så lenge jeg leverte den tilbake med over 70%, så ble det ikke noe ekstra å betale. Kom jeg under 70% ble det et gebyr for oppladning. Fair enough. Fikk utlevert med 92%. Leverte tilbake med 78%, men fikk allikevel ekstraregning i ettertid, og forsøk på å avklare dette med Sixt på e-post var som å prate med en vegg. "Beklager at du misforstod og vi må bare følge reglene våre", selv om jeg eksplisitt spurte og fikk et ganske tydelig svar.

Både bil og Sixt HAU var middelmådig, men akseptabelt.

Del denne siden