Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,508
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: SIXT
    Status: Diamond
    Stasjon: Düsseldorf Airport
    Bil bestilt: Passat eller lignende
    Bil mottatt: Audi Q7

Kostnadsfri oppgradering, veldig god service fra Andreas i Düsseldorf.

Flymunda and Kalsnes like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,450
    Bonuspoeng:
    293
    Status: Platinum
    Stasjon: Hell International
    Bil bestilt: Volvo XC60
    Bil mottatt: Volvo XC60

Jeg begynner å bli litt lei alle disse ekstra man får med Sixt. Sa at det var viktig at bilen hadde krok. Fikk til svar at alle bilene i denne gruppen (SUV) hadde krok), men likevel må jeg altså betale ekstra.
    I tillegg har de tydeligvis ikke nok konkurranse på TRD, så der er det konsekvent 100 km / dagen og påslag utover det.

Sist, men ikke minst, så har de nå begynt å sende ut kontraktskjema med skader osv, FØR man får tilgang til nøkkelen i skapet. Jeg vet at dette har vært gjort i gamle dager og, men jeg syns nå det er greit å se det. Sist jeg leide her fikk jeg skjemaet etter at jeg hadde hentet nøkkelen og kunne med selvsyn se at det stemte hva de skrev.

Felles for alle utleieselskaper, ikke bare på TRD, men OSL og iallefall, er at det er søkk mørkt og trangt i garasjen, så å se over bilen fordrer at man er slank, har med seg lykt og gud vet hva.

Flymunda, watchaddicted and DJasko like this.
  3. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    508
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig. Håpløst, opplever det også på SVG og BGO... Selv om BGO har litt bedre lys.

RoadKing liker dette
  4. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,042
    Bonuspoeng:
    113
    Stasjon: LHR
    Bil bestilt: Mercedes Benz E-Klasse
    Bil mottatt: Audi Q5

LHR på T2 er digg fordi de alltid har gitt gode oppgraderinger og man slipper å ta buss for og hente bil slik man må med Hertz og Avis. Denne gangen gikk imidlertid ikke alt på skinner. Mulig det bare er meg, men Audi Q5 er ikke premium sammenlignet med en E-Klasse!? Det er i alle fall ingen oppgradering. Jeg fikk imidlertid beskjed om at siden det var en SUV så var det oppgradering og det måtte jeg være fornøyd med.
    Ellers var bilen halvfull. Avtalen ble da at jeg skulle fylle opp sånn ca. og det som ble over halvfullt skulle jeg få refundert. Ikke skjønte jeg hvordan det skulle gå til, men greit. Leverte bilen 2/3 full og ganske riktig, ingen refusjon. Sendte mail og ba om refusjon. Får svar og blir bedt om legge frem kvittering på det som er etterfylt. Jaja, ikke verdens undergang, men skuff hos Sixt denne gangen.

Preference and Flymunda like this.
  5. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Stasjon: ALC
    Bil bestilt: Jeep Avenger (senere endret av de til Peugeot 2008)
    Bil mottatt: Jeep Avenger

Ingen oppgradering, de skyldte på at alle bilene var leid ut.
    Sa ifra i en spørreundersøkelse i etterkant at dette var dårlig behandling av Platinum kunder, og fikk da en personlig mail fra stasjonsjefen at neste gang jeg skulle leie så måtte jeg ta kontakt med han personlig så skulle han ordne oppgradering.

Del denne siden