Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,588
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Circle
    Stasjon: AGP/Malaga
    Pris: 7 dager €426.-
    Bil bestilt: Gruppe N, Peugout 5008 (5+2)
    Bil mottatt: Peugout 5008

Komplett utsolgt på AGP (som vanlig) rundt nyttårshelgen, og nesten tomt for biler i garasjen. Ingen oppgraderingsmulighet annet enn til en meget sliten VW Transporter med 128K. Fikk en godt vedlikeholdt bil, dog med 65k tilbakelagte kilometer (2024-modell). Foreløpig greitt, men vininnkjøpene vil tøye bagasjeromskapasiteten...

2. twt2

twt2 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebilselskap: Sixt/CarTrawler
    Stasjon: TOS
    Pris: 3 dager 3350,-
    Bil bestilt: Premium Mercedes EQE
    Bil mottatt: Måtte betale 2600,- ekstra for å få ut en Ford Explorer (!)

I desember bestilte jeg leiebil via CarTrawler, fikk bekreftelse to dager senere på at alt var i orden, pengene var allerede trukket fra kortet. Ettersom jeg er nysgjerrig på Mercedes elbil privat, var det et godt treff å få leid en slik for noen dager til å kjøre rundt på nordlysjakt.

Ny bekreftelse/påminnelse kom fra CarTrawler to dager før avreise og jeg tenkte at alt var i orden. Flyturen opp gikk fint og uten forsinkelser, kom frem til skranken ca 15-30 minutter etter oppgitt tid ved booking (la inn 10:00, var der 10:15-10:30)

Overraskelsen var stor da representanten for Sixt forteller at denne bilen aldri har blitt bekreftet og at de ikke hadde noen biler tilgjengelig. Jeg ble noe oppjaget men klarte å holde det meste inni meg da det tross alt ikke var noe agenten der oppe kunne noe for. Etter mye om og men fikk de likevel fikset en bil som akkurat var innlevert, om vi kunne akseptere en kattevask så ble det i det minste bil på oss.

Forsøkte å ringe CarTrawler men kom ikke gjennom, endte opp med å skrive en noe vredesfull epost med forklaring på hva jeg hadde vært gjennom og forventet minimum full refusjon og muligens et plaster på såret i tillegg.

Jeg er derfor mer enn overrasket over at denne eposten nå dumper inn - skal jeg virkelig bli sittende som en løk uten noe som helst rettigheter og akseptere dette?

"Tusen takk for din korrespondanse.

Jeg beklager veldig at du ikke kunne få bilen du bestilte, da jeg forstår hvor viktig bilen er for reisen din og din frustrasjon angående denne saken.

Takk for at du la til rutenummer i bestillingen slik at billeverandøren kan spore flygning i tilfelle forsinkelser.

Det anbefales alltid å hente bilen etter at flygning ankommer, innen omtrent 50 til 60 minutter, slik at du har nok tid til å komme deg til utleieskranken og ha bilen tilgjengelig.

Jeg forstår frustrasjonen din over at bilen ikke lenger var tilgjengelig da du ankom utleieskranken. Ut fra detaljene om flygning din som du ga oss, kan jeg imidlertid se at det ikke ville vært mulig for deg å ankomme utleieskranken til tiden som er angitt på kupong din, ettersom flygning ville ha ankommet klokken 10:30 fredag 9. januar 2026, og den opprinnelige hentetiden var klokken 10:00 samme dag.

Selv om vi gjør vårt ytterste for å imøtekomme endrede hentetider, kan det hende at bilutleiefirmaet ikke er i stand til å holde kjøretøyet for deg etter at hentetiden er over, eller holde utleieskranken åpen.

Skranken forbereder en bil, rengjør den osv. for å gjøre den klar, og dette koster selvfølgelig skranken, så hvis kunden ikke møter opp til avtalt tid uten å informere, har skranken rett til å ikke frigi bilen. De kan derfor tilby noen unntak for å frigi bilen, men vi kan ikke forhandle om det, og vi kan heller ikke garantere bilens tilgjengelighet.

Jeg skulle ønske du kunne ha kontaktet oss tidligere før hentetidspunktet, slik at jeg kunne avbestille eller endre bestillingen for deg, men siden vi er etter hentetidspunktet nå, kan ikke avbestillingen gjøres i mellomtiden i henhold til avbestillingsvilkår.

Du finner no show retningslinjer festet til bestilling.
    Vi kan dessverre ikke tilby refusjon ved denne anledningen.

Jeg forstår at det ikke er en god situasjon å betale for en bil du ikke har fått, men vi har ikke noe ansvar for denne retningslinjer Til syvende og sist er vi alle kunder, og vi har håndtert slike situasjoner før.

Jeg beklager at vi ikke kan gi deg den løsningen du håpet på ved denne anledningen. Vær så snill og aksepter mine unnskyldninger for at jeg ikke kunne hjelpe deg videre."

3. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det der er et autogenerert AI svar, så hadde nok prøvd å komme i kontakt med noen ekte personer.

livinspeed, Nordlands and twt2 like this.
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,973
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Diamond (SAS Eurobonus)
    Stasjon: MUC
    Pris: 5 dager €535.-
    Bil bestilt: GWSR, BMW M340 Touring eller tilsvarende
    Bil mottatt: BMW M340

Litt kø ved henting, fikk kølapp fra automat, tilsynelatende ingen prioritet. Virket som noen andre hoppet rett til toppen av køen. Når jeg kom til desk sa imidlertid agent at jeg skulle gått til "Diamond desk", men klarte verken før eller etter finne noe skilt som viser hvor det er? Uansett ganske problemfritt å få ut bil, kun et tilbud om oppgradering mot betaling jeg avslo, så fikk jeg ny lapp med kode for å hente ut nøkkel fra skap i parkeringsgarasjen.

Strøken bil, kun kjørt 2500 km. Dessverre var det minusgrader og noe sørpeføre hele veien til Bad Gastein, og på retur var det mye trafikk og en del kø så fikk ikke testet noe særlig høy fart på Autobahn. Maks 140 noen korte perioder og snitt sikkert under 100. Forbruk ble da ganske snilt, 0,7 på mila.

Uansett var det en god bil å kjøre, så fornøyd med valget. Savnet bare varmetrådene i frontruten fra min bil. Som alltid effektiv retur på MUC, sluttregning som forventet.

upload_2026-1-26_23-55-41.png

livinspeed, Flymunda and Maggie like this.
  5. RagWib

RagWib Nytt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    13
    Status: Platinum
    Stasjon: Værnes
    Bil booket: LFAE Audi Q6
    Bil utlevert: XFAE Volvo EX90

Komfortabel vinterbil med gode lys og sikre kjøreegenskaper. Romslig bagasjerom og baksete gjorde alle fornøyde. 20260119_204855.jpg

Flymunda, Lillegutt and Kalsnes like this.
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,851
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Platinum
    Stasjon: BGO
    Lengde: 2 dager
    Bil booket: ID.3
    Bil utlevert: EX30

Benyttet meg av EBD fordel same day change og ankom 5 timer før. Var null stress å hente ut bilen da. Herremannen i skranken påstod jeg fikk en upgrade, men jeg vil ikke påstå det. Var uansett ikke noe stress da jeg kun skulle kjøre rundt i byen. Da passer en liten bil greit.

Levering var heller ikke noe stress. Alles gut.

20260202_190501.jpg 20260202_190508.jpg

Flymunda, Lillegutt, Kalsnes and 2 others like this.

Del denne siden