Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. EB

EB Forum Kaptein

Likes mottatt:
    435
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred
    Sted: Ålesund, Vigra
    Bilklasse bestilt: Golf
    Oppgradert: Ja:) Volvo S60 - et absolutt hyggelig bekjentskap.

Norfindir liker dette
  2. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: DCA, Reagan
    Bilklasse bestilt: Midsize
    Bil tildelt: Chevy Tahoe LTZ, nye versjonen. Må ærlig talt innrømme at jeg har fallt litt for de nye Chevy/GMC store SUV.

Virker veldig bra bygd og er loaded med utstyr

Poul and PettR like this.
  3. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Linken du skrev funker ikke, og jeg finner ingen info om de 1000 poengene. Har du en annen kilde?

4. PettR

PettR パイロット

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
  5. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Her virker det ikke som det er en midlertidlig kampanje, men at 1000 poeng er standard.

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry, sånn går det når en gammel kæill skal skrive nettsider manuelt, da glemmer man worldwideweb: http://www.avisworld.com/eurobonus

Det virker permanent, står ikke noe om at det er kampanje eller tidsbegrenset, men poengene poster hos meg som 2 x 500 hver gang likevel. Funker jo ikke på vår corporate booking side, så jeg må kjøre det via denne linken for å gå 1000 poeng. Det er vel forsøk på Avis å drive salget til direkte kanaler så langt som mulig, antar mitt reisebyrå på jobben skal ha sin andel også. Siden jeg kjører refusjon så booker jeg likevel der jeg får mest poeng, så Avis er happy og jeg er happy.

tommy777 liker dette
  7. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Amsterdam
    Bilklasse bestilt: PDAR
    Bil utlevert: PFMR (tror jeg)

Ja dette gikk vel litt halveis da. Ble kraftig forsinket på morran og det er jo sjeldent bra på travle bilutleiestasjoner. Det var ingen BMW 5-serie (AUT+NAV) inne da og jeg ble tilbudt Mercedes E-klasse med samme utstyr. Takket nei da jeg ikke er en gammel mann med hatt. Enda. Så ble det tilbudt om Audi A5 med NAV uten AUT, men det har jeg kjørt en del før og ville prøve noe annet. Endte opp med en strøken XC60 med AUT+NAV og fin-fin T5 motor med 245 hk. For en nordmann som er vant med å kjøre kastrerte biler hjemme på berget var jo dette ikke så gærnt likevel, selv om jeg summa summarum tror det var en downgrade i forhold til Sixt sine sider (men hjemme koster jo denne mer enn en 5-serie).

Bilen hadde knappt 5K på seg og gikk som en klokke nedover, bortsatt fra mye bråk ved 150 km/t. Så var det jo mange skilt med fotobokser, så er litt spent på om det kommer hilsen i posten.

Dette koster da ca det samme som en dag med Golf fra OSL, 130 Euro. NB! Det var ingen forsikring ble jeg fortalt (etter jeg spurte) så 35 Euro tillegg der. Greit å ha, for på kvitteringen stod det Car Consumer Price: 54185 Euro.

8. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @view Enig i at det var en solid downgrade

9. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,574
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preffered
    Sted: Bergen lufthavn Flesland
    Bilklasse bestilt: Hyunday Ix35 el.lig
    Bil tildelt: Hyunday Ix35 2,0Crdi 4WD, diesel.
    Leiekostnad 960,- for ett døgn, ubegrenset KM.

Bilen føles som en "billig bil" noe det også er. Lett kjørt, motor trekker dårlig på lave turtall, det er litt slik at den plutselig sier nok er nok.
    Middels til dårlig stereoanlegg, gode seter, manglende armlene i midten og rattet var glatt. OK bil, men ikke mer.
    (Dette var nedtur i forhold til Q5èn jeg fikk tildelt sist).

Last edited: 17. okt 2014
  10. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Sixt
    Sted: Stavanger Lufthavn
    Bil bestilt: "VW Polo eller tilsvarende"
    Bil tildelt: VW Golf diesel

Det ble en upgrade, men med tanke på så kjipt oppsatt som denne Golfen var (den hadde absolutt intet utstyr utover det VW tilbyr i basismodell - og det sier ikke lite!) så kunne de like gjerne latt være. Veldig uvant å få en så dårlig utstyrt bil fra Sixt, da de etter min erfaring har gjennomgående mer utstyr i bilene sine enn f.eks. Hertz i Norge. Ellers var bilen helt slik som Golf opplevdes forrige gang - helt ok, verken mer eller mindre, men også temmelig kjedelig.

11. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Sted: Bergen Lufthavn
    Bil bestilt: "VW Golf eller tilsvarende"
    Bil tildelt: Volvo V40 1,6D

Upgrade nært sagt som vanlig på BGO, og V40 skuffer ikke. Behagelig (ikke like stump i std-utgave som i XC-utgave) samtidig som den kjører bra og dels inspirert, gir et solid kvalitetsinntrykk og har brukbare plassforhold (5 voksne mannfolk satt noe trangt, men det gikk fint).

SASlovah4evah liker dette
  12. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Status: Diamond
    Sted: Seatac
    Bil bestilt: BMW X5 eller lignende
    Bil tildelt: Mercedes ML350

Ikke alle vil være enig, men for en som ikke digger Mercedes, var dette en downgrade. Lat konebil, identisk med bilen vi var kjempeglade for å bli kvitt i fjor

SASDC8 liker dette
  13. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Budget (gjennom rentalcars.com)
    Status: Ingen
    Stasjon: Amsterdam
    Bilklasse bestilt: Opel Astra eller liknende
    Bil utlevert: Audi A4 sedan

Valgte å oppgradere bilen da jeg fikk tilbud om Renault Clio (er vel pokker ikke "Astra eller lignende"). €30 ekstra var helt ok for en mye bedre bil. Fin å kjøre, sterk motor, støysvak og komfortabel.

14. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Stasjon: Stavanger Lufthavn Sola
    Bilklasse bestilt: VW Golf eller tilsvarende
    Bil utlevert: Kia Cee'd

Fikk valget mellom Golf og Cee'd da jeg kom frem (ingen oppgradering mao), og etter forrige erfaring med Golf hos Sixt på Sola så var valget særdeles enkelt. Cee'd er Hyundai i30's (som Tommy777 slaktet tidligere i denne tråden) friskere søstermodell, og der Hyundaien bare er en koreansk Golf/Auris så stiller Cee'd med friskere design og ikke minst mye friskere kjøreegenskaper. Litt mange knapper på rattet trekker noe ned, men når både utstyrsnivå og kjøreopplevelse er såpass positivt, så er totalinntrykket helt klart godkjent.

Last edited: 04. nov 2014
    tommy777 and Kjakan like this.
  15. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Hertz
    Status: FiveStar
    Stasjon: Stavanger Lufthavn Sola
    Bilklasse bestilt: "Gr B - Peugeot 208 eller tilsvarende"
    Bil utlevert: Skoda Fabia Scout (oh joy...)

Etter at Sixt har rotet til etpar ganger i Stavanger, så tenkte jeg å gi Hertz sjansen igjen, men i det jeg kom opp i parkeringshuset og fisket nøkkelen ut av konvolutten så angret jeg på det. De som har lest i tråden vet at jeg ikke er overvettes begeistret for den hatefulle greia der, men jeg kan ta en kjapp recap:
    Håpløst dårlige seter på alle måter, feil pedalstilling, elendige og upresise kjøreegenskaper, dårlig kjørekomfort, trang og for å toppe det hele er kombinasjonen av liten og oppreist frontrute og sladrespeil beregnet på gamle damer med dårlig syn sånn at jeg på 1,87 mister viktig utsikt ut frontruta.

Det blir lenge til jeg bruker Hertz på SVG igjen.

16. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Status: president circle
    Stasjon: Trondheim lufthavn Værnes
    Bilklasse bestilt: D Volvo v40 e.l.
    Bil utlevert: L Volvo v70 automat

Bestilte korttidsleie på 27 timer. Skulle ha betalt for 48 timer men fikk en grei rabatt of var vel derfor jeg valgte hertz.
    Glemte i farten at webprisen til hertz ikke inkluderer vintergebyr og lokalisering så sixt hadde blitt billigere.

Men den oppgraderingen jeg fikk veier jo opp for skjulte gebyr :)

17. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: Lisboa, LIS
    Bilklasse bestilt: Billigst mulig
    Bil utlevert: BMW 1 serie med spenstig diesel

imponert over denne lille saken. Ligger meget godt på veien. Clarkson var på Ginfylla da han slaktet denne herlige saken med bakhjulstrekk

Fnate and SASlovah4evah like this.
  18. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,552
    Bonuspoeng:
    183
    Det passet innmari bra siden jeg får min sånn om en mnd.

tommy777 and SASlovah4evah like this.
  19. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Stasjon: Birmingham City Centre
    Bilklasse bestilt: ILMR (BMW 1-serie, MB A-klasse)
    Bil utlevert: Jack shit (fra den avdelingen)

Dette gikk ad undas. Skulle hente bilen på morran i Birmingham sentrum, da jeg kom frem hadde de ingen bil... overhodet. Null biler. Nada. Niks. Beste starten på dagen du kan tenke deg når du er på vei til viktig kundemøte. De mente jeg hadde bestilt i går og hadde ikke rukket å sende den fra flyplassen.. jadaaa.. over 2 uker gammel min reservasjon kompis. Please fix it. Taxi til flyplassen tok en forbanna time i rushen, når jeg kom frem stod sjefen parat for å betale taxi og beklage alt han kunne. Da fikk jeg utlevert en Mercedes E-klasse E220 (stein dau men ok) med automat og navigasjon. Så bar det avgårde i 120 men kunden på telefonen (Bluetooth handsfree), så ordnet det seg.

E-klassen er noe jeg har styrt unna med hard hånd på utleiefronten, da jeg sitter såpass mye baki dem som taxi at jeg synes de er kjempedølle. Men som cruising bil var det faktisk ganske OK, må jeg si, veldig smooth å kjøre. Jeg er som alltid takknemlig for automat i England, jeg har nok med å bare holde meg på rett side av veien. Så da har jeg vel blitt en gammal mann med hatt da.

Roberto liker dette
  20. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Forsøkte forresten å benytte meg av bookinggarantien til Sixt for Portugal. Som Diamond er du nemlig garantert bil dersom du bestiller 24 timer før. Du må ringe, noe jeg gjorde 48 timer før. Fikk beskjed om at garantien kun gjelder for Sixt i Tyskland. Lame

Del denne siden