Rimowaforhandlere i Norge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Star Flyer, 23. juni 2015.

  1. nonstop

    nonstop Medlem

    Innlegg:
    191
    Likes mottatt:
    224
    Bonuspoeng:
    43
    Aagaard i Trondheim har Rimowa.
     
    Gresshopper liker dette
  2. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg forstår at alt her i verden er relativt, noen kjøper dyre klokker for å se elegant ut, andre klarer seg fint me en casio fra 90-tallet. Selv er jeg midt imellom, men nok nærmere casio enn rolex :)

    Har nesten aldri kjøpt koffert/bagasje vesker selv da jeg får slik igjennom jobben, Carlton.
    Som andre never her, så er det ikke alltid like elegant å gå rundt som et reklameskilt, selv om bagasjen er fin.

    Hadde igrunn tenkt å gjøre et «status hopp» ved å kjøpe matchene koffert/bagasje til meg og fruen.
    Alt fra pc-veske/toalett bagg, div ekstra utstyr i samsonite.

    Hadde ikke sett på Rimowa før, og nå føler jeg meg litt stusselig med samsonite.

    Hva tenker dere er top5 sv ekslusivte bagasje merker? (Tenker da på produsent, og ikke merkevare som gucci, bvlgari etc.)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Rimowa er vel i prinsippet klassiern for de fleste.
    Er facinerende å se gruppene med Asiater som kommer til Europa rundtom på flyplasser, der er det meget høy tetthet av Rimowa. Antakeligvis rett og slett fordi de har råd til det.
    Er ikke over alt du ser horder av biler som A4L, men i Kina ser du mye av det. Det er viktig å vise status.
    Jeg som jobber med bl.a. asiater tenker vel som så at det kan være gunstig for mitt image (og kanskje også mitt selskap) ovenfor dem at jeg har tilsvarende statussymbol. Litt tåpelig, men "appearance is all"..

    En god nr 2 er vel Tumi - uten at jeg kjenner så godt til disse.

    En svært het potet her inne for par år siden, 2 vs 4 hjul på kofferten. Etter jeg fikk min 4-hjuling så har jeg virkelig fått sansen for de.. Vil ikke ha noe annet :)
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,399
    Bonuspoeng:
    293
    Nå står ikke innkjøp av Rimowa på listen min uansett. Jeg faller heller i samme fallgruve og kjøper meg en ny iphoneXMax i stedet. Noe jeg begjærer men som jeg heller ikke trenger.

    Men for meg begynner det å nærme seg mer harry en kult å ha en Rimowa. Når ethvert 40 år gammel kineser med trofekone på tilfeldig flyplass ruller på akkurat det samme. Det blir litt som en BMW 5 serie. Fin bil, men hadde du kjøpt den med de assosiasjonene den bringer hvis du bor eller ferdes østover i Oslo?
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ser poenget ditt.
    5-serie er jo en bra bil uansett hvem andre som har den.
    Samme gjelder andre statussymbol, være Rolex elller Rimowa.
    Trøsten må være at de nå endrer hele Rimowa-serien og de "gamle" nok snart blir klassikere mens de nye er siktet inn mot LV-hordene..

    For min del synes jeg Rimowan er fin og funksjonell og trivest med den. Koster ikke så skrekkelig mye mer enn en annen koffert.. Men jeg har heller ikke gått på Bosa Nova-serien som jeg egentlig vil ha.... :)

    Får et bra sett med Rimowa i bytte mot en iPhone Xmax i alle fall...
     
  6. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har du vært borti Salsa Air serien?
    Evt. erfaringer.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.

    Personlig liker jeg Salsa bedre enn Salsa Air.
    Air er lettvekteren, alt er laget for å være lett, men føler at håndtaket blir litt tynt.
    Litt personlig hva slags interiør man foretrekker, jeg liker vel egentlig at "vanlig" salsa har både nettinglomme og denne flappen.
    Personlig liker jeg også at kofferten splittes i midten og ikke på siden, men det er jo også smak og behag.
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er vel Salsa Deluxe. Den som bare heter Salsa er matt i farge og har ikke den flappen (irriterende nok, for jeg synes de koffertenene er peneste og har 2 stykk selv).
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Salsa Deluxe har to flapper :)
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,413
    Bonuspoeng:
    183
    Enig. Jeg ble frarådet av en selger da jeg kjøpte min Salsa i Tyskland. Han mente håndtaket ikke er solid nok og de fikk flere klager på Salsa air enn vanlig Salsa. Siden det var minimal prisforskjell, tolk jeg en Salsa. :)
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Eneste problemstilling er fargevalget..
    Kjøpte Air til kona, lillafargen er jo fin, men føler at det blir litt for feminint for meg ettersom jeg ikke har pelsjakke og driver formidling av selvstendig næringsdrivende.....
     
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Noe her jeg ikke helt forstod. Mener du at LV nylig har kjøpt Rimowa?
    Slik at dagens modeller blir klassikere som i kvalitet. Og fremtidens modeller blir mer for mote og forbruks vare?
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Alle modeller er redesignet.
    Er Ikke helt overbevist, skal nok kjøpe matchende innsjekk-koffert til meg og kona før de er borte fra markedet.

    Tidligere har Rimowa begrenset antallet til salgs i markedet ved å ikke produsere nok til å dekke etterspørselen, det samme som Rolex driver med.
    Om LV drar i gang store volum blir jeg ikke forundret om de gamle blir enda mer ettertraktet.
     
  14. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    LVMH (Louis Vuitton Moët Hennesy) kjøpte Rimowa i 2016. De eier også Rolex og en masse andre luksusmerker.
    De ødelegger nå hele merket, kvaliteten blir dårligere og dårligere. Add-a-bag-kroken forsvinner, til gjengjeld får vi "kule" samarbeid med LVMH sine andre datterselskaper som Supreme (gjennomsiktige kofferter osv.).
    Alle eksisterende Rimowa-forhandlerne fikk lisensen sin oppsagt. De må tegne nye avtaler fra oktober med mye høyere krav til omsetning og utstillingsplass. Prisene økes med 30-40%. LVMH prøver å gjøre Rimowa til noe som LV eller Rolex.

    Jeg har allerede kjøpt en ekstra Topas, vurderer å kjøpe en til, kanskje flere.
    De gamle modellene kommer bare til å stige i verdi. Trist.
     
  15. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Har Rimowa sluttet med electronic tag?
     
  16. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
  17. Westlife

    Westlife Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Min Rimowa ble ødelagt på forrige flytur og sas skal erstatte den. Når jeg er inne på hjemmesiden til Rimowa har de kun noen få produkter. Hadde en Topas titanium med electronic tag. Den ble veldig ripete og stygg allerede etter en tur. Er litt usikker på hvilken koffert jeg skal kjøpe meg. Jeg har mulighet til kjøpe i Tyskland.
     
  18. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Prøv å finne en butikk som har de gamle produktene. De nye er bare dritt. Dårligere kvalitet, færre funksjoner («add a bag» forsvinner også), også koster de opptil 50% mer.
     
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,413
    Bonuspoeng:
    183
    De gamle Rimowa-koffertene begynner å bli lite av i Tyskland. Var i Hamburg forrige uke og hentet en selv. Men lufthansas worldshop er også et alternativ. Kjøpte min 747-8-utgave i Frankfurt tidligere i år.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke om man ønsker å komplettere en påbegynt samling..

    Jeg måtte kjøpe fra Østerrike for å finne matchende koffert.. :D
     

Del denne siden