RoadKing prøver igjen

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 02. des 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Fantastisk .. må teste F sammen med min kone (hun som ikke forstår meg) en gang.

    Min kone sa før vi reiste til Afrika at "KLM økonomi comfort må da være godt nok, selv for deg" ....etter 8 timer i et trangt sete hvor vi hadde avtrykk av seterammen i flere dager, har pipen fått en annen lyd ..
    .. nå sier hun at det skal bli kjekt å prøve SAS biz på neste lange tur ..

    Sånn går nu dagan ...kos dere på tur!
     
    Baldrick, Ursa, Petter B-C and 10 others like this.
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo ikke sååå gammel F på Thai. Gammel F på Thai er for meg 2-2 konfigurasjon med lilla velur seter, 14 seter i nesen på 747. Heldigvis noen år siden jeg har sett den, man får håpe den er forsvunnet!

    Ang kaviar på Lufthansa kjører de faktisk "russisk" kaviar fra oppdrettsstør i Italia.

    Fin rapport!
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Bra @Eddie47 ! Men husk at det er sterkt vanedannende ;)..
    Takk for info om oppdrettskaviar @view .
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Sjefen liker ikke den slags :)
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Kunne ikke dy meg
     
    geddi, Are and Stuttfeiten like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Flere bilder
     

    Attached Files:

    Baldrick, Kristian, helged and 17 others like this.
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,263
    Bonuspoeng:
    113
    Flott og se at du er oppå hesten og rir igjen allerede etter fallet med HKG turen ;)

    En F-tur er vel ingen dårlig erstatning for en tur i SAS C :)
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Så er det tid for hjemreise.

    Som dere kanskje husker fikk vi bare økonomi på BKK-USM-BKK. Men på en så kort flygning var det underordnet.

    Det er imidlertid slik at Thai ikke har egen lounge her, men leier inn hos Bangkok Airways (som forøvrig eier flyplassen), derfor er det i utgangspunktet bare reisende i Thai Biz (ikke *A Gold) som får invitasjon til lounge. Med Y billett til BKK så fikk vi i utgangspunktet ikke lounge invitasjon. Dog, Thai representanten innså at dette ble for dumt når vi skulle videre i Thai F, så det ble invitasjon.

    Vi hadde ikke før kommet inn i loungen før vi ble gitt en meny for å bestille varm mat. Det får'n si!

    Utmerker wifi (som vi forøvrig har hatt overalt her nede!) men litt lite i disken forøvrig.

    Flyplassen på Ko Samui er jo viden kjent for å være spesiell med sin åpne arkitektur. Og ikke bare det, det er også fri mat (enkel dog) og drikke til alle passasjerer.
     

    Attached Files:

    Baldrick, Robert H, Kristian and 5 others like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    USM er jo kanskje verdens koseligste flyplass. God tur hjem!

    Hvor er det gratis mat og drikke? Så ikke noe til det der i januar..
     
    geddi liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2680.JPG
    Det er etter emigrasjonen, ved hhv gate 6&7
    Man kan på Ko Samui velge å foreta emigrasjon der og gå på transitt i Bangkok.
     
    Upsaker liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2681.JPG En noe utradisjonell flyplass som sagt :)
     
    Baldrick, Robert H, Kristian and 5 others like this.
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. Jeg fløy med Bangkok Airways fra gate 7, men fikk ikke med meg dette.
     
    RoadKing liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Priority boarding funker fint på Ko Samui og Thai.

    Vel ombord denne noe tilårskomne 737-400'n så legger jeg merke til noe snedig. Maskinen har 3 rader med den type biz seter man finner på domestic US flights. Greit nok, men nummereringen??? Rad 10, 11 og 12???

    Deretter er det hhv 30, 31, osv på økonomi. Den logikken der greier ikke jeg å se, er det noe med overtro/karma el.l.?

    Maten ombord var en oppvarmet greie, grei vomfyll.

    På bakken i BKK er det første som slår meg, skal flyplassen utvides? Store mengder med anleggsmaskiner holder på, og denne flyplassen er jaggu stor nok som det er. Vi takser en god 10 min før vi stopper på busgate og blir hentet i egen minibuss. Ikke Porsche/Merce el.l., men det funker. Får følelsen av at transfer og sikkerhetskontroll er mer for syns skyld enn at det er viktig. Føler oss veldig VIP :).

    Etter litt kjøring og litt marsjering er vi nå i vårt private venteværelse, som ligner mistenkelig mye på det vi var på i 2012. Faktisk, jeg tror det kan være de samme stolene som vi hadde den gang. Ikkebra Thai, slik slitasje er litt pinlig og ikke hva man forventer i First lounge på selskapets hub.

    IMG_2682.JPG
     
    Baldrick, LineE, geddi and 3 others like this.
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Thai sin F lounge har to deler, det er altså disse rommene som vi har fått begge ganger:
    IMG_2683.JPG
    Også er det et større åpent areal, formoder at dette kanskje er for de med høyest status i RoC, som får tilgang men ikke er på F klasse?
    IMG_2684.JPG
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    BKK er forøvrig ikke en stille lufthavn som andre har påpekt før meg, jeg gir mitt besyv med, det hadde vært deilig å kunne lukket en dør.

    Fruen er forøvrig og får massasje, så det er litt kjedelig :confused:
     
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Benytt stillheten til å nyte et glass eller 3 :)
     
    Robert H and RoadKing like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Som i enhver First lounge med respekt for seg selv kan man selvsagt dine a'la carte.
    Med fortsatt drøyt 2 timer til avgang, satser vi på at det er plass til litt ventemat.
    IMG_2687.JPG
    Pen spiseavdeling!

    IMG_2685.JPG
    BBQ svin med kryddersaus og ris for ham.

    IMG_2686.JPG

    Tom Yum m ris for henne.

    Dette er noen år siden ja :) :
    IMG_2688.JPG
     
    Baldrick, Kristian, Poul and 3 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Så har RoadKing'n prøvd seg på 1 time massasje. Anbefales!

    Ellers, språk kan være morsomt...

    Jeg bestilte meg en Gin-T, og fikk Ginseng te... :D
     
    Ursa, Baldrick, LineE and 8 others like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Vi ble spurt om vi ønsket å gå til gate, eller ta golfbil. Ulempen med golfbil var at vi da måtte gjennom en sikkerhetskontroll. Det giddet jeg ikke. Så vi gikk. Alene.

    Ved gate praktiseres priority boarding, dog ingen organiserte køer så vi må brøyte oss vei type SAS.

    Utover at selve loungen var ok, opplevdes bakkeproduktet på avreise hos Thai som skuffende.

    Ombord så er det ingen grunn til å legge skjul på at det er stooor forskjell fra gammel config.
    Imidlertid, jeg i sete 1E slet med at jeg følte jeg hadde en kul i korsryggen når sengen var redd opp. Frua hadde ingen slike problemer og var svært fornøyd, så det kan ha vært bare min stol/kropp som var problemet.

    Toalettet var sjukt svært. Heftigste jeg har vært på i luften. Imidlertid, første gangen inn der trodde jeg at jeg skulle daue pga parfymeringen. Hva er det med Thai og parfyme? Opplevde dette på hotell der nede og. For en allergiker/astmatiker må jo dette være et mareritt...

    Andre her på forumet har sagt at servicenivået er ikke like bra på ny config som på gammel. Om dette har med flere F seter, om det er pga annen maskintype (380 vs 747), natt vs dagflygning eller rett og slett uflaks med mannskapet aner ikke jeg. Men frua og jeg var skjønt enige om at vi følte oss mer eksklusive på turen ned med den gamle maskina.

    Turen hjem tilbød wifi straks vi hadde passert Myanmar. I F fikk vi 2x20mb vouchers. Frua brukte sine, ikke jeg. Men hun rapporterte at wifi'n var god.

    Til oppsummering (vurderer ny Thai F); Ved lik pris på total vurdering gruser Luftwaffe F Thai F. Thai F er mer på linje med f.eks BA F etter min mening.
    Hardwaremessig vil jeg si Thai F er veldig bra. Fantastisk skjerm, enormt sete med masse rom og en løsning for oss som reiser sammen med noen.
    Thai sliter på alle fronter på servicen. Misforstå meg rett, den er ikke dårlig, men den er variabel (uforutsigbar) og mangler liksom prikken over i'n som jeg iallefall forventer på First. Men det er de ikke alene om da.

    Thai burde enten redusere F i ny config fra 12 til 10, ellers må de sette inn en ekstra person når de har full kabin.

    Fruen og jeg hadde totalt sett en flott opplevelse med Thai Airways og har ingen problemer med å anbefale ruta vår til andre. Det er ikke den beste dealen du kan få (økonomi til/fra USM trekker ned), men når CT'n holder på å gå ut og panikken kommer snikende er det tross alt bra "bang for the buck".

    Om et snaut år, håper vi å kunne rapportere fra en CT til EZE :).

    Det er mye plass altså :)
    IMG_2689.JPG

    For en skjerm, og ikke minst viktig, oppløsningen matcher!
    IMG_2690.JPG

    Trappa ned til folk flest, før den stenges.
    IMG_2691.JPG

    En sittekrok som jeg ikke så noen benyttet
    IMG_2692.JPG
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for følget, nå planlegger jeg å holde kjeft en stund.
    Har riktignok siste legg til OSL igjen, men sh rutene er godt dekket som det er.
     
    FFlyer, Baldrick, lMartin and 2 others like this.

Del denne siden