RoadKing prøver igjen

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 02. des 2016.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen ... viser ikke dette til kona .. hun forstår det sikkert ikke
     
    RoadKing liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    :D.

    Fru Roadking utvider stadig sin forståelse, så du skal aldri si aldri.
     
    Eddie47 and lMartin like this.
  3. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,262
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for turen @RoadKing . Strålende rapport!
     
    RoadKing liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig. Godt det ordnet seg nå :)
     
    RoadKing liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Så forresten det nå da vi pakket ut, det rimowa kit' vi fikk på returen er ikke i metall, men plast (ser likedan ut dog). Rosa til og med. Er dette nytt?
     
  6. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en fin tur :)
    Fint med en sammenlikning av Lufthansa og Thai, alltid spennende å lese forskjellige meninger om F (all F er vel strengt tatt bra, men alltid gøy å se hva som er litt bedre enn annet) ;)
     
    RoadKing liker dette
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for titten, kan du legge til noen hotell anbefalinger i USM ?
    Jeg liker godt Nikki, hvis jeg har søndagen "helt" fri.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Vi bodde bare en natt i USM (returen) av hensyn til at vi ikke ville risikere å bli værfast på Ko Pangan. Så jeg har egentlig ikke noen anbefaling. USM har hele spektret fra hostels til 38 NOK natta til eksklusive resorter hvor du i høysesongen betaler flere 10 talls tusen kroner for natta...

    Men, hvis dere skal reise som familie, evt et par familier, så vil jeg sterkt anbefale å vurdere villa. Du får mye for pengene, spesielt om du reiser utenom høytidene. Ulempen som kan være med villaer er at de som oftest ligger noen minutter fra stranden. Men de har basseng, og det funker kanskje like bra, for de kan bli varmt å være i solen på en strand hele dagen i flere dager.

    Den ene natten vi hadde på Koh Samui skulle vi ha en enkel bungalow:
    http://www.paradiseislandestate.com/royal_pool_suite_cottage.php

    Men fikk oppgradering til denne:
    http://www.paradiseislandestate.com/chang.php

    Det var en rimelig hårete oppgradering, bare så synd at vi hadde bare en dag.

    Det var ca 10 minutter å gå til stranden, evt et par minutter med drosje. Stranden er Chaweng om det sier deg noe.

    Det jeg vil anbefale er stedet vi var på, på Ko Pangan:
    http://www.saladhut.com/Home.html

    Det er IKKE en luksusresort, og det er IKKE et aktivt natteliv. Men perfekt for barnefamilier, romantisk getaway og den som ellers vil ha det stille og rolig. Ikke noe aktive selgere og ingen trafikk. Prima lokalisering for den som liker dykking og snorkling.
    Likevel, det er bare 20 minutter med bil/moped fra "hovedstaden" på øya og dermed også stedet for den originale full moon party. Så vil man ha i pose og sekk, er ikke det noe problem.

    Kjempetrivelig betjening, suveren beliggenhet, hus, restauranter mm alt var i god stand og bar preg av å bli tatt godt vare på. Det var rimelig og vi opplevde å få veldig god valuta for pengene.
     
    Insomnia4u, Baldrick, Eddie47 and 3 others like this.
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for suveren rapport... den fikk meg til å fable om hva min første CT etterhvert skal brukes til :)
     
    RoadKing liker dette
  10. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for rapporten! Bucket-lista mi begynner å bli lang.

    Om du slumpa til å kome heim utan bagtag må du sende meg ei mld. @peterfox har ikkje fleire igjen trur eg :)
     
    RoadKing liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Bagtagen har jeg, takk iallefall :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  12. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Vi reiser på vår første CT tur til Tokyo i LH F den 8. Feb - sterkt inspirert av din tur - men vi har ingen bagtag... - har du en ekstra som du kan tenke deg å avse ?
     
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg plukka med ein neve (tre stk) frå julebordet, men har desverre gitt dei vekk til systrene mine, og ein kompis i "oljå" som fekk ein (etter å ha tigga om gullkortet som alt er lovd vekk - tidlegare kom gullkorta frå "oljå", no skal dei til same vegen, dårlege tider!) med oppfordring om å alltid ha den på bagen når han reiser til havs fordi "ein slik blå sak på bagen er betre enn eit gullkort! Alltid! Alle veit då at her kjem ein som har peiling".

    Bestillingsprosjektet som tommy777 og PeterFox starta ("Bagtags til alle") er slik eg har forstått det ikkje over, men det tar tid med bestilling frå Kina. Mulig det blir ekstra import-komplikasjonar med ny president sidan Tommy har adresse "over there"?

    Er det nokon andre som kan hjelpe Wolfie før avreise? Ev låne meg ein tag ved å sende til Wolfie, så skal eg sende ein i retur når eg får tak i ny?
     
    Travellingalf liker dette
  14. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Har flere. Send meg en pm så skal jeg sende deg en tag.
     

Del denne siden