Roadkingen tar en Eddie

Tråd i 'Reisebrev' startet av RoadKing, 10. nov 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2623.JPG Hm... Nye 10 min, ikke bra, liker ikke denne utviklingen.
     
    Eddie47 liker dette
  2. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    God tur!
    Blir spennende å følge med!
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde opprinnelig valgt NSB, 30kr tilleggsbillett på månedskortet, men da flytoget som første tog på en halv time dukket opp, våget jeg ikke å vente på en NSB som kanskje aldri kom.

    På vei til OSL begynte jeg å tenke litt på at jeg kunne jo sjekke hva det ville koste å kjøpe opp billetten min hjem fea HKG for å nå denne EBD statusen.

    Så jeg trippet lett bort til billettskranken og la fram mitt ærende. En litt over middels utfordring virket det som, å oppjustere bare returen. Men skrankepersonalet var veldig serviceminded og hyggelige. Så etterhvert kom prisen fram...
    For å kjøpe meg opp på HKG-ARN og dermed skuffe inn de ekstra poengene skulle SAS ha 20000kr -tjuetusen- ... Jeg fikk nesten hjerteinfarkt, tenkte på kompisen til @yukho , fant ut at slike kompiser skulle man hatt og takket pent nei.

    Så da er det bare å krysse fingrene for at returbudet, mot formodning skulle gå inn.

    De hyggelige menneskene i skranken foreslo forøvrig at det kan være at det eksterne selskapet som administrerer budsystemet må avslutte sitt før SAS har endelig oversikt, noe som kan komme til uttrykk når biz er relativt full.

    OSL forøvrig er en hyggelig opplevelse i dag. Lite folk både i security og ellers. Likevel, det slår meg som pussig at folk i fasttrack tilsynelatende er mindre flinke til å forberede seg til å dumpe greiene sine i disse baljene enn folk i almuen.

    Det var forøvrig ingen musserende å se i kantina, men et glass hvitvin, dobbel espresso og havrekjeks gjorde susen.
     
    geddi, Kristian, LineE and 4 others like this.
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Ta flytoget med studentbillett. Billig og bra :). God tu videre
     
    Scandipendler liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    :), mange år siden jeg var student. Er nok for ærlig til å jukse.
     
    anders82 liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Er det andre som erfarer at det å være på OSL suger mobilbatteri?
     
    Are and Stuttfeiten like this.
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg synest alt sug batteri, uansett kvar ein er. Trur for min del at Insideflyer har fortært meir batteri enn OSL. :p

    Godt du rakk eit tog og er i gang. God tur vidare!
     
    Xflipper liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_2624.JPG Woa... tåka ligger tjukk som graut, allerede annonsert 10 min forsinkelse. Nix fly v gate 20 min før SD, men crew er på plass da :)
     
    geddi and Eddie47 like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det var forøvrig dansk salami til frokosten, det kan jeg ikke minnes å ha sett før. Kjærkomment tilskudd :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    InsideFlyer har nok litt av skylda, men ikke alt :).

    Ja, glad det kom et tog (det går jo alltid et tog? :)), men det tegner til å bli en reise i forsinkelsens tegn...
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Boarding startet kjapt og effektivt bare drøyt 10 min etter at maskinen dokket.
    En 737-7, uten wifi. Full maskin. Ingen tvungen gjennomføring av pri boarding det jeg kunne se, maskinbasert.
    Foreløpig ledig midtsete, 6 rader pluss, tror det er en til med ledig midtsete. Hvis det forblir ledig skal jeg sjekke med personen i A om vedkommende er EBD.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Boarding completed. Det andre ledige midtsetet ble okkupert. Her er eneste ledige.
    Herren i A er også EBG... Jeg begynner nesten å angre på streben etter EBD...
     
    Are, geddi, Kristian and 2 others like this.
  13. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dansk salami er, såvidt jeg har kunnet bringe på det rene, den absolutt eneste forskjellen mellom frokosttilbudet i gullstua og businessloungen.
     
    RoadKing liker dette
  14. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville absolutt ikke løftet en finger eller brukt så mye som noen hundrelapper på å nå EBD dersom jeg ikke gjorde det med naturlig reisemønster. Så jeg ville ikke ligget våken i spenning over hvorvidt det budet ditt på returreisen går inn ;)
     
    RoadKing liker dette
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    fløy CPH-OSL søndag kveld. eneste midtsete som IKKE var ledig i plus var ved siden av meg..... så at EBG trumfer EBD er et fact, dessverre :-(
     
    geddi and RoadKing like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Ville egentlig vært med til HKG men sitter fast her i Stone Town på Zanzibar ...

    IMG_6257.JPG
    .. så du får ha en god tur uten meg..
     
    Are, KRS, geddi and 7 others like this.
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    God tur videre. Det store spenningsmomentet er om du får Coffee, tea and me i Plus. Eller kanskje du oppgraderer til C på Arlanda?
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Du har jo fint vær og basseng da :)
     
    Eddie47 liker dette
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir med Coffe, tea or me er jeg redd. Spurte i loungen på ARN nå, og det er allerede venteliste utover kapasitet. Greit nok, var innstilt på Plus iallefall og når det ikke blir de nødvendige poengene så er det som det er.
    Kan håpe på at det går inn til returen skjønt jeg tror ikke det.
    Det er dog en interessant observasjon at betalingsvilje ikke er tilstrekkelig.
     
    Eddie47 and anders82 like this.
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det kan virke som du har rett. Nuvel, spist er spist og gjort er gjort. Jeg har bookinger som vil gjøre at jeg til slutt tipper over. Men må innrømme at å skulle gjøre et sånn stunt en gang til vil avhenge veldig mye av hvordan jeg opplever året som EBD.
     

Del denne siden