Rock & Roll -- en forretningsreise i mach 2

Tråd i 'Reisebrev' startet av tommy777, 06. mai 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    SK1455, 70% full, Boeing 737, 16D.

    Ved gaten ba en datastemme om at passasjerer i businessclass om å boarde først. Og siden man ikke har businessclass lengre på SAS skjedde noe helt utrolig: INGEN steppet opp, så da fant jeg ut at da boarder jeg først.

    To meget hyggelige pursere sto og ventet på rad 16 da jeg kom ombord som første person. Tungt med sjitprat mens jeg fant setet mitt. Sånn liker man!

    SAS har ett merkelig oppsett på sine 737 800. Man har en 2 seter ved nødutgangen, det vanlige er å bare ha litt bedre benplass og thats it.

    Jeg klaget ikke, særlig når det andre setet på 2 seteren ble ledig.

    [​IMG]

    Litt sent avgårde og siden våren har uteblitt, ble det deicing!

    [​IMG]


    I luften 15 minutter over timen, tok av mot nord.

    Jeg bestilte en muffin og en kopp kaffe. 30 spenn skulle de ha for den. Ikke fra denne morgenen, men det smakte greit.

    [​IMG]

    Internet hadde de også, noe som er sjelden med SAS. Farten var bob bob, valgte heller å ta en pause og leste boken min til vi var parkert ved gaten i CPH.

    En herlig, enkel og behagelig flight med SAS. Utrolig hva litt mer plass gjør for trivselen

    Ble plukket opp av Flemming. Rett til Radisson Scandinavia der Thai sitt swaticrew var klare til check out

    [​IMG]

    Nå blir det møter med BA og interne ting før ett gjeng bonusfeberdansker møtes her på Scandinavia i kveld
     
    Last edited: 07. mai 2014
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos priser på OSL: For en 250 g melkesjokolade skal de ha 39.90. Det blir en kilo pris på 160 kr.
    Ica har titt og stadig tilbud på 5x200 gram for 100 kr.
    Og så skulle du prøve å se på matvareprisene i foodshoppen. Helt latterlig!!
     
    SASlovah4evah and tommy777 like this.
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Bildene er riktig vei både på PC og Android.
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mobile Safari har en bug med bilder. Vi gjorde en større oppdatering av forumene her om dagen og vi har rapportert bugen til Xenforo
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Den muffinen så jo skikkelig digg ut. Ser ut som om de har oppgradert muffinen siden jeg fløy SAS i Mars en gang. Da var det Aunt Mabels muffinformede pulver+E112-postei.

    Denne må jeg prøve til uken.
     
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    8. mai. Fra Gold loungen på CPH.

    Hyggelig og produktiv dag i går med over ett dusin danske bonusfebere. Ferdig ca. 2200 og forsøkte å komme ajour med diverse eposter. Internettet på Scandinavia var skikkelig elendig så jeg bestemte meg for å ta kveld i 11 tiden. Oh, well

    Våknet frisk ved 6 tiden. Internet funket da ikke i det hele tatt. Kjapp frokost og siden lortet fortsatt ikke funket, bestemte jeg meg for å legge røyk og jobbe fra loungen på Kastrup. Så sto regningskrangling på tapetet. De hadde åpenbart fakturert meg med gafler, 30 av sandwich, kaffe og wienerbrød, så det ble 3 ganger så dyrt som forventet. Siden ingen på konferanseavdelingen var tilstede, tok det litt tid. En manager ordnet opp, men det tok en god halvtime.

    Taxi til lufthavnen, heldigvis en sjåfør som ikke tok meg med på sightseeing. Sjekket inn hos Swiss. Rødt lys. Håndbagasjen min veide 12 kilo, så jeg måtte sjekke inn bagasjen. Jeg spaserte vekk og sjekket inn på maskin siden jeg har ett møte veldig nært etter ankomst i Zurich.. Kom så opp i loungen og kom plutselig på at F! jeg har jo en flight videre til Oslo i kveld via Praha, ene leg er med Avro, så da må jeg jo sjekke uansett. Vi får se om jeg tar turen ned til gaten og at de kan sjekke bagasjen for meg.

    Rosinen i pølsen var at Sixt direktørene canclet møtet fredag, med alternative datoer for nytt møte. Jeg avbestilte SAS billetten min siden jeg var innenfor 24 timer, ved midnatt kom Sixt sekretæren tilbake med møte fredag en time senere.

    Så da var møtet på gang igjen. Ny billett måtte bookes. Heldigvis var prisen jeg hadde booket tilgjengelig og alt er back on track, men enda ett element å ta tak i, vanskelig uten internet f.eks.

    Vi får se hvordan dagen utarter seg... Men motet er ihvertfall der!
     
    TWo, Islending, LN-MOW and 2 others like this.
  7. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg dro rundt på en airport relativt lenge, men internet har blitt såpass mye bedre at jeg droppet det.

    Alright. Litt bilder fra i går eftan og i dag.

    Fikk atter en gang en Business Class juniorsuite på Radisson Blu Scandinavia. nøtter og vann som velkomst amenity. Liker eiendommen

    [​IMG]

    Bonusfeber.dk har samling onsdags kveld

    [​IMG]

    En vann måtte til på CPH i morges

    [​IMG]


    Her kan vi starte med strabasene. Aight, for de som har fulgt med i timen, skulle jeg til Zurich i dag og til Munchen i morgen. Grunnet en insane pris ZRH til MUC til OSL da jeg kikket tidligere i uken og at jeg hadde en grisebillig billett CPH til ZRH til PRG til OSL, valgte jeg å kjøpe en billett t-r OSL+MUC på fredag. Det enkleste hadde selvsagt vært å reise direkte fra Zurich til Munchen og deretter til Oslo istedetfor den tungvinte reiseruten over. Planen var å ankomme Oslo seeeent i kveld, rund 2330 og ut til Munchen i morgen.

    Ok, jeg spaserte fra loungen i CPH helt til A gatene og siden jeg ikke helt hadde bestemt meg om jeg virkelig ville reise tilbake til Oslo og deretter til Munchen, bestemte jeg meg for å ikke sjekke bagasjen ved gaten som nevnt i posten over. Jeg var første til å boarde og innsjekkingsagenten hadde finket på meg!!!!! De hadde fått beskjed om IKKE å slippe meg ombord med 12 kilo. 2 kilo over. Jeg gadd ikke diskutere og de taget Rimowaen min ved gaten og jeg gikk ombord. Halvfull A321 og M A S S E plass i overhead. Novia CPH kan kysse meg midt i P2.

    8. mai CPH, ZRH med LX, A321 sete 18C. Jeg plantet rævva mi på 18C og fikk den hoochiemamaskreppa på A. Hun likte å vise seg frem, det er helt sikkert. Tanktop, treningsbukse. Hun var very nice, så da var det viktig at jeg ikke stirret alt for mye :p. På cruise serverte de ferske Croissanter og alt man måtte ønske å drikke bak gardina, inkludert Pommery Champers. Meget bra. Jeg tok meg ett glass vann. Fant tonen med frøken på A.

    [​IMG]

    Midtsetet ble ledig, rype på A, nei, jeg tok ikke bilde :p

    [​IMG]

    Etter ankomst Zurich, hoppet jeg på toget og spiste lunch med CEO i vårt firma her i Zurich og hadde ett par møter. En kamerat, Ben foreslo å ta toget til Munchen, noe som var billig.

    Så jeg begynte å spane for å se om noe hadde endret seg. Hmmm.. Air Berlin skulle ha 200 Euro Zurich Ibiza !!! Munchen. SAS skulle ha 1800 Munchen Oslo fredag. Toget på First kostet 163 Chf. Sjekke hotell i Munchen. Fullt og dyrt, noe på gang der. Bli over natten i Zurich, ta toget i morgen tidlig. Done deal. Canclet Radisson OSL, ba Swiss plukke ut bagasjen min og kansellere billetten ZRH til PRG til OSL, booket superfavoritten Park Hyatt Zurich, booke tog 0715 i morgen tidlig til Munchen og good times!

    Mye styr, men HERLIG at jeg slapp å ankomme veldig sent i kveld i Oslo og rett ut i morgen via CPH.

    Gleder meg til togtur på First i morgen, får en natt på ett fantastisk hotell, det er 22 varmegrader og sol, så nå er man på vei til å møte Ben på uterestauranten her på hotellet.

    Life is good!
     
    Islending liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Møter i Zurich

    [​IMG]

    Kroatisk taxisjåfør med jallabahia musikk på full gass, meget bra underholdning

    [​IMG]

    Executiverom på 45 kvadrat, BEO TV til 9K USD

    [​IMG]
     
    jefi99 liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fredag 9. Mai.

    God morgen, ja.

    Våknet i halv sekstiden av meg selv og fikk dermed tid til å stoppe innom buffeten til Park Hyatt. Ikke akkurat kjempesulten, det ble en dobbel espresso, en croissant og en yoghurt. 39 Chf skulle de ha for det, men frokost er heldigvis gratis for Diamond.

    Sjekket raskt ut av hotellet denne stille morgenen. Taxi til togstasjonen ble gjennomført med noe så fancy som en S klasse. Helt utrolig at de bruker så dyre biler som taxi, men men.

    Inn på toget og fant meg en 4 seter for meg selv, ikke mange folk denne morgenen. De fleste hoppet av etter timen så jeg var eneste passasjer i denne vognen siste timen.

    Restaurantvogn har de, men gutta boys er mest interessert å selge fra vogna. Fikk meg en Lavazza dobbel espresso. Ellers hadde jeg håpet på ett lynraskt tog med spiss nese, wosh, skinnseter og Champers. Dette er ett gammalt tog med ny innredning som stopper ofte, lokomotivet ser ut som en gammal NSB. Så litt lame og med en haaaaug å gjøre, ikke noe wifi og 2 1/2 time igjen, velger jeg nok fly som tar 34 minutter neste gang ;)

    Oh, well.
     
  11. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Utrolig at frokost ikke er inkludert i prisen. Send disse hotelsjefene til Rica Nidelven og sevg slags frokost som kan være inkludert i romprisen...
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Helnorsk kultur. Radisson har begynt å pushe priser uten frokost i Norge. Man får se hvor trenden går
     
  13. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Blir også spennende se om Scandic viderefører fokuset Rica har hatt på frokost i Norge.
     
    tommy777 liker dette
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Videre fredag 9.

    Ankomst Munchen. Ganske trøtt etter togturen. Hadde litt over en time ekstra, så jeg fant raskt en frisør for en long overdue klipp.

    Etter, hoppet jeg på toget og stakk ut til Sixt for ett møte der.

    Sixt sin markedsdirektør var en skikkelig kul energiklump. Fikk også møte en av de 3 som styrer familiebutikken, etternavn Sixt ;)

    De organiserte en BMW 7 serie long version som tok meg til flyplassen i silkemyk fashion. Jeg fikk også omvisning i Diamond loungen til Sixt, ja Sixt har lounge på de fleste flyplasser i Tyskland for sine beste kunder.

    Sjekket inn på First Class, nødutgang midtgangsete og midtsetet blokkert var ingen problem. Var igjennom sikkerhetskontrollen på 2 minutter. Fant Senatorloungen, fikk meg en dusj, skifting ut av monkeysuit og fikk litt å tygge på.

    A320 bussgate, behagelig med god plass. På cruise fikk man en kald rullesandwich ala BA, jeg hoppet over den. Ble en herlig power nap på 45 minutter og vi landet på rute. Innom Narvesen og plukket opp en cola, en pose smash, en sandwich og en imsdal. Sjekket inn på Park Inn, ringte fruen, jobbet litt, debatterte på Facebook og rett i koma

    Gammelt tog

    [​IMG]

    Espresso ombord

    [​IMG]

    Ombord

    [​IMG]

    Panser, kontinental lunch

    [​IMG]
     
    jefi99 and Twin Otter like this.
  15. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det som fremdeles overrasker er at en ikke engang kan sette inn "SpissneseSuperHurtigLynICETog" mellom Zuerich og Muenchen - deler av strekningen er ikke engang elektrifisert - derav gamle Diesel Lokomotiv.
     
    tommy777 liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lørdag. Våknet rundt 0600 og fikk gjort en del jobb. Tasset ned til frokosten litt før 8 og traff en gammal DC8 på frokosten. Prata litt sjit før han forlot for å stikke til Barcelona på dagstur.

    Bonusfeber partermøte og redaksjonsmøte ble gjennomført, deretter fly til Stockholm med PC som slett ikke hadde ordnet noe wrapgradering, men vi så ihvertfall gubben til en av forummedlemmene som mesket seg i Plus.

    Inn til Stockholm med flytoget, til Grand der jeg ble tildelt ett bøttekott med herlig utsikt. Dævven, der hadde staben nesa i sky, du. Verste jeg har opplevd. Nordlending med dongeri, joggesko, blackhawksskjorte og Rimowa var vel litt utenfor det som var akseptabelt. Hadde forlatt hotellet umiddelbart, men siden jeg var på en prepaid rate, måtte jeg ringe LHW for å få dem til å ordne opp.

    Tasset til Sheraton, vakre Petra sjekket meg inn etter jeg booket rom via appen mens jeg sto i resepsjonen.

    Juniorsuite, romservice, koma.

    Opp i 5 tiden, men fikk sove igjen rundt 0700. Brunch med selveste Bjørnstrøm på Diplomat før ett treff med bonusfeber.se. Til central for å plukke opp litt mat. Koma. Oppe for å jobbe litt nå.

    Apburen og Oslo i morgen
     
    Last edited: 12. mai 2014
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Litt bilder frem til i dag

    Loungefood @Fnate style

    [​IMG]

    GT på flyet OSL til ARN. GT og en muffins kosta 90 spenn

    [​IMG]

    Leading hotels of the world tar godt vare på sine statusmedlemmer 11 kvadrat with a view

    [​IMG]

    Godt man fortsatt var velkommen til Sheraton

    [​IMG]

    Sheraton view

    [​IMG]

    Traff på en sakkalav i Stockholm ;)

    [​IMG]

    Mandag 12.

    Hos Eurobonus viser de stolt frem sin siste Freddie Awards

    [​IMG]

    Og de vant mange back in the day, denne logoen er gaaaammel!!

    [​IMG]
     
    SASDC8, Fnate, Henning and 2 others like this.
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Mandag 12 mai.

    Supertrøtt tidlig i går, det å hive seg på en middagshvil kl 1930 er dumt og urutinert. Men noen ganger blir det sånn

    Våknet ett par timer senere og var seff lys våken. Jobbet litt, og fikk ikke sove før midt på natta. Litt hockey måtte man også se, så da jeg tasset inn på frokosten i 0930 tiden var jeg skutt..

    Utsjekk, taxi ut til Frøsundavik der man traff på PC i gangen samt mange SAS venner. Herlige møter med Eurobonus. Så flott at de har fått en smart og fremtidsrettet stab som skjønner poenget. Nesten ingen av de gamle elementene igjen.

    Ferdig etter en lengre lunch og ut til Arlanda. Hadde sisteflyet til Oslo siden jeg hadde regnet med flere møter. Booke om billetten? Computer says no.. 1400 spenn for å endre billett, SAS skulle ha 1200kr. for 1425 avgangen og Norvisjn skulle ha 521 for 1430. Jeg valgte å hoppe til sengs med fienden siden jeg allerede hadde spist brunch med han dagen før ;)

    Holy smokes for en bra IT Norwegian har. Booket billett via responsive webside på iphone på under 1 minutt. tasset bort til checkin maskin og innen 5 sekund var alt billettert og klart. Plukket 1D, gikk igjennom sikkerhetskontrollen og til gate 11 som ligger rett ved. Selv om jeg har loungeaccess via Amex og RC kortet mitt, valgte jeg å henge ved gaten siden det var rett før boarding.

    Boarding gikk raskt og var hyggelig. Ikke noe bitching over Rimowaen min der som Swiss i forrige uke..

    [​IMG]

    Fresh 738 med sky interior og DEN herlige svenske skreppa som sjef ombord, humøret og stemningen var på topp. Det var kun meg og ett par deadheads på de første 3 radene.

    [​IMG]

    [​IMG]

    63 pax denne dagen luktet ikke akkurat butikk, men for meg ble det en vanvittig herlig flight med kjempeservice, masse sjitprat, meget godt utvalg av ting til salgs og lynraskt internet. Hadde bare Kjos holdt seg til det han har bevist at han kan, ikke blitt så stormannsgal og droppa den monkeybusinessen han har begynt med i det siste, hadde Norwegian fortsatt å være en suksess.

    Do you hear me, Bjørn??

    Flytoget inn fra OSL etter å ha banet meg igjennom kaoset

    [​IMG]

    Fant meg ett flott rom på Park Inn i Øvre Slottsgate. Nå blir det middag hjemme hos brodern før møter hele dagen i morgen i Oslo.
     
    Islending, Fjordheim, SASDC8 and 3 others like this.
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, de har blitt langt strengere på slikt og jeg gadd ikke gå igjennom sikkerhetskontrollen, diskutere og dermed risikere å miste fly. Jeg var også billettert på UA stock, så my knasting for den som var ved gaten.

    SAS setter ofte opp prisene på flighter samme dag. Stort sett alle flightene til SAS kostet 500 kroner i går, men på morran i dag hadde de jekket opp prisen til 1190. At SAS hadde fulle flighter bedre belegg den skal du dra lenger ut på Sennalandet med. Om det er smart å ikke tilby billige billetter samme dag som avgang er en lengre diskusjon, men i dag fikk ihvertfall Norwergian penger SAS kunne fått. Og jeg hadde betalt en premium for å fly SAS, men ikke mer enn dobbelt.
     
    Jørgen liker dette
  20. jefi99

    jefi99 Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    BN61 af 63 pax, og 1D ledig.
    The DY cattle have no clue...
     
    Islending and tommy777 like this.

Del denne siden