Rock & Roll -- en forretningsreise i mach 2

Tråd i 'Reisebrev' startet av tommy777, 06. mai 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Indeed!! 2CD, 3CD, 4CD og 5CD var også ledig. Det var 4 pax på de 5 første radene, inkludert meg, 2 deadheads, en på 1C, ei på 2A og en vanlig pax på 3F
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hyggelig å treffe Mr. Mach 2 business traveller til sjitprat på Park Inn OSL :D

    Hadde seriøst kommet til å velge ombooking før DY, men det er nå meg :cool:

    Ha en fortsatt flott tur i Mach 2 og vel hjem!
     
    tommy777 liker dette
  3. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig lesning
     
    tommy777 liker dette
  4. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Er det slik å forstå at man med status kan forvente å få booket om ikke-fleks billetter i større grad enn tidligere? Det kan jeg tenke med at revenue management folket vil synes er en kjempeide... :)

    Jeg hadde definitivt fulgt ditt eksempel, Tommy, og booket DY når prisdifferansen var så stor. Om SAS var ca 200kr dyrere ville jeg muligens vurdert det alternativet.
     
    tommy777 liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    2-300 kroner er SAS for meg, men her hadde nok jeg også valgt DY. Betaler gjerne litt ekstra for servicen og ikke minst, måten selskapet drives på, men pengene mine vokser ikke på trær, så en slik differanse er for stor!
     
    tommy777 liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Som sagt var billetten, en enveis, utstedt av United Airlines med UA Star Gold earnings. Det gjør ting komplisert. Dersom jeg feks hadde reist ORD-ARN-OSL hadde historien kanskje stilt seg litt annerledes. Men jeg hadde betalt 89 dollar for denne billetten, samt at det var en enveis utstedt av det som SAS ser på som ett reisebyrå.

    Alt fikk oddsen til å gå ned. Klokken var 1340 da jeg kom til flyplassen, flyene gikk 1425 og 1430. SAS fikk jo mesteparten av pengene for billetten jeg ikke brukte uansett
     
  7. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Da kan det vel stemme at jeg observerte deg Tommy på jakt etter shuttlebuss for en snau time siden? ;)
     
    tommy777 liker dette
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Korrekt! Kjøttkakene er straks klare
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Middagen hos brodern ble avsluttet i 23 tiden, sånn omtrent samtidig med når jeg hadde ankommet hotellet mitt i Oslo.

    Litt vårrengjøring eller kunst utenfor kåken til brodern

    [​IMG]

    Jeg hadde også glemt hva plateselskapet til brodern heter

    [​IMG]

    Tok en taxi ned fra løkka etter middag. Da jeg kom til hotellet skjedde det som ble beskrevet i Erfaringer med Club Carlsen tråden

    "I føljetongen "say whaaaaat?": Kom akkurat tilbake fra en middag hos brodern på løkka. Jeg hadde egentlig regnet med at de ikke hadde satt ut noe som helst stæsj på rommet mitt aka vann mv. Spurte derfor om jeg som Concierge kunne få en flaske vann med opp. "Vannflasker kostar pengar, jag har bare dettan pure vatnet gratis, men vi har inga flasker, men du kan få med deg ett glass vann". Hvorpå jeg sannsynligvis så ut som Nordlands trompets største spørsmålstegn "Så du mener at du skal gi meg ett glass vann som jeg kan ta med meg opp heisen og jeg kan drikke av?" "

    Oh, well. Litt småjobbing før man tok kveld i 0100 tiden etter en kjapp samtale med fruen.

    Tirsdag 13.

    Kjenner jeg begynner å bli klar for å komme meg hjem nå.

    Opp klokka 0630 med litt småjobbing før man igjen møtte partnerne i Bonusfeber til frokost på Park Inn

    Roberto, Eivind, eller EB på forumet og Henning, vår redaksjonssjef.

    [​IMG]

    Det ble en lang session avbrutt av ett kjapt møte jeg måtte ta. Lunch sammen etterpå. Vi ble joinet av Runar, en kompis av meg jeg ikke har truffet på år og dag. Flott vær i noen minutter, så vi spiste ute, men da sola forsvant of regnet begynte å komme, kjente man raskt at det kun var rundt 12 grader.

    Etter møtet var ferdig, stakk jeg opp til Gardermoen og sjekket inn på Radisson Blu. Jeg fikk helt SJOKK da jeg hadde blitt oppgradert til en av de største suitene. Jeg har hatt denne suiten mange ganger før, men det var back in the day da det var ett Radisson SAS og jeg ble oppgradert veldig ofte.

    Buss til Jessheim, ble forøverig observert av en forummedlem utenfor OSL. Traff bestemor som tilfeldigvis var i byen og hadde mekket kjøttkaker i verdensklasse. Stor lykke.

    [​IMG]

    Brodern i fin form

    [​IMG]

    Ble droppet av på hotellet ved 10 tiden, må jobbe ett par timer før det blir bingen og Finnair-Flybe på 3B til Helsinki klokka 7 ettellerannet i morgen.

    God natt!
     
    Fnate liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Og ja, jeg misser hockeykampen i natt :(
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Onsdag 14.

    Sov vel 5 timer maks i natt, varmt og ingen kjøling er kjempebra..... Det som var positivt var at jeg hadde blingsa på avgangstiden som jeg trodde var 7 ettellerannet, men det viste seg at det var for flighten min i morgen :p.

    Så det ble en time ekstra på øyet på morran siden avgang ikke var før kl 0845. Tasset opp 50 minutter før, dumpa Rimowaen siden det var en E190 som var transporten denne morran. Opp i OSL loungen for en Croissant og en kaffe. Ingen leverpostei der lengre.. Dårlig.

    Kaffe og Croissant satt som ett skudd. Fikk avgårde noen eposter og boardet via Gate 42. Hyggelige, flotte damer styrte ombord. Rundt halvfullt tipper jeg og jeg fikk 3A ledig ved siden av meg.

    Avgang på rute og kaffe ble servert. Behagelig ombord. Fin stemning. Rolig

    Marimekko pappkopp

    [​IMG]

    God benplass

    [​IMG]

    Etter jeg landet, gikk jeg på spaning etter en skjorte siden det var blitt mange fler møter som krevde pentøy enn forventet, så det var definitivt slutt på moroa etter Stockholm på mandag. Fant en skjorte på salg, skifta og heiv meg på P4 bussen til Finnair

    [​IMG]

    De hadde litt av en modell i lobbyen

    [​IMG]

    Som Henning korrekt påpekte på Facebook. Skulle likt å se noen forsøke å twitre denne 1:15 modellen in action til US Airways:p

    Etter møtet heiv jeg meg i en taxi til Hotel Kamp som jeg hadde store forventninger til. 25 minutter og 41 euro senere var jeg fremme

    Hotellet er herlig. Meget god mottakelse og jeg hadde blitt oppgradert til Rune Rudbergsuiten

    Godt tegn #1

    [​IMG]

    Og doble dører er det ultimate gode tegn

    [​IMG]

    Bibliotek i suiten med en haug med bøker jeg ikke skjønner en dritt av på så mange plan

    [​IMG]

    Men gjett om jeg blir å bøffe badeanda som venta på badet!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    1745 var det møte og middag med Bonuskuume sjefen Ilkka som nettopp er over.

    Klokka er nå kvart over ni. Telekonferanse om 45 minutter og etter det KOMA før jeg tar en taxi rundt kl 0600 i morgen. Sjekket inn med sete 6L fra Helsinki til Brussel, equipment change til NYE Finnair C klasse. Skal bli bra. en time og 45 minutter connection i Brussel før man fortsetter hjem i 8K.

    Det skal bli vidunderlig å komme hjem!
     
    Fnate, Islending, jefi99 and 3 others like this.
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Torsdag 15. (lønningsdag!! OG klart for hjemreise!!!!!)

    Oppe kl. 0530 og da jeg ankom resepsjonen sto taxisjåføren allerede ved kaffebuffeten. Han ordnet meg en kopp svart kaffe mens jeg sjekket ut. Herlig. Merket at jeg ikke møtte en eneste innvandrer som gjorde noe som helst for meg under Finlandsstoppet. Taxisjåførene var gamle, finske old school herremenn. Senere ble jeg fortalt at Finland er ett av de landene i verden med minst innvandring. Aner ikke hvorfor, herlig land i min bok.

    Nok om det, full fart og god stemning ut mot flyplassen. Ble ett lite stopp innom Finnairs kjipeste lounge som var mye bedre enn noe av det man kan forvente av nabolandene. Eggerøre med tilbehør, ferske bakervarer og selvsagt Champagne. Internet er gratis på hele Vantaa flyplass.

    Tasset mot gaten som var 31X. Boarding startet raskt. Finnair sin A340 er skikkelig fresh og flyvertinnene var i kjempeform. Artig uniform, en slags Star Trek strek øverst på uniformen. 130 mann bak gardina denne morran, 10 i den fremste businesskabinen og med den betalingen de tok, var det helt klart en money maker.

    Setene var konge. Marimekko tepper og puter var delt ut. Flott design.

    [​IMG]

    Jeg valgte en enseter ved vinduet, 6L. Konfig var 1 - 2 - 1

    [​IMG]

    Flighttid var satt til to timer og 15 minutter. Startet med drikke som var en bedre utgave av en gammel kjenning fra SAS før man begynte å SELGE sjettvatn

    [​IMG]

    Full, varm frokost. Ser ut som en omelett, men det var en savory pannekake. Smakte mye bedre enn det så ut. En flott, høy flyvertinne kom rundt etter 15 minutter og spurte på en herrrrlig finsk dialekt om jeg ønsket en flaske Champers til. Giddy up.

    [​IMG]

    Bortskjemt med lie flat. Etter mat og drikke var plassert, flatet jeg ut og fikk godt over timen på øyet. Ble vekket 15 minutter ut med ett glass vann og tilbud om mer Champers. Tøtta si det!

    Selvfølgelig heldig med hardproduktet, men softproduktet var ingenting å si på. Ett herlig business class tilbud med ett lurt smil

    Ankomst Brussel rett før rute. United var selvsagt sent ute. Jeg tok meg den laaaaange veien fra Schengen til non Schengen gatene og deretter mot Diamond loungen som er mye bedre og mer stille enn det Brussels sin er. En godt bevart hemmelighet er stillerommet som ligger rett til venstre for resepsjonen. INGEN finner veien dit og stolene er behagelig.

    Som sagt sent inn, sent ut og vi ble ytterligere sen, men kom oss avgårde litt over timen sen

    [​IMG]

    Hyggelig dame som setekompis. Jeg hadde medbrakt mat som vanlig. En god baguett, en stor flaske vann og wosh, rett i koma. Sov helt til vi passerte Buffalo der det startet med litt heftig turbulens. Det var også flow control inn til O'Hare så vi hadde en restriksjon på 0.78 mach, eller Airbus cruise :p En åpenbart irritert kaptein på Ch. 9 fikk endelig lov til å gi full gass og vi landet over time sen

    Igjennom immigrasjon på 20 sekund med Global Entry og rett inn i Joe sin bil, deretter hjem.

    Puh, en lang tur var endelig over.

    Takker for at du leste!
     
    KainBenwi, Henrik, sitrus and 10 others like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Knallbra Tommy!!!!
     
    tommy777 liker dette
  14. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Sallan, fikk jo ikke tid til å følge med hele veien her. Lurer på hvordan "en uke på jobb med Tommy" hadde vert :)
    Ref en tidligere post fra meg, så begynner jeg nå å forstå hvorfor du ikke sjekker inn bagasjen ;) De 15-20 minuttene med venting pr flight hadde jo blitt til timer bare på denne "lille" turen.
    Lurer på hvorfor du egentlig reiste hjem til Chicago for å snu å reise tilbake til Italia?
     
    tommy777 liker dette
  15. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Hjæm å hente kjærringa.
     
  16. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Lurte på det samme, men jeg turte ikke nevne det ;)
     
    tommy777 liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kom jo hjem torsdag etter lunch og reise over igjen tirsdags kveld. 3 1/2 arbeidsdager er mye. I tillegg var italiaturen bestilt lenge før jobbturen til Europa.
     
  18. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Det er jo faktisk en ganske fantastisk måte å sette det opp i mine øyne, trikset er å få vindusplassen på raden bak selve nødutgang-raden, så har man allverdens med benplass ettersom det da ikke er noe sete foran deg. Det er nå ihvertfall mitt favorittsete hver gang det er tilgjengelig:p
     
    Islending and Flemming Poulsen like this.
  19. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Forøvrig en underholdende post, måtte holde tunga rett i munn bare for å følge med på alle ombookinger og endringer av reiserute, så egentlig imponerende at du holdt orden på det selv:D
     
    tommy777 liker dette
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Denne uken er enda verre. Huffameg. Spørs om jeg ikke tar en @Fnate og begynner å grine snart ;)
     
    SASDC8 liker dette

Del denne siden