Round The World på 4 dager uten hotell overnatting!

Tråd i 'Reisebrev' startet av oaiquach, 28. jan 2024.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Her må det Googles litt skjønner jeg
     
  2. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    I steden for det dry age så ligger de i vannbad... husker ikke hvor lenge...
    Her er adressen til stedet vi var på https://maps.app.goo.gl/JaZYFZdAFFWiuD4a6
    Viste taxi sjåføren den koreanske adressen og han tok oss rett utenfor... Opp trappa så har de restauranten og disken med masse Hanwoo man kan velge mellom. Det er nok ganske populært sted. Vi var der kl 17, kl 18 så var det kø for å få bord.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,012
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke fatte annet enn at dere må være bra utslitte når dere kommer hjem. :)
     
    dkvt liker dette
  4. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Merker det nå ja :)
     
  5. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Tilbake i Singapore etter mindre enn 22 timer siden. Ikke noe spennende natt flyvning fra Seoul. Fikk i meg BTC retten Chicken rice og sov resten av turen. Fått tatt en dusj og litt mat i loungen. Sitter i taxi på vei til Changi Village hawker centre for frokost. PXL_20240131_140925503.jpg PXL_20240131_144616429.MP.jpg PXL_20240131_150344964.jpg
     
  6. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Liten tur til Changi Village hawker centre.
    Ikke mye som har åpent så tidlig. Heller ikke det beste senteret når det kommer til utvalg.
    Stakk innom the Jewel. Her var det heller ikke mye som var åpent. Sitter nå i SilverKris loungen igjen og psyker oss opp til SQ23 til JFK. Blir fint med bulkhead på rad 19.
    PXL_20240131_231539842.jpg PXL_20240131_232030374.jpg PXL_20240131_232959716.jpg PXL_20240131_233748354.jpg PXL_20240131_235947368.jpg PXL_20240201_000904595.jpg PXL_20240201_004417300.jpg
     
    Henrik, magnusant, sheim and 31 others like this.
  7. dkvt

    dkvt EBD

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    IMG_2748.jpeg IMG_2755.jpeg IMG_2770.jpeg IMG_2772.jpeg IMG_2807.jpeg IMG_2805.jpeg
    Kan melde om oppadstigende form på SQ24 SIN-JFK!! Fått i meg 3x Bloody Marys pluss annet div :)
    IMG_2748.jpeg IMG_2755.jpeg
     
  8. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Vært lite med oppdatering fra SQ24. Undertegnede har sovet nesten hele turen i 4-5 omganger. Sliter litt med en sår hals og antydninger til feber. Er ved godt mot og lander på JFK om ca 30. Rett inn til byen for en matbit er planen før vi setter oss på SK920 som tar oss tilbake til skandinavisk jord.
     
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,375
    Likes mottatt:
    3,639
    Bonuspoeng:
    113
    Gøy å se at nordmenn har funnet Majang Korean beef market :) En god del billigere ja.

    Til info, så ligger det i Seoul, ikke utenfor.
     
    oaiquach liker dette
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen eksport av Hanwoo?
     
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,375
    Likes mottatt:
    3,639
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det er ingen eksport av Hanu/Hanwoo. Usikker på grunnen, men kan være kapasitetsgrunner. Korea er jo ikke et stort land.
     
  12. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Da har vi kommet frem til København. Vi sov nesten hele turen. Så ikke noe mer spennende som skjedde. Jeg kommer til å oppsummere litt senere når jeg har kommet litt til hektene. Takk for at dere ble med oss på turen.
     
    Flymunda, Eddie47, jgroneng and 16 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Kommet hjem med den mentale helsen i behold ? En fungerende lever og uten liggesår? Jeg er imponert!


    Tusen takk for turen.
     
    oaiquach liker dette
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,113
    Likes mottatt:
    12,656
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen hjem til snøvær om litt. Dere er spik spenna gærne, men det vet du jo allerede Oai :)
     
    oaiquach liker dette
  15. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    3,471
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer med gjennomført galskap :) Håper dere slipper å drikke Champagne når dere går over målstreken - dere må jo være utrolig lei alt av alkohol. Håper administrator til dette forumet sender dere en velfortjent diplom for en av de villeste reiser jeg har lest om på dette forumet.
     
    EndreD, magnusant, oaiquach and 3 others like this.
  16. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Godt å være hjemme igjen :) Dette var en opplevelse jeg ikke ville ha vært foruten. Blir vanskelig å toppe dette. Alt annet blir bare piece of cake :)
     
    TravelManBiz, Earl, EndreD and 4 others like this.
  17. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Oppsummering RTW2024:
    Etter å ha sovet meg gjennom helgen og kommet meg sånn noenlunde, er det på tide å oppsummere hva vi har vært gjennom uken som har gått.

    Takk til @dkvt som var en fantastisk reisepartner. Det er ingen andre jeg ville ha delt denne opplevelsen med. You rock!

    God planlegging de siste ukene var vi fulle av energi da vi startet reisen tidlig mandag morgen.

    Jeg føler at vi ikke rakk å tilvenne oss den tidssonen vi befant oss i som er ganske naturlig når man ikke har overnatting. Vi visste at søvn på flyet ville være viktig på en slik reise. Vi fikk kanskje ikke så mye søvn i starten reisen som gjorde av vi var på etterskudd hele turen. Det hjalp nok heller ikke at vi ikke fikk mer enn 3-4 timer søvn før vi dro mandag morgen.

    Det å fly verdens lengste flight, ikke bare 1 gang, men 2 ganger i løpet av kort tid gikk overraskende bra. Timene i business class og spesielt Singapore Airlines gjør det veldig behagelig. Trodde vi skulle se mer filmer og serier enn det vi gjorde.
    Gode samtaler med reisepartner, morsomme utfordringer underveis fra venner, kollegaer og familie som fulgte oss og samtaler med crewet fikk tiden til å gå. Undertegnede var ikke like til stede på Singapore til New York, men reisepartner klarte seg nok fint uten mitt selskap

    Vi fikk gjort alt det vi ville på de ulike stoppestedene. Spesielt hyggelig at vi rakk å møte 2 av mine kusiner i New York.
    Ellers så var Majang meat market og Korean BBQ et stort høydepunkt. Dette var det vi var mest usikre på om vi ville rekke. Crewet som tok oss fra New York til Singapore, mente at vi ikke hadde sjans. Vi landet litt tidligere enn oppsatt tid og tok beslutning i passkontrollen og tok en sjanse. Vi ble belønnet med en fantastisk matopplevelse og hadde god tid og lav puls da vi var tilbake på flyplassen i Seoul.
    Er du glad i biff og er i Seoul, så er dette stedet et MUST!

    Det er mange tanker og inntrykk jeg sitter igjen med etter en slik tur. Veldig mye er delt og dokumentert her. Utrolig gøy at så mange har fulgt oss på turen, takk for følget!

    Her er noen tall for de som er interessert i det:

    4d14t45m – Fra vi dro hjemmefra til vi var hjemme igjen.

    58.351km – Antall kilometer reist

    65 timer – Antall timer i lufta

    Vil jeg ha gjort det samme igjen? Aldri! Dette er en once in a lifetime tur.

    Angrer jeg? Ikke et sekund! Til tross for en litt kjip retur helsemessig.

    @dkvt , hva blir neste eventyr?
     
    AirMags, DanH, Flymunda and 16 others like this.
  18. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Majang Meat marked :):) IMG_5121.jpeg
     
    Last edited: 04. febr 2024
    AirMags, NorFlight, EndreD and 2 others like this.
  19. oaiquach

    oaiquach Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    822
    Bonuspoeng:
    83
    Håper du ikke blir skuffet :) Alltid redd for å overselge noe jeg jeg liker...
    Regner med du legger ut flere bilder herfra i ditt reisebrev..
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,156
    Likes mottatt:
    36,641
    Bonuspoeng:
    293
    Kan bare slenge meg på og si.


    For 450kr fikk jeg noe av det aller beste kjøttet jeg har spist i mitt liv servert enkelt : men wow!

    Dette er en kjøtt destinasjon som kan sammenliknes med alle Waguy stedene jeg har spist på i Japan : lett….
     
    TravelManBiz, Teknolai, paron and 2 others like this.

Del denne siden