Litt pirk om godeste Espen, for noen år siden byttet han etternavnet fra Lie til Lee, sånn er det å være internasjonal. God tur
Det kan godt være at rad 1 byr på enda mer plass. Men det er gode 2 meter i de vanlige setene også. Så med mindre man er en kjempestor pygmè er ikke plassen i lengden problematisk uansett
Ikke lengden, men i fotbrønnen du må stappe føttene dine inn i. Den er MYE større på første rad. Men, smaken er som baken.
Sant. Men, hvis man spiser, og har bordet ute, og så plutselig har behov for en spasertur, så kan man på setene som er nærmest midtgangen senke armlenet, og komme seg ut uten problemer. Armlenet kan også med fordel senkes når man skal sove, så får man bedre plass. Det tror jeg går på partallsetene også, hvor man kan senke armlenet inn mot vinduet. Og dermed få bedre plass.
Fordelen med 1A/H er jo at det er mindre trafikk forbi og dermed lavere behov for å ha skillet med bordet mot midtgangen. Nå tror jeg faktisk at jeg aldri har prøvd noe annet enn rad en når jeg skal sove. Alle andre flights har vært vestover enten fra europa til USA eller fra Asia til Europa.. og jeg har spist og drukket isteden
Straks klar for landing. Veldig hyggelig service fra crew idag. Tror de fleste var svenske. Maten var OK men kjedelig presentert. Håper de snart er tilbake til «gamle dager». Wifi har fungert relativt bra bortsett fra første timen. Avgang fra JFK er 14:10 imorgen så nå blir det en natt på Sheraton Tribeca som @milehigh har ordnet
Innflyging foregår sikkert avhengig av vinden men idag ble det fra nord og da gir venstre side av flyet best utsikt mot Manhattan.
Så får vi se hvor lang tid køen i immigrasjon tar … Ser ut som vi kom rett før et annet fly for det fylles opp raskt bak oss.
Det ble litt stille i går .. Immigrasjonen tok ca. 20 min. Hyggelig grensevakt og null stress denne gangen (ift. i Canada). Det ble ikke Blade inn til byen men toget. Er for så vidt effektivt og greit nok. Skulle en liten tur på Puma Flagship Store men der var dessverre utvalget av Red Bull merch dårlig. Så da tok jeg Subway til hotellet (Sheraton Tribeca, booket gjennom @milehigh) og slappet av litt på rommet før middag i loungen. Hadde blitt oppgradert til Club-rom. En liten runde i området etter maten før det ble noen timer med serier på hotellrommet. Våknet selvsagt altfor tidlig idag så har forsøkt å sove mer utover morgenen. Nå er det straks frokost som starter 06:30 (om 30 min). Avgang mot Tokyo fra JFK 14:15.
Siden det ikke ble Blade, kanskje du får tatt en Uber Copter til JFK? https://www.uber.com/blog/new-york-city/uber-copter/ God tur videre!
Diverse bilder fra en liten tur i nærområdet rundt hotellet. Jeg har vært i NYC mange ganger men aldri i Tribeca. Hver bydel har sin sjarm
Innsjekk tok ca. 10 min. Seff ingen i kø men de hadde aldri hatt noen som skulle helt til Oslo så det tok litt tid å sjekke alle kravene. De er jo så høflige og beklaget igjen og igjen at det tok tid .. Men alt var OK og nå klart for ANA F x2