Så, hvordan reiser barna deres?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Omaniac, 01. juni 2017.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Minnes en tur med gamle SK CPH-BKK i C, hvor et par hadde tvillinger som skrek hele tiden. Etter 3 timer flyttet crew de til økonomi. Helt ok avgjørelse spør du meg.
     
  2. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Det var sikkert en poengpar på gratisreise.
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde blitt rimelig sur hvis jeg hadde blitt nedgradert ombord på flyet. Kanskje de hadde betalt full pris? Skjønner at skrikende barn er slitsomt og jeg er dødnervøs hver gang jeg skal fly med barna, men all den tid det er tillatt med barn ombord så får man akseptere det.
    Alt avhenger av foreldrenes oppførsel. Prøver man å roe eller gir man f?
     
  4. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er bruk av "gavegull" akkurat slik det skal fungere......sånn gjør jeg det også :)
     
    Travellingalf, Misterix and Eddie47 like this.
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    De tvillingene skrek non-stop i 3 timer før de ble flyttet. Av de 45(?) businessetene så var det altså 43 andre fullprisbetalende. Så du mener de skulle fått lov å holde på å skrike i 8 timer til? Det var ganske amper stemning tilslutt, og moren satt og gråt. Jeg satt lengre fremme, så var ikke noe krise for meg. Minner om at det er C som står for mesteparten av inntjeningen til SK.

    Det hjelper nada hvilken innstilling foreldre har om barna har vondt i ørene/forkjølet/trykkproblemer. Da skriker de. Jeg tenker at man ikke bør utsette spedbarn for den påkjenningen det er å reise 11t+. I det minste ville jeg tatt å sjekket med et par innenlandsreiser først. Og før hele familie-politiet arresterer meg, så har jeg flydd med egne spedbarn også, men da kortere turer (max 5t)

    Nå er det kommet mange gode støydempende hodetelefoner ift før, så for min del må folk bare ta med barn som skriker, så lenge jeg slipper å høre på det. Og det er ganske mange som mener det samme. Ser i tidligere tråder at det argumenteres med at "... de fulle forretningsmennene er verre"..osv Synes ikke at det rettferdiggjør de valgene.

    Hvorfor skal vi andre bli utsatt for skriking i opptil 10t på et fly? Fatter ikke at dere kan forsvare det. Mange har tidligere snakket om at en må ta hensyn. Er vel ikke en menneskerett å fly med spedbarn...når det er sagt går det bra med mange.

    Herved er brannfakkelen kastet, og forventer en kollektiv shaming her ;)
     
    FlyerOslo, Shanker, KRS and 3 others like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Men de 165(?) bak i øko skal tåle det? Skal ikke shame noen og jeg har full forståelse for at folk synes barnegråt er pyton, det gjør jeg og. Poenget er at all den tid barn har lov til å reise på fly så må man strengt tatt tåle at de kan gråte. At moren også gråt kan jeg skjønne svært godt da jeg har tvillinger selv.
    Det er ingen menneskerett å fly punktum.
    Hvis SAS ikke ønsker barn i C så kan man bare si, beklager, ingen barn foran gardinen, men det gjør de altså ikke. Ellers er det jo knekkende likegyldig om C står for mesteparten av inntjeningen til SAS. Skjønner ikke poenget med å ta opp det. Sånn sett plager de jo flere mennesker bak i bussen, men C-pax er kanskje viktigere mennesker?
    Hva gjelder argumentet om fulle folk, så er jo strengt tatt ikke det noe argument. At en gruppe er plagsom unnskylder ikke en annen like plagsom. Eneste man kan si om fulle folk er jo at man kunne latt være å drikke 17 øl før boarding.
    Ellers så vet jo ingen av oss hvorfor disse barna var på flyet, men igjen, jeg har full forståelse for at det er plagsomt og ser også poenget med en prøvetur først. Samtidig så kan det jo være at barna ble syke dagen før avreise og de valgte å reise uansett.
    Hele samfunnet er jo for øvrig basert på at mennesker skal tolerere at vi er forskjellige med forskjellige behov og da er barn på fly en del av pakken.
    Det er mange ting jeg har blitt utsatt for på fly som ingen skal tolerere, men sånn er dessverre verden at det er mye dritt som irriterer oss og som ikke skal skje, men det gjør det altså
     
    dkvt, RoyceCrazy, Chrisljo and 7 others like this.
  7. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Slik jeg tolker synspunktene, så koker det ned til to faktorer:
    - Er en stille kabin en del av merverdien en betaler for i C/F?
    - Hvem har ansvaret for vurdering/beslutning/tiltak; besetning og/eller passasjerer?

    * har ikke tatt stilling selv
     
    Last edited: 09. juni 2017
    milehigh and anders82 like this.
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Og det var vel derfor Purser tok beslutningen om å flytte dem bak til Y. SK vurderte det altså slik at det lå en merverdi i betalingen for C, som ofte er 10 ganger mer enn en økonomi-billett.

    Husk på at vi snakker om unntak her. Er ikke snakk om litt gråting, det må vi tåle.
     
    FlyerOslo liker dette
  9. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke uenig @Insomnia4u , men denne familien har jo like fullt betalt som alle andre og da har de i utgangspunktet like stor "rett" til å sitte det.
    Man får håpe de ble kompensert av sas i etterkant da dette i høyeste grad er involuntary downgrade.
    Så er spørsmålet, hva hadde de gjort hvis de allerede satt i y?
     
    milehigh and thecoldfish like this.
  10. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    For å svare på det trådens (orginale) spørsmål, så syntes jeg ikke så mye om å ha barna på en lavere klasse. I min oppvekst reiste jeg alltid på samme klasse som mine foreldre, og det var ikke snakk om noe "forskjellsbehandling" av voksne og barn i komfort på reisen.

    Og slik er det fortsatt. Jeg fikk ikke feiret jul med familien i fjor, så vi valgte derfor å ta en førjulstur til New York sammen. Jeg hadde litt poeng på konto, og jeg var jo oppvokst med at vi alltid reiste i lik klasse - for vi reiser jo tross alt sammen på tur. Så da brukte jeg 200k poeng på å oppgradere hele familien til Business både på utreise og hjemreise. De lot ikke meg sitte alene i økonomi, så da lar ikke jeg de sitte alene i økonomi... ;)
     
  11. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Et annet alternativ er at de 2 voksne deler på seg, dvs 1 voksen foran i C med 1 barn og den andre bak i Y med 1 eller flere barn. Så får de voksne heller bytte på å sitte i C med ulike barn. Da får jo alle opplevd C uten at man behøver å betale C for alle sammen. Har man flere barn kan det bli veldig dyrt å ha alle i C Og i tillegg hvis da det ene barnet som billetten er booket på i C får gull så kan jo dette barnet ta med en av de voksne inn på loungen.:D

    Jeg tenker ikke da på å bytte underveis, men heller ved flyturer som innebærer 2 lengre C flyginger
     
    milehigh and anders82 like this.
  12. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Når barn har det kjipt og gråter så er det dem det er synd i, ikke sutrekoppene de deler kabin med. SAS løser ingen problemer med å flytte familien bak gardina annet enn å "plage" noen andre.

    Og hva vet vi om hvor mye folk i businesskabinen har betalt for billettene? For alt vi vet var den randfull av folk som tok snarveien via trippel Trumf-bananer på Kiwi.

    Det er kjipt når barn gråter, men det er verst for de stakkars barna — og det får vi voksnebare tåle. Det er mine 2 cents.
     
    McBuljo, RoyceCrazy, Chrisljo and 3 others like this.
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Vi snakker en 5-6 år tilbake.. før Trumf kunne konverteres. Optiontown lite kjent, så det var hard cash som gjalt, opptil 30K én vei. Du må gjerne mene at det ikke løser problemer, men den kabinen besto da av 43 andre mennesker som la oss si har betalt i gjennomsnitt 20 000 én vei, altså 860 000 kr, sannsynligvis mer enn alle på økonomi til sammen. Så "sutrekoppene" ble prioritert av Purser. Hvorfor det tror du?

    Enig med deg at det er mest synd for barna som har det vondt, de kan ikke noe for det. Og det var litt av mitt poeng, å være varsom med å utsette dem for det. Hva tenker du om foreldrene som utsetter barna for dette da? Siden du fokuserer på dem?
     
    FlyerOslo and milehigh like this.
  14. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Om ikke foreldrene handlet uklanderlig er ikke barnas skyld. Skjønner ikke helt hva kroner og øre har med saken å gjøre. Det er ingen forbud mot å reise med barn og dessverre er det ikke så lett å dempe et barn som en høylytt voksen. Dette skjer og vil skje, og får medpassasjerer bare leve med uansett hvor de sitter.
     
    Chrisljo and milehigh like this.
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble selv pappa i fjor for første gang og en av de tingene som bekymret meg litt i den sammenhengen var hvordan det skulle bli å reise på tur med henne. Det har alltid vært litt ubehagelig å fly for meg når ett eller flere barn ombord tydeligvis mistrives, og jeg har alltid syntes synd på barnet/barna, foreldrene, de andre passasjerene og mannskapet når dette skjer (og i den rekkefølgen).

    Men samtidig er både jeg og min bedre halvdel veldig glad i å reise, så vi håpte selvfølgelig at dattera vår også ville sette pris på å reise på tur. Vi startet i det små med en tur til Købehavn, før det ble noen turer innenriks, og heldigvis gikk det veldig bra. Hadde ikke dette gått bra så hadde vi aldri reist til Bali før jul, men heldigvis gikk også det over all forventning.

    Men, hun er selvfølgelig veldig lita enda og ting kan forandre seg etterhvert. Uansett, foreløpig har det i alle fall gått veldig bra og slik håper vi det fortsetter også! :)

    Til slutt, beklager OT!
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,824
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Og dette er jo en eksemplarisk tilnærming.
     
    Travellingalf liker dette
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Guttungen er nå over 7 år og fløy første gang når han var 8 mnd. Ikke vært et klynk på noen turer. Han har oppført seg bedre enn mange voksne i kabinen. Han reiser selvfølgelig foran gardina med oss. Men vi foresatte har en jobb å gjøre i forkant i forhold til mat, lekesaker/sysselsettingsting, evt kosedyr og andre ting som gjør reisa bra på barnets premisser.
    Det er aldri unga sin skyld at de er til bryderi, det er foreldrene.
     
    FlyerOslo, Tonjemo, milehigh and 4 others like this.
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med @Tore ! Mye av støyet med unger på flyet har med foreldrene å gjøre! Gråting er vel ikke alltid like lett og komme unna, men værre med foreldrene som ikke klarer å holde styr på rakkerungene sine og heller er mest interessert i å starte ferie promillen på flyet! Noen ganger skulle jeg ønske at representanter fra barnevernet var representert på flyet.
     
    TigerTravel, FlyerOslo and milehigh like this.
  19. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg ingen unge å ta hensyn til når jeg er på tur, men vil gjerne del min erfaring på dette synspunktet:
    Unger på business class har jeg ikke noe problem med så lenge de oppfører seg ordentlig. Når det kommer til spedbarn osv. så synes jeg ikke dette er greit, med mindre man vet at det er en nattflyvning og ungen mest sannsynlig kommer til å sove hele flyvningen. Dette har jeg opplevd flere ganger og det er også disse rutene jeg ser flest barn på. Sammenheng?

    Unger på F er NO GO! Nå har jeg aldri betalt full pris for en F billett, dòg brukt masse poeng på å sitte foran. Senest forrige tur så fløy jeg QR F, og var sjeleglad når vi var 2 alene. Like før purser call'a "boarding Complete" kom det ei kvinne med en unge på 4-5 år. Ungen løp rundt i kabinen, alle flyvertinnene kom bort og forgudet det lille barnet og støynivået hevet seg betraktelig. HELDIGVIS var det en nattflyvning og ungen sov mesteparten av turen, men det skulle ikke mye til for at det hadde bikket andre veien. Tror jeg hadde blitt ekstremt provosert hvis jeg hadde betalt full pris for billetten og fått unger sammen med meg i kabinen. Får legge til at jeg blir ganske så furt når jeg betaler nok så mye penger for å sitte i C og det er skrikerunger der også.
     
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Som forelder har man ansvar å passe og trøste barn
    Men det har jeg, så lenge flyselskapet ikke offentlig vil nekte barn i enn kabin før avgang/salg av billett så er det enkelt; barn gråter, foreldre trøster og vi andre støtter/tolerere, alle etter beste evne. Uavhengig av betalingsevne

    Har den meningen med barn, og hadde den meningen før jeg fikk barn.
    Så lenge flyselskapet ikke vil ta fighten og omdømmerisikoen med å nekte barn, så er alle kabiner en arena hvor barn er tillatt med det det innebærer.

    En av mine få opplevelser i F var med meg, min kone, min 23 måneder gamle sønn og en del av kongefamilie Qatar. Fire voksne, hvorav en barnepike og fem barn i forskjellig alder. Ble en artig tur.
     

Del denne siden