Sølv og fasttrack/ lounge om sommeren

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 12. april 2015.

1. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er sølv medlem og vil ikke klare å bli gull før i September. Jeg skal fly et par turer med en kompis nå i sommer som kun er EBB. Får jeg lov til å ha han med i fast track og lounge eller gjeller dette kur for gull?
    Jeg er ganske sikker på at det gjelder kun for gull, men har ingen erfaring så håper noen her vet.

Og vis det ikke fungerer for gull, kanskje det er noen her som er gull som har et sølvkort dem ikke trenger og har lyst til å hjelpe meg med å få han med i fast track og lounge i sommer? Da hadde jeg blitt meget meget happy

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ta med en gjest i lounge (4 familiemedlemmer), men ikke i fast track.

mhsalv liker dette
  3. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Supert. Det gjør det litt lettere. Skulle gjerne hatt han med i fasttrack også. Men loungen er det viktigste :)

4. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror dessverre ikke man kan ha med en gjest i lounge eller fast track som EBS. Tilgang om sommeren og juleferien gjelder såvidt jeg har forstått kun for medlemmet.

5. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    På sas.no står det:

6. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Mens det på https://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/solv/ står (om fast track): "Som Sølvmedlem har du tilgang til Fast Track i Norge, Sverige, Danmark og Finland 1/7-31/8, samt 15/12-15/1, samme dag du reiser med SAS eller Widerøe. Gjester er ikke tillatt".

Det synes imidlertid å være tillatt med gjest i lounge: "Som Sølvmedlem har du tilgang til alle SAS-lounger (unntatt SAS Gull Lounge) 1/7-31/8, samt 15/12-15/1, når du fremviser et gyldig boardingkort for avreise samme dag med SAS eller Widerøe fra den flyplassen du befinner deg på. Mulighet for å ta med en gjest eller nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer) i Loungen. NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest". Så I stand corrected her.

7. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Må jo si jeg synes det er kjedelig at jeg kan ha med kona og datteren på både business check-in og lounge, men ikke fast track... Har det noe med at innsjekking og lounge er direkte knyttet til SAS som selskap, mens fast track drives av flyplassen, mon tro?

8. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil anta at svaret ligger der ja. Mulig SAS betaler pr. hode for passering i fast track eller noe?

9. blystan

blystan Senior Medlem

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Lounge

• Som Sølvmedlem har du tilgang til alle SAS-lounger (unntatt SAS Gull Lounge) 1/7-31/8, samt 15/12-15/1, når du fremviser et gyldig boardingkort for avreise samme dag med SAS eller Widerøe fra den flyplassen du befinner deg på. Mulighet for å ta med en gjest eller nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer) i Loungen. NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest.

• Fant denne etter litt leting inne på sidene. Så jeg tolker denne som om at jeg kan ta han med i loungen. Bare veldig lyst til å ha han med i fast track også i ferie måneden .

10. mhsalv

mhsalv 278 and counting!

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Kan bekrefte - som nevnt ovenfor - at EBS får med seg en gjest inn i SAS-lounger (ikke Gold-lounges) men ikke gjennom fasttrack i de angitte periodene. Fungerer brillefint. Generelt sett hyggelig å få litt valuta for EBS.

11. gardamix

gardamix Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Dette krever da at man har dagsaktuell billett fra SAS eller Widerøe? Eller holder det med en dagsaktuell billett i Star Alliance? :)

12. mhsalv

mhsalv 278 and counting!

Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Det har du selvfølgelig helt rett! Både kortholder og gjest må ha en dagsaktuell billett. Kom f.eks. ikke inn SAS-lounge på Arlanda med Air China-billett.

gardamix liker dette

Del denne siden