Som hundepasser får man litt dødtid til å skrive her på IF! Her er noen godbiter for hva som har skjedd på denne dag tidligere. 1179 Slaget på Kalvskinnet ble et vendepunkt i Sverre Sigurdssons og birkebeinernes kamp mot baglerne om kongemakten. 1850 Prinsesse Louise av Nederland gifter seg med Kronprins Karl XV av Sverige-Norge (dette er en populær dato for kongelige giftemål i Sverige) 1911 Molde fotballklubb blir stiftet, de spiller mot Odd i dag. Junior som er en supporter av MFK tar togturen til Skien, han ville helst kjørt bil. Men jeg syntes ikke det var forsvarlig at han som fersk sjåfør skulle kjøre totalt 30 mil på en dag. Mulig jeg får årets kjipe far premien for den avgjørelsen! 1961 Kuwait kan juble for sin selvstendighet fra Storbritania. 1969 Stortinget innførte moms. 1976 Kong Karl XVI Gustav av Sverige gifter seg med Dronning Silvia. Er det da tilfeldig at Kronprinsesse Victoria gifter seg med Daniel Westling i 2010 på akkurat samme dato? 1977 SI systemet blir innført i Norge. 1978 Pusur debuterer med en tegneseriestripe i 41 aviser i USA Boris Johnson fyller 58 år Bjørn Dæhlie blir 55 år Bård Tufte Johansen blir 53 år Gratulerer med dagen! Nyt National martini day og Garfield the cat day.
God søndag fra Cancun. Jentene skjønte lite da vi fløy over og forbi Florida. Litt senere ankom vi Cancun. Oppgradert til suite rett før innsjekk og utsikten fra rommet er upåklagelig. Jentene fløy omtrent ut fra vinduet ned i bassenget God søndag alle IF-ere og god sommer, er ikke så verst i utlandet eller
T+1. 7 am innsjekk til president suiten Hyatt Bishkek! Frokost før nap. Upåklagelig utsikt og service! #stan ønsker god hviledag
God søndag fra den Arktiske hovedstaden Idag kan det tenke seg at det blir litt kino og grilling om været er topp. Akkurat nå er det litt overskyet ute.. men sånn bortsett fra det blir det en lat søndag med ingen større planer enn det som kanskje blir. Men det er ikke lenge til neste flytur og her kommer alle sommerens flyvninger slik som igår: T-2 SK4431 til Østlandet T-4 til NYC (Brussels Airlines eller noe annet mtp streik) T-9 til jobbtur Harstad (SAS eller?) T-11 til Østlandet igjen (Flyr så good) T-30 til Tromsø igjen (SAS om det går noe maskin) T-34 til speiderleir i Danmark (SAS via Boo, TRD & SVG før CPH så håper alt går) T-43 tilbake til Tromsø (SAS via OSL så krysser fingrene) T-45 til Sandefjord med Widerøe (Good) T-55 tilbake til Tromsø for nytt semester (Widerøe fikser) Ellers ønsker jeg alle her en fantastisk søndag
God morgen fra solkysten, livet er lett! En evighet til neste flytur … 78 dager, får reise på hytten!
God morgen fra godstolen. Planen er å grave ned kabel i plenen slik at robotgressklipperen skjønner hvor arbeidsområdet er. Om det blir noe av denne planen gjenstår å se. T-32 om jeg regner riktig, så blir det en tur til Hammerfest. Før det er det T-12 for interrail. Litt usikker på om jeg skal skrive et vingefritt reisebrev eller ei, hverken dere eller jeg er egentlig å målgruppen Ha en fin sløv søndag!
God morgen fra nabolaget til OSL Jaggu dukket det ikke opp en mail med CT i natt. Visste jeg var nær, men ikke så nær. Så da får vi se etter hvert om det bli mulig bruke den... Det eneste flyrelaterte i dag blir vel en løpetur som går rett sør for rullebane 01R, så da er det gjerne en hel del fly rett over hodet. T-3 Italia - måtte streiker ikke stikke kjepper i hjulene.... Ha en strålende en!
God, lat søndag fra Viken. Solen skinner, og jeg fikk sove litt lenger i dag enn i går. Heldigvis. Kona er syk, men har fortsatt ikke pådratt seg covid. 56 dager til neste flytur, for sommeren tilbringes selvfølgelig i Norge. Men, etter sommerferien, da er det booket en hel del reiser. Og jeg håper det blir noe av de fleste av dem. Satser på at det blir en sykkeltur i løpet av ettermiddagen. Må få beveget skrotten litt.. Nyt søndagen!
God søndag fra VIE. Internett ledet meg til å tro at senator-lounge er åpen, men det var den tydeligvis ikke. Trangt om plassen i biz-avdelingen, men skal vel få kjempet til meg en øl i alle fall! Neste stopp er tvillingby til Stiftstaden, får se om jeg blir ekstra varmt mottatt...
Kraftløs formiddag fra Larvik! Kom hjem fra jobbfest i Hamburg i går med en kropp som skriker Covid. Sov fra 21 til 10 og 11 til 13:30 men testen for 5 min sier negativ. Kan det være en vanlig influensa? Ingen i nærheten som har / har hatt det så veldig usikker .. Kjennes iallfall ikke bra med verk i ledd, vondt i hodet og null krefter. Kanskje morgendagen gir svar. Ha en flott søndag dere som har fart i kroppen!
Mye trafikk over strilelandet.. nesten som i «gamle dager» 2019: SAS SK935 CPH-SFO UA195 MUC-SFO TK10 LAX-IST TK80 SFO-IST
God kveld fra Oslo. To streker er et faktum (late bloomer, si). Kan heldigvis ha hjemmekontor så lenge det trengs, men spørs om firmafest til fredag utgår. Har ellers bestilt det meste for sommerens tur til Østkysten. Blir meget fornøyd hvis alt av fly, tog og hotell går som det skal