Søndag nord i landet ..

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 02. aug 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,716
    Bonuspoeng:
    293
    Her våkner vi, ser ut på det herlige været og coronaens episenter i nord ..
    Ha en flott dag alle, dette blir bra!
    C9249111-6144-4E13-B6A2-5A835682BCDA.jpeg
     
    markus, Berlioz, Earl and 11 others like this.
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå trønderske fjordstrok!

    Herifrå er det lite bonus- og flyrelatert å melde, sjølv om gårsdagen gjekk med på å leite opp ein himmelsk delikatesse:
    20200801_124942.jpg

    Sola skin her på terrassen, så dagen blir nok ikkje så verst.

    Ha ein god sundag, folkens! :)
     
    Berlioz, Earl, holmen and 8 others like this.
  3. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    God søndag fra Oslo. Siste feriedag før det braker løs i morgen med både jobb og visning av egen leilighet. Her pøser det ned nå, men var fantastisk i Jotunheimen tidligere i uken.
    20200730_152021.jpg 20200731_132128.jpg
     
    anders82, Earl, holmen and 7 others like this.
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Svolvær. Straks skal vi ut på fisketur med denne båten. Screenshot_20200802-123836_Gallery.jpg
     
    Berlioz, Earl, holmen and 8 others like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Litt annleis vær i vossetraktene enn nordpå, men fortsatt fint.
    D112B0DD-FD64-4CF3-B6A2-FF8D73AD8163.jpeg

    Over fjellet igjen til Oslo til uken, og så var denne ferien over. Blir nok Norge på kryss og tvers også neste sommer

    ha det kjekt :)
     
    Earl, Eddie47, holmen and 6 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,229
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra Trøndelag.
    Grillen er pakket inn i trekket igjen, for Trøndervær melder sin ankomst.
    Reiserelatert fant jeg ut at de Europeiske legs av reisen i oktober kan endres til pluss/business, for det er jo litt nedtur før/etter C/F, så jeg får ringe til Tallinn i morgen. Selv om jeg har veldig lite tro på at reisen faktisk kan gjennomføres, men det er da lov å håpe.

    Ha en flott søndag!
     
    Earl, Eddie47, holmen and 5 others like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag fra Longyearbyen!

    Tilbake på hotellet etter rib-tur på Isfjorden, sjekker bilder og nyter en kald isbjørn pils mens sommerferien går mot slutten, hjem igjen i morgen.
     
    Earl, Eddie47, holmen and 2 others like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    God aften fra Vigra.

    Her er man i gang med første utenlandsreise siden Berlin i februar. Destinasjon er eksotiske Svendborg i Danmark der man skal delta på noen dager kurs/teambuilding med firmaet jeg jobber for og Equinor. Fulle fly, ingen lounger, maskepåbud og en to timers busstur fra CPH til Svendborg gjør sitt til at jeg gjerne kunne ha stått over denne turen.

    Men men, jeg får i alle fall fly!
     
    OttoL, Grooo, Earl and 4 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan fant du ut det? Må endre på noen legs i eco selv.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    God "morgen" fra hovedstaden.
    Vi har pakket oss ut av hytten for denne gang, etter noen fine uker med noe vekslende vær.
    Skulle gjerne hatt noen flere uker..
    I morgen er det kontoret som kaller, før jeg skal dømme skumle forbrytere i tingretten på tirsdag. Kona oppdaget akkurat at vi kun har én helg igjen i huset før vi skal flytte, så nå begynner vi å få litt dårlig tid. :eek:

    Takk for en fin sommer!
     
  11. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra hovedstaden.
    En regntung søndag, men fikk da vært noen timer ute i frisk luft i Nordmarka likevel. Litt våt ble man, men var fint med en gåtur :)
    I morgen kommer store deler av avdelingen tilbake fra ferie, og som den som har holdt fortet i sommer så betyr det at de andre kommer tilbake at det nærmer seg ferie for min del. Kun 2 uker igjen.. :)

    Mulig det bare er meg, men når jeg ser på baugen på det skipet så er første jeg tenker Titanic... kanskje ikke den beste sammenlikningen for ett skip som er bygget for å ferdes blant isfjell:eek:o_O:oops:
     
    Berlioz, EndreD, holmen and 3 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,716
    Bonuspoeng:
    293
    Svendborg er en flott by .. veldig bra om sommeren.
    Jeg har vært der flere ganger og besøkt Svendborg Konserves .. den gangen tappet de også vin for Brugsen og siden jeg var hos fabrikksjefen ble det vinsmaking til lunsj ..
     
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,229
    Bonuspoeng:
    183
    Rett og slett ved å søke på tilgjengelighet på sas.no, for det er bare biten til og fra Tyskland som nå er i eco og SAS selv flyr disse strekning med masse ledig i pluss. Spørs om Lufthansa (som jeg er booket på nå FRA-OSL) også har fått noe ledig i C, for det tar jeg mye heller enn SAS+. Uansett er + bedre en bakest i bussen.
     
    holmen and Eddie47 like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Da er jeg med. Tenkte du hadde triks for å finne ledige seter med andre enn SAS. :)
     
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,229
    Bonuspoeng:
    183
    Dessverre. Og en dessverre til, fordi min voucher gikk ut i januar og fikk beskjed på telefon at den kun får utvidet frist dersom det er en endring som flyselskapet har gjort. Selv om det kun berører en leg, så får man utvidet (foreløpig til 31/8) gyldighet som kan anvendes på "alt" (selv en helt ny booking til en annen destinasjon). For meg ville, per i dag, det altså bety at jeg må ut med 195k poeng for å få endret til pluss... fordi CT faller bort og den er betalt for Asia C/F. Selv om det ikke lett å få reist i det hele tatt og derfor heller ikke for poeng, så blir det litt for dyrt for så lite ekstra. Om det i det hele tatt blir noe ekstra til da, for dagens status er at servicen er helt likt foran og bak: null.

    Mens jeg skrev denne meldingen dukket det opp en e-post fra Singapore Airlines at de har endret setevalget fordi de separerer (C) kabinen mellom transitpassasjerer og de som skal til Singapore pga smittevern. Det ble nesten bakerst i C kabinen, skremmende nær de uvaskede :p
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Kjipt.
    Kan man fjerne legs fra en booking med utgått CT? Eller blir det da beregnet pris på nytt? Tenkte man eventuelt kan booke tilknytning som egen booking..
     
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,410
    Likes mottatt:
    21,229
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk ikke endret TRD-OSL-CPH til TRD-CPH uten at det ville doble antal poeng brukt, samme med å få pluss på TRD-OSL-CPH. Så det virker som alle endringer trigger ny beregning dessverre. Håpet ditt er da at selskapet gjør en "covid-endring", slik at du kan justere alt fordi CT'en har fått ny dato.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Alle endringer jeg har gjort blir en reprising av alt. Skatter og avgifter nå jo kalkuleres på nytt da.
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Ok. Da får jeg heller fjerne legs før nyttår, og så booke tilknytning separat, hvis jeg vil endre.
     

Del denne siden