God morgen frå det Vestlandske. Og velkommen til sommartid 2021! Ein Lat Lat dag er planlagt i dag, YR truer med vind og vatten seinare i dag. Vist det ikkje blir for vått så bør eg vel ta ein kjøretur og sjå til noen graver i ettermiddag, vi har jo ein 1 time meir med daglys i kveld. Ha ein glimrende dag videre.
God morgon frå Valdres i overraskande fint vær! Baksten er snart klar til steiking, så då blir det syndagsfrukost her.
God morgen fra Sølvbyen. Blå himmel, men det er lovet regn senere på dagen. Solen er lavere enn på samme klokkeslett i går, er sommertid bare fake news? Er i ventekohort for hyttetur. Slik blir det når man prøver å følge alle smitteråd og forskrifter, og bor i forskjellige fylker. Snart er det frokost, ikke hjemmebakst i dag dessverre. Ha en frisk og fin dag!
Det blåser og det er vått på strilelandet ..godt vi har nok ved og mat .... i cargo-rommet på rute P508 ligger det ytterlige 7 sekker ved så dette går nok bra. Vi har en tur til TRD i slutten av april og jeg oppdaget på setekartet for flere uker siden at flygningene ville bli kansellert ... I går kveld tikket det inn fire mailer med «dessverre» vi må endre din flygning .... så i stedet for direktefly blir det nå en sving innom innenriksloungen på OSL .. Enda noen ekstra steder å bli smittet, og vi som ikke er vaksinert? Kanskje vi avbestiller hele reisen?
God morgen! Klokken er plutselig 10, dette er vel det nærmeste jeg kommer jetlag på en stund. Sol på formiddagen, men det skal gå over. Så da må vi ta en tur ut før det begynner å regne. Nyt søndagen!
God formiddag fra en stille hovedstad. Prøver å bli i senga litt til mens samboer ordner frokost... Ser det er nøyaktig tre år vi tok en impulspåsketur til Malaysia. Det var vår første og foreløpig eneste tur til det landet. De første to nettene hadde vi i Kuala Lumpur.
Goood søndag! Halveis til CT nr1 for i år! Sabla dyrt med hus, men oppussingen går sin gang. Fant noe nytt og spennende: https://eurobonusguiden.no/2021/03/5-trumf-pa-meny-netthandel-frem-til-31-03-21/
God føremiddag frå Sunnfjord. I dag skal yngstemann døypast. Etter kyrkja vert det lunch på den einaste restauranten i Førde som tek AmEx. Det vil seie Peppes. Vi vert heile ni personar, so det bør gå greit å halde tometeren. Det ser ut som om vi får mykje austlandsveir i dag, men YR lovar opplett utover i veka. Då skal det byggast vedtørkeri og endå fleire tre som stenger for utsikta skal fellast, kappast opp og kløyvast til ved.
God sommer(tid) fra Oslo, dagen i dag planlegges brukt til nitidig koordinering av synkronisering og kalibrering av digitalklokkene på henholdsvis mikrobølgeovn og komfyr for å få de innen gjeldende konfigurering for angjeldende tidssone. Rekker jeg dette før det blir for sent venter det kanskje en kald utepils i belønning i terrassen i solen, bra jeg har gått en ekstra time på meg.
God strålende formiddag fra Lillestrøm. Her skinner solen tross værvarselet fra i går. Det blir ut å gå, så er det indretjeneste og jeg må gå gjennom siste døgns «important information» fra sas for å sikre at ikke noe blir gærent til sommeren.
God formiddag fra fjellet! Her skinner sola, jeg har rukket en tur i bakken og nå tror jeg det blir solveggen resten av dagen. Ha en fin dag!
God ettermiddag fra det sørlandske! Your's truly fyller 66 i dag, og siden jeg har valgt maten selv, fikk jeg versågod lage den. "Lamme-beuf-Bourguginon". Omtrent BB- oppskrift, men med lammekjøtt i stedet for oksekjøtt. Er litt mer raus med hvitløk og laurbærblad. "Fishwives Club" (Merlot) i kraften/sausen.
Gratulerer med dagen @ArthurDent Hyggelig at du inviterer på middag. Dagens rant: greit at du ikke ser deg for å nesten kjører med med med bilen din. Men ikke følg etter meg, legg deg på bakskjermen til sykkelen min og tut når du er sint fordi du brøt vikeplikten