God morgen. Dagen startet dårlig, for IF var nede! Fikk sms fra @kjeeli, som lurte på om IF fungerte dårlig hos meg også. Og det stemte. Så hva skulle jeg gjøre da? Søndagsmorgen innebærer jo kaffe, rock på radioen og IF på telefonen. Måtte krype til korset, og lese nyheter og annet tull på internett. Mye rart det ute! Heldigvis er IF oppe og går igjen, så jeg slapp å lese mer om helt uinteressante ting. Ha en fin en!
Ja, dessverre hadde hosting selskapet en teknisk feil. Hei fra Seoul. Her nytes det til fulle. Hele IF gjengen kommer til meg på Champagne bælming og Hanwoo på Steakhouse i kveld. Tiden går fort til det er 1H på SK988 i morgen kveld
Ja, IF må ein ha på ein sundag. Her har morgonen bestått i "cafebesøk" på eldstemann sin "cafe", solide mengder kaffi og produksjon av ein god stabel med pannekaker. No får eg snart begynne å vere produktiv. Radio er stas! Besteforeldra mine (fødde i 1924 og 1926) hadde radio.
God morgen fra TOS lufthavn hvor jeg sitter å venter på SK 4413 skal bringe meg ned igjen til hovedstaden. Litt sliten fra i går kveld så satser på at soft blocken holder selv om det ser rimelig fullt ut.
God formiddag fra MBT. Vært oppe i evigheter og allerede ferdig med hundelufting i lett regnvær. Nå er det på tide å begynne med pakking, det blir utreise mot Singapore med LX via ZRH til BKK før det blir SQ på første benk(rad 11) videre til SIN. Hadde kommet fram til SIN på samme tid med LX direkte men det ville gitt 5 timer i ZRH igjen og etter 11 timer på F lounge der forrige uke fristet ikke det så veldig, moro å prøve SQ igjen også. Fortsatt god søndag folkens!
Jeg er så gammel at jeg kan høre på NRK 1 hele dagen! Først NRK Hordaland … Mye nyttig å høre og lære ..samtidig leser IF og leter på Awardfares (multitasking heter det). Akkurat nå prøver jeg å finne ut av hvordan Flex-alerts fungerer og skal settes opp ….
God sen morgen fra Berlin. Det er visst flere enn meg som starter dagen sent, det er i alle fall ikke fullt på u-bahn. Nå skal det traskes litt rundt for å bygge appetitt til en sen frokost, så blir det vel en øl eller tre i en biergarten etterhvert. Ha en flott søndag!
God morgen fra Hardangerfjorden ! ser konkurrenten ( Tidligere arbeidsgiver ) har problemer Men her flyter det av gårde så fint Har ikkje notert meg at IF har vore nede Ser frem til nesten en uke i Washington i Oktober
Dog, det er nu så meget med såkalt musikk på krystallapparatet! Jeg savner de tidene der NRK radios Dagsnytt 0630 varte i 10 minutter og Dagsnytt 0730 varte i 15 (eller var det 20?) minutter! I tillegg var ettermiddagen i tidsrommet 1450–1635 kjemisk rensket for musikalske innslag. Først var det værmelding med varsler for fiskebankene kl. 1450, deretter debatt- og aktualitetsmagasinet Her & nå fra 1503 før NRK Sør-Trøndelag tok over 1603 med et godt kvarter med lokale nyheter som gikk rett over i reportasjer og debatter fram til man snurra i gang første grammofonplate efter Dagsnytt 1630 (som da var en ordinær treminuttsbulletin). Og så var det Dagsnytt 1730 i 20 minutter før ti minutter med Verden i dag. Akk, dette var tider!
God tidleg sundag ettermiddag frå austkanten av hovudstaden! Det blir nok ikkje sol i dag, men det vart lenge nok opphaldsvêr til at ein fekk lufta seg bittelitt utan fare for råteskadar i hårfestet Det er framleis lenge til neste flytur, men dagane fyk av stad! Ha ein brillefin sundag, godtfolk!
@Sunnfjordingen @Eddie47 , jeg er så heldig at jeg kan høre på skikkelig radio enda. Er vel kun de norske jeg ikke får inn på en god gråværsdag.
God morgen fra Manhattan. Her skal et år i SkyTeam feires med ikke å kunne ta veien via Polaris på hjemveien. Kanskje det er litt bedre forhold hos SAS når plus ikke har tilgang. AF loungen på JFK er fin, både utsikts- og matmessig, men ville reise fra alle tre flyplassene på samme tur. Ble noen skritt i går. Highline er en oase hvor store deler går i en hage med trær på hver side og så får litt ulike perspektiver når man går over sidegater. Trasket så videre ned langs vannet.
God ettermiddag fra Sølvbyen. Ja, det er vanskelige tider. IF har vært nede, og min Pure Evoke har fått blankt display. Kanskje jeg skulle prøve å få tak i en Sølvsuper, der var det aldri noe tull. Dessuten var det mat til alle som satte seg i et fly på den tiden. Og KKN til FBU tok en passelig lang dag med tre maskiner. Yngstemann har konsultert om bonusbilletter til SIN. Har både CT og poeng, heldiggrisen. Og en venn å besøke. Vi har bare CT. Ha en fortsatt fin søndag!
God kveld fra Bangkok. Begynner å kjede meg litt nå da det er lite (ingen) kjente i området. Har fått labbet på meg 15k steg hittil og det skal labbes enda litt til. For øyeblikket har en bevilget seg øl pause på Manneparkeringen på Central Chitlom Ha en glitters en
God ettermiddag fra La Croisette og stranden. Melder om knallsol, men noe vind. Så gulflagget er oppe. Var litt krise på morgenen, hva gjorde jeg på morgenen for par år siden før IF var blitt fast rutine? Ikke godt å si. Vi er back to business, gudskjelov. Rakk innom Monaco en tur før vi bestemte oss for å droppe Nice, men heller tilbringe resten av dagen på stranda til hotellet. Ellers melder jeg om ankomne 45k poeng for velkomstbonus av Premium. Kjørte en betaling via Betalo. Men 6k poeng for bruken er ikke kommet... Sendt samme dag som velkomstpoeng fra amex. Det er rart. Får purre på det når jeg er hjemme igjen. Kjører nok en upgrade til elite før jeg bruker noe mer der. Poengkontoen melder om snart 800k poeng og 2 CT... Nå må de slippe litt interessante turer for en familie på 5... Sol og strand takk. Eneste jeg finner er Dubai (dit skal vi i vinterferien) og USA (uaktuell i noen år til). Ha en god en folkens!
40 min forsinket til AES da de må legge om til vinterdekk EDIT: i tillegg er nå hele bagasjesystemet på Gardermoen nede for telling så kapteinen har nå besluttet å fly uten bagasje….